Aleix Espargarónak és Raúl Fernándeznek is komoly nehézséget okozott a motorjuk által kibocsátott óriási hőség. Maverick Viñales kevésbé szenvedett, de ennek alighanem egyszerű oka van.
Tovább tart az Aprilia gyenge formája. A Maláj Nagydíjon Maverick Viñales hetedik helye volt a gyártó legjobb eredménye, vagyis ezúttal sem sikerült beverekedni magukat a legjobb ötbe. Erre legutóbb még az aragóniai sprinten volt példa, főfutamon pedig még régebben, a Holland TT-n. Ennek következtében lényegében eldőlt, hogy ezúttal is a KTM mögött maradnak a konstruktőri tabellán.
Ráadásul az Apriliához visszatért egy korábbi probléma. A tavalyi Thai Nagydíjon annyira szenvedtek a hőség miatt, hogy Viñales egyszerűen nem tudta teljesíteni a távot. Idén az esős időjárás megkímélte őket ettől a helyzettől, ám Malajziában nem volt menekvés. Aleix Espargaró emiatt esett vissza az utolsó körökben.
„Rendkívül nehéz dolgunk van, akkor pedig még nehezebb, ha ilyen hátulról indulunk – nyilatkozta az állandó pilótaként az utolsó előtti hétvégéjét teljesítő pilóta. – Senkit nem tudtam megelőzni, a motor rendkívül lassú volt a hőség miatt. Nagyon szenvedtem. Az utolsó három kört kis híján nem tudtam befejezni. Még a kormányt sem tudtam kezelni, elképesztő volt a hőség.”
Bagnaia szenzációs csata után odázta el a bajnokavatást az ijesztő balesettel induló sepangi futamon
Espargaró a tizenhatodik pozícióba kvalifikálta magát, ahonnan feljött a tizenkettedik pozícióba, de ez az első rajt utáni balesetnek, valamint Franco Morbidelli és Marc Márquez bukásának volt köszönhető. Végül tizenharmadikként ért célba, miután a Gresini versenyzője lehajrázta. A 35 esztendős motoros szerint az Aprilia ezen a téren nem javult tavaly óta. „Egyáltalán nem, és ha az ember a hátsó régióban kezd, akkor még rosszabb – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre. – A délelőtti bemelegítésen erősnek éreztem magam, de a rajtnál nem lehetett pozíciót szerezni. Nem lehetett előzni, nagyon lassú volt a motor.”
Sokak szerint a problémához hozzájárult, hogy az első rajt utáni megszakítást követően a mezőny viszonylag hamar visszatért a pályára. Espargarónak ráadásul még az első gumi is gondot okozott, amelynek nyomása, illetve hőmérséklete igencsak megugrott. „Nagyon alacsony szinten kezdtem, de az utolsó három körben már fékezni sem tudtam az [abroncsok] hőmérséklete miatt” – fogalmazott.
Ha lehet, még nála is rosszabbul járt márkatársa, Raúl Fernández. A Trackhouse versenyzője sokáig a tizenharmadik pozícióban haladt, ám az utolsó körökre drasztikusan visszaesett a tempója, és végül még a pontszerzésről is lemaradt, hiszen tizenhatodikként látta meg a kockás zászlót. Pedig, ha másért nem is, az erőfeszítéseiért biztosan pontot érdemelt volna.
#𝐌𝐀𝐋𝐀𝐘𝐒𝐈𝐀𝐍𝐆𝐏 🇲🇾
𝗥𝗔𝗖𝗘 – 𝗣. 𝟭𝟲#RF25 🔥🚀#MotoGP #Allin25 #RF25FanClub pic.twitter.com/BYo4gPsuwh— Raúl Fernández (@25RaulFernandez) November 3, 2024
„Nagyon közel voltam [a futam feladásához] – kezdte. – Meglehetősen nehéz volt menedzselni a motor hőmérsékletét. Az utolsó négy körre teljesen kész voltam. A csapat és a szerelőim iránti tiszteletből igyekeztem befejezni a versenyt. Egy bolyban voltam, és nem tudtam előzni. Az utolsó négy körben pedig nem tudtam ráfeküdni a motorra. Az egyenesben végig kint volt a fejem, hogy levegőhöz jussak. Ez azonban nagyon nehéz, főleg amikor az ember szélárnyékban motorozik, mivel nincs levegőn, és kicsit sem tudja [hűteni] a testét. Nem érzem a kezeimet és a lábaimat. Nem jutottam levegőhöz.”
Velük ellentétben Viñalesnek ezúttal nem voltak ilyen jellegű gondjai. A tízszeres MotoGP-futamgyőztes elárulta, „mint általában”, meleg és kemény versenye volt, de „jó ritmusban” tudta befejezni a viadalt. Fernández azonban felhívta a figyelmet arra a nem elhanyagolható különbségre, hogy a 29 éves pilóta tiszta levegőben motorozott, hiszen másodpercekkel Fabio Quartararo mögött haladt.
„Szerintem Maverick jól rajtolt, és az egész futamot úgy teljesítette, hogy nem volt szélárnyékban, egyedül ment – hangsúlyozta. – Emiatt talán többé-kevésbé [normális] versenye volt. Én és Aleix viszont egy bolyban voltunk. Nekem négyszeres szélárnyék jutott, az egész futamon négy motor volt előttem, előtte pedig három. Itt nem számítottam ilyesmire. Talán olyan volt, mint tavaly Thaiföldön, vagy kicsivel még rosszabb is.”