Sajtóértesülések szerint Michele Pirro lesz Fabio Di Giannantonio helyettese a montmelói szezonzárón. A VR46 és a Ducati állítólag közösen hozták meg a döntést, utóbbi vélhetően nem is a futamhétvégét helyezte előtérbe.
Fabio Di Giannantonióról már hetek óta kiderült, hogy az utolsó két nagydíjhétvégén nem vesz részt az azóta már lezajlott vállműtétje miatt, de még nem tudni, ki pótolja őt a szezonzárón. Az olasz versenyzőt Sepangban honfitársa, Andrea Iannone helyettesítette, aki ahhoz képest, hogy közel öt év után ült újra MotoGP-motoron, szépen helytállt.
Nem akárki írt elismerő üzenetet Iannonénak: „Ember, hogyan motorozol?!”
A 35 éves pilóta ugyanakkor csak erre a hétvégére kapott lehetőséget, legalábbis első körben. Ő maga még a helyszínen úgy fogalmazott, hogy nem tudja, lesz-e második esélye. Rajta kívül több név is felmerült, például Nicolò Bulegáé, aki a Superbike-vb újoncaként elért összetettbeli második helyezéséért kaphatná meg az ülést amolyan jutalomként.
Azonban úgy néz ki, nem közülük kerül ki a befutó, hanem az előzetesen is a leglogikusabbnak tartott megoldásra esik a választás. Az Autosport értesülései szerint ugyanis a Ducati tesztpilótája, Michele Pirro ülhet majd fel a motorra Montmelóban. A döntést állítólag közösen hozta meg a Valentino Rossi által birtokolt VR46 és a bolognai márka, de hivatalosan csak a jövő hét folyamán jelentik be.
A 38 éves motoros mindössze egyetlen szezont töltött főállású versenyzőként a MotoGP-ben, hiszen a 2013-as idény kezdete óta a Ducati tesztpilótájaként tevékenykedik. Ugyanakkor eddig minden évben legalább két hétvégén lehetőséget kapott szabadkártyásként vagy beugróként, idén viszont eddig a bolognaiaknál senkit nem kellett helyettesíteni, és az új koncessziós szabályok miatt szabadkártyát sem kaphatott.
Azonban úgy tűnik, 2024-ben sem marad királykategóriás futam nélkül, igaz, a Ducati döntésének aligha ez volt a fő mozgatórugója. Sőt, még csak nem is a versenyhétvége, hanem sokkal inkább a két nappal később esedékes teszt, amelyet szintén Montmelóba tettek át, miután a Valenciai Nagydíjat törölni kellett.
Bautista helyre akarta tenni Iannonét, de lehet, hogy kár volt megszólalnia
Pirro ugyanis jól ismeri a Ducati 2025-re szánt motorját, a Desmosedici GP25-öst, amelyet ezen a héten szerdán és csütörtökön Jerezben tesztelt, illetve fog tesztelni. Mindez pedig több szempontból is kulcsfontosságú: egyfelől azért, mert a következő év elején befagyasztják a motorblokk befagyasztását, másrészt pedig abból az okból kifolyólag, hogy a jövőre a gyári csapatnál szereplő Marc Márqueznek nincs tapasztalata az idei motorral, így nem rendelkezik a szükséges referenciával. Más kérdés, hogy az sem biztos, hogy a Ducati három GP25-öst guríthat pályára a montmelói teszten: lehetséges, hogy a gyártási problémák miatt végül csak kettő fog megérkezni.