Davide Tardozzi leszögezte, hogy nem jelent problémát nekik, ha Jorge Martín jövőre az Apriliánál használja majd a bajnoknak járó 1-es rajtszámot, ami egyéként egy történelmi cselekedet lenne a MotoGP-korszakot nézve. A Ducati gyári istállójának csapatfőnöke kiemelte, hogy amennyiben Martín valóban bajnok lesz, az az ő jó munkájukat igazolja.
Bár még bármi megtörténhet, a Maláj Nagydíj eseményei miatt most már elég valószínűnek látszik, hogy Jorge Martín lesz a királykategória 2024-es bajnoka. A Pramac pilótája Sepangban ugyanis 24 ponttal elhúzott riválisától, Francesco Bagnaiától. A győzelme esetén Martín lehet a MotoGP-korszak első olyan versenyzője, aki egy szatellitcsapattal ért fel a csúcsra. Egyébként erre legutóbb Valentino Rossi volt képes, aki 2001-ben a Nastro Azzurro Hondájával többek között a Repsol Honda duóját is megverte.
Visszatérve az idei bajnoki küzdelemhez: Martín helyzetét nem csak a szatellitpilóta mivolta teszi különlegessé. Sokáig ő volt az első számú jelölt a Ducati gyári csapatának megüresedő motorjára, de a bolognaiak végül Marc Márquezt választották. Martín így jövőre már az Apriliát fogja erősíteni, ami miatt esetlegesen szintén feljegyezhet magának egy történelmi elsőséget.
A MotoGP-korszakban eddig csak egyszer történt meg, hogy valaki bajnokként gyártót váltott: Rossi a 2003-as trófeáját még a Hondával gyűjtötte, de egy évvel később már a Yamahával lett a mezőny legjobbja. Azonban a Doktor ezalatt végig az ikonikus 46-os rajtszámát használta. Így ha Martín a bajnoki cím megszerzése után úgy dönt, hogy lecseréli a 89-est az 1-esre – amely jelenleg Bagnaia gépén virít –, ő lesz az első, aki azt egy „másik” gyártó motorjára teheti fel. Ez persze akár zavarhatná is a Ducati vezetőit, azonban a gyári istállójuk csapatfőnöke szerint ez nem így lesz.
Bagnaia olyat tett, ami még senkinek nem sikerült a MotoGP-ben
„Az egyértelmű, hogy ha Jorge megszerzi a bajnoki címet, akkor valószínűleg jövőre használni fogja az 1-es rajtszámot, mivel erre ritkán van lehetősége az embernek – mondta Davide Tardozzi a TNT Sportnak Sepangban. – Szóval biztosan fel akarja majd tenni a motorjára. De az eredmények nagy könyvében az fog szerepelni 2024-nél, hogy »Jorge Martín – Ducati«. Tehát az első hely a versenyzőé, de az sem lesz elfeledve, hogy a motorja Ducati volt. Szóval nekünk ez nem probléma. Persze keményen próbáljuk majd visszaszerezni az 1-est 2026-ra. Tehát ha Martín bajnok lesz, akkor elviheti magával az 1-est [az Apriliához], de akkor is Ducatival szerezte meg. Szóval ez nem jelentene problémát számunkra.”
Martín a MotoGP-ben való 2021-es bemutatkozása óta a Ducati pilótája, pedig korábban a KTM kötelékébe tartozott, méghozzá a Moto2-ben, ahol a Red Bull KTM Ajónál versenyzett. A KTM akkori elképzelése szerint velük is lépett volna fel a királykategóriába, ám végül a pandémia miatt ki tudott ugrani a szerződéséből. Az pedig, hogy ezután a bolognaiakhoz került, nem véletlen. Tardozzi ezúttal is kiemelte, a spanyol pilóta bajnoki címe azt igazolná, jó munkát végeztek a megszerzésekor.
„Nyilvánvaló, hogy Jorge most hozzánk tartozik – jegyezte meg az expilóta. – Szóval bizonyos szempontból természetesen boldogok leszünk, ha megszerzi a bajnoki címet. Bár őszintén szólva, ami engem illet, én teljesen a gyári csapathoz tartozom. Szóval mi keményen fogunk próbálkozni, hogy Pecco nyerjen. De ismétlem, Martín egy olyan versenyző, aki a Ducatinál nőtt fel, és most lehetséges, hogy bajnok lesz a Ducatival. Szóval ezt megnézve jó munkát végeztünk azzal, hogy mi tudtuk felhozni a Moto2-ből a MotoGP-be.”
Az idei vb-címet Martín érdemli, a jövő évi Marc Márquezé lesz – legalábbis Stoner szerint