Francesco Bagnaia szerint jó munkát végeztek a Barcelonai Szolidaritási Nagydíj pénteki napján, még úgy is, hogy az edzés balszerencsésen kezdődött számára. A címvédő felidézte az első gyakorlás leintése után történt furcsa balesetet.
Francesco Bagnaia nehéz helyzetben kezdte meg a Barcelonai Szolidaritási Nagydíj hétvégéjét, hiszen a két futamon jelentős hátrányt kell majd ledolgoznia ahhoz, hogy világbajnok legyen. Az első nap összességében jól alakult számára, még úgy is, hogy legalább bizonyos történések finoman szólva sem mondhatóak ideálisnak az ő szempontjából.
Bagnaia úgy véli, „az eredményeket tekintve” jobb munkát végeztek Martínéknál
Ami a végeredményt illeti, az első tréninget a hetedik helyen zárta, az ennél jóval relevánsabb edzésen viszont ő bizonyult a leggyorsabbnak. Ezzel simán bejutott a Q2-be, ahogyan riválisa, Jorge Martín is, ám ő több hibát is elkövetett, így csak ötödik lett. Az első ütésváltásból tehát a címvédő jött ki jobban, még úgy is, hogy a délutáni szakasz nem indult jól az ő szempontjából.
Bagnaia kisebb csapást mért Martínra az edzésen, továbbra is jól muzsikál a Honda
„Az edzés elején volt egy kis balszerencsénk a lágy hátsó gumival, úgy éreztem, hogy egyre jobban mozog, és lyukas volt – nyilatkozta az olasz Sky-nak. – Ezért közepesre kellett váltanom. Csalódott voltam, mert több kört akartam megtenni a lágy első abronccsal. Amikor feltettem a gyorskörre szánt gumikat, nagy különbséget éreztem a közepeshez képest, aminek örültem. Jó munkát végeztünk, és mindent megcsináltunk, amit kellett. Májushoz képest másmilyen a tapadás. Nemcsak a hőmérséklet, hanem maga a tapadás is képes még csúszósabbá tenni a motort. Elöl nem próbáltuk ki a kemény abroncsot, amely több versenyzőnek is gyorsaságot biztosított. Szombaton erre is összpontosítunk, de összességében remek munkát végeztünk.”
Bagnaiának nemcsak az általa említett gumimizéria okozott fejfájást, hanem az első szabadedzése is egy furcsa incidenssel zárult. A versenyzők a leintés után elvégezték a szokásos próbarajtot, amely a 27 éves motorosnak eleve nem sikerült jól. A célegyenes végén aztán Maverick Viñales kívülről elment mellette, a következő pillanatban pedig Bagnaia a földön találta magát.
Meglepetés, a Honda kezdett az élen a búcsúzó Nakagamival, Bagnaia a leintés után bukott
„Megszakítottam a rajtgyakorlatomat, és lassú tempóban érkeztem meg az egyes kanyarba – idézte fel. – Amikor éreztem, hogy Maverick kívülről megelőz, a motorom összecsukódott, én pedig keményen az oldalamra estem. Elkerülhető lett volna ez a helyzet, én is elkerülhettem volna, hogy ott legyek, de nem gondoltam, hogy ez a rajtgyakorlaton megtörténhet.”
😱 @PeccoBagnaia locked the front as Maverick was passing!
That's a crash during the practice start session for the title challenger 💥#SolidarityGP 🏁 pic.twitter.com/RBqgwmtErG
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) November 15, 2024
A címvédő tehát egyelőre erősnek tűnik, de Martín egyelőre nincs nagy gondban. Persze az ötödik hely nem a legbiztatóbb, de ha a sprinten és a főversenyen is ebben a pozícióban fut be, az biztosan vb-címet ér számára. Bagnaia tehát továbbra is nehéz helyzetben van, aminek kapcsán rendkívül önkritikusan fogalmazott.
„A tabella? Ha ebben a helyzetben leszek, annak az az oka, hogy több ponton hibáztam – utalt arra a forgatókönyvre, hogy marad az összetett második helyén. – A bukások benne vannak: nyolcszor nulláztam, amiből négy az én hibám volt, négy pedig nem. Egy szezon alatt az ember nem engedhet meg magának ennyi rontást. A tény, hogy elmondhatom magamról, hogy tíz futamot nyertem, rendkívül büszkévé tesz, és egyben ráébreszt arra, hogy számos területen sokat kell még dolgoznom. A következő évtől újabb előrelépést kell tennünk.”
Megdönti Lorenzo rekordját, vagy hatalmas fordítással állít fel új csúcsot Bagnaia?