back to top
2024. december 08. 06:18
KezdőlapMotoGPNyíltan kritizálta Miller és Binder teljesítményét a KTM igazgatója

Nyíltan kritizálta Miller és Binder teljesítményét a KTM igazgatója

Pit Beirer elárulta, az idei szezonban alulmúlták a várakozásokat, különösen a gyári párostól számított többre. A KTM motorsport-igazgatója arról is beszélt, hogy előbb-utóbb David Alonsóval is terveznek a MotoGP-ben.

A KTM jó eséllyel zsinórban harmadik alkalommal szerzi meg a második helyet valamelyik bajnokságban. 2022-ben a gyári istálló lett „ezüstérmes” a csapatok között, míg tavaly csak a Ducati előzte meg őket a gyártóknál, és szinte biztos, hogy ez utóbbi idén is meg fog ismétlődni, hiszen egy fordulóval a vége előtt a mattighofeniek 31 ponttal vezetnek az Aprilia előtt.

Az áttörés azonban továbbra sem sikerült, és a világbajnoki címért való küzdelem még mindig elérhetetlennek tűnik. Olyannyira, hogy – hacsak a szezonzárót nem nyerik meg – zsinórban a második évet zárják főfutamgyőzelem nélkül. A gyári pilóták pedig kifejezetten alulmúlják a várakozásokat: Jack Miller szerződését nem is hosszabbították meg, de Pit Beirer elárulta, Brad Binderrel sem kifejezetten elégedett, miután csupán a katari versenyeken végzett az első háromban.

Hivatalos: sokszoros világbajnok csapatvezető lesz a gyári KTM új főnöke

Egy rakétát kell építeni ahhoz, hogy versenyképesek legyünk – nyilatkozta a Servus TV-nek a KTM motorsport-igazgatója. – Persze hazudnék, ha azt mondanám, hogy teljesen elégedettek vagyunk. Kicsit magasabb célokat tűztünk ki magunknak erre az évre. Eddig tizenkét dobogós helyezésünk van, hat szombaton, hat pedig vasárnap. Azonban természetesen többet szerettünk volna, és kicsit többre számítottunk, különösen a gyári versenyzőinktől, Jacktől és Bradtől.”

A maradék tíz alkalomból egyszer a szabadkártyásként szereplő Dani Pedrosa zárt az első háromban, a másik kilenc az újonc Pedro Acosta nevéhez fűződik. A 20 éves versenyzőnek ugyan voltak hibái és gyengébb teljesítményei, de összességében remekül mutatkozott be. Ugyanakkor máris kopogtat a következő generáció a Moto3-as vb-címet brutális fölénnyel megnyerő David Alonso révén, persze még egyelőre nem annyira erősen. „David most fellép a Moto2-be, és természetesen szeretnénk őt valamikor a MotoGP géposztályában látni” – jelentette ki Beirer.

Persze ezt a mondatot olvasva két kérdés is felmerülhet. Egyfelől mi garantálja, hogy a KTM-nél fog bemutatkozni, amikor a hétvégén a valenciai árvízben keletkezett romok takarításában segédkező versenyző az Aspar ranglétráját járta, illetve járja végig? Nos, az osztrákok szintén a sajátjuknak tekintik, hiszen szerepelt a Red Bull Rookies Cupban, és más sorozatokban is versenyzett hozzájuk köthető gyártókkal. A Moto3-ban például a KTM leányvállalatával, a CFMotóval szerzett vb-címet.

A másik kérdés, hogy Alonso mikor debütálhat a legmagasabb géposztályban. Mindez természetesen a Moto2-ben nyújtott teljesítményétől is függ, de 2026 előtt ez jó eséllyel nem fog megtörténni. Ennek az évnek a végén viszont mind a négy királykategóriás pilóta szerződése lejár, akik közül Binder, valamint Maverick Viñales már a 32., míg Enea Bastianini a 30. életévében lesz. Mindez pedig lehetőséget adhat a fiatalításra.

Egy ponton ismét szükségünk lesz egy fiatal versenyzőre – fogalmazott Beirer. – Emellett arról is álmodozunk, hogy egy olyan pilóta legyen a csapatnál, aki velünk kezdett a Rookies Cupban, majd a Moto3-ban fejlődött tovább. David egy ilyen különleges motoros lehet, mi pedig ugyanannyira fogunk vigyázni rá, mint Pedróra, hogy ne veszítsük el.”