back to top
2024. december 08. 08:09
KezdőlapMotoGPHivatalos: új névvel bővül a MotoGP 2024-es versenyzőinek listája

Hivatalos: új névvel bővül a MotoGP 2024-es versenyzőinek listája

Hivatalossá vált, hogy Michele Pirro vezeti a VR46 motorját a Barcelonai Szolidaritás Nagydíján, illetve a két nappal későbbi teszten. A 38 éves motoros először áll rajthoz a MotoGP 2024-es idényében.

Már az Ausztrál Nagydíj hétvégéje előtt tudni lehetett, hogy Fabio Di Giannantonio vállműtét miatt kihagyja a szezon utolsó két fordulóját, valamint az azt követő tesztet. A sepangi hétvégén Andrea Iannone helyettesítette a 26 éves motorost, azt viszont eddig nem jelentették be, hogy a Valenciából Montmelóba áthelyezett idényzárón ki lesz Marco Bezzecchi csapattársa.

Melandri kritikus, többet várt Iannonétól: Olyan köridőket futott, mint én – 2007-ben

A nemzetközi sajtó néhány munkatársa azonban már múlt héten tudni vélte a választ, és nem is lőttek mellé. Hétfőn kora délután ugyanis hivatalossá vált, hogy Michele Pirro ülhet fel a Ducati Desmosedici GP23-asra. Iannone tehát nem kapott második esélyt, ahogyan más, a Superbike-vb-n a márkát képviselő pilóta sem, mint például Nicolò Bulega vagy Danilo Petrucci.

Ugyanakkor nem lehet azt mondani, hogy inkorrekt döntés született, hiszen Pirro a bolognaiak tesztpilótájaként talán az idén bevezetett koncessziós szabályok legnagyobb vesztese volt, legalábbis ebben az idényben. A Ducati ugyanis a korlátozások ellenére minden eddiginél nagyobb fölényt mutatott, az olasz motoros viszont egyetlen szabadkártyát sem kaphatott. Emellett egészen idáig senkit nem kellett helyettesíteni, de ez persze örömteli fejlemény.

Ezzel az is eldőlt, hogy a 2024-es szezonban összesen huszonkilenc pilóta fog rajthoz állni, hiszen a huszonkét állandó versenyző mellett eddig hatan szerepeltek helyettesként és/vagy szabadkártyásként. Közülük csupán Remy Gardner, Iannone, valamint Lorenzo Savadori nem tudott pontot szerezni, mindenki más legalább 2 egységgel rendelkezik.

Így áll a MotoGP-tabella a Maláj Nagydíj után

Persze Pirrótól nem feltétlenül elvárás, hogy a főfutamon végezzen az első tizenötben, még úgy sem, hogy ismeri a motort. Utoljára a tavalyi Amerikai Nagydíjon szerzett pontot, akkor tizenegyedikként ért célba, miután rengetegen buktak előtte. Az első tízben több mint öt éve, a 2019-es Olasz Nagydíjon zárt utoljára, akkor hetedikként intették le.

Pirro ezzel újabb csapatot pipálhat ki, hiszen a VR46 színeiben még soha nem versenyzett. Ugyanakkor aligha maga a futamhétvége volt a fő szempont, amikor Valentino Rossi istállója, valamint a Ducati őt választotta. Sokkal inkább a két nappal később esedékes tesztet tarthatták szem előtt, amelyen kétségkívül hasznosabb munkát végezhet, mint bármelyik másik versenyző, aki felmerült Di Giannantonio pótlására.