Hivatalossá vált, hogy Michele Pirro vezeti a VR46 motorját a Barcelonai Szolidaritás Nagydíján, illetve a két nappal későbbi teszten. A 38 éves motoros először áll rajthoz a MotoGP 2024-es idényében.
Már az Ausztrál Nagydíj hétvégéje előtt tudni lehetett, hogy Fabio Di Giannantonio vállműtét miatt kihagyja a szezon utolsó két fordulóját, valamint az azt követő tesztet. A sepangi hétvégén Andrea Iannone helyettesítette a 26 éves motorost, azt viszont eddig nem jelentették be, hogy a Valenciából Montmelóba áthelyezett idényzárón ki lesz Marco Bezzecchi csapattársa.
Melandri kritikus, többet várt Iannonétól: Olyan köridőket futott, mint én – 2007-ben
A nemzetközi sajtó néhány munkatársa azonban már múlt héten tudni vélte a választ, és nem is lőttek mellé. Hétfőn kora délután ugyanis hivatalossá vált, hogy Michele Pirro ülhet fel a Ducati Desmosedici GP23-asra. Iannone tehát nem kapott második esélyt, ahogyan más, a Superbike-vb-n a márkát képviselő pilóta sem, mint például Nicolò Bulega vagy Danilo Petrucci.
Ugyanakkor nem lehet azt mondani, hogy inkorrekt döntés született, hiszen Pirro a bolognaiak tesztpilótájaként talán az idén bevezetett koncessziós szabályok legnagyobb vesztese volt, legalábbis ebben az idényben. A Ducati ugyanis a korlátozások ellenére minden eddiginél nagyobb fölényt mutatott, az olasz motoros viszont egyetlen szabadkártyát sem kaphatott. Emellett egészen idáig senkit nem kellett helyettesíteni, de ez persze örömteli fejlemény.
A warm welcome back to @PirroRider for the final round!
He'll be filling in for @FabioDiggia49 for both the #SolidarityGP and the #BarcelonaTest 💪 pic.twitter.com/hMUOs6dNj7
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) November 11, 2024
Ezzel az is eldőlt, hogy a 2024-es szezonban összesen huszonkilenc pilóta fog rajthoz állni, hiszen a huszonkét állandó versenyző mellett eddig hatan szerepeltek helyettesként és/vagy szabadkártyásként. Közülük csupán Remy Gardner, Iannone, valamint Lorenzo Savadori nem tudott pontot szerezni, mindenki más legalább 2 egységgel rendelkezik.
Persze Pirrótól nem feltétlenül elvárás, hogy a főfutamon végezzen az első tizenötben, még úgy sem, hogy ismeri a motort. Utoljára a tavalyi Amerikai Nagydíjon szerzett pontot, akkor tizenegyedikként ért célba, miután rengetegen buktak előtte. Az első tízben több mint öt éve, a 2019-es Olasz Nagydíjon zárt utoljára, akkor hetedikként intették le.
Pirro ezzel újabb csapatot pipálhat ki, hiszen a VR46 színeiben még soha nem versenyzett. Ugyanakkor aligha maga a futamhétvége volt a fő szempont, amikor Valentino Rossi istállója, valamint a Ducati őt választotta. Sokkal inkább a két nappal később esedékes tesztet tarthatták szem előtt, amelyen kétségkívül hasznosabb munkát végezhet, mint bármelyik másik versenyző, aki felmerült Di Giannantonio pótlására.