Miguel Oliveira a barcelonai teszten ülhetett fel először a Yamahára, amely szerinte nagyon eltérő az általa megszokott Apriliától. A portugál pilóta kiemelte, hogy a japán gyártó gépe nagyon „versenyzőbarát”, bár a fékezés területén még mindenképpen fejlődnie kell vele. Oliveira ezen kívül gyakorlás egyéb tapasztalatairól is beszélt.
Kedden tartották meg a MotoGP első téli kollektív tesztjét, a viharkárok miatt ezúttal nem Valenciában, hanem Barcelonában. Jövőre számos királykategóriás pilóta új környezetben fog versenyezni, így sokak jogosan érdemelték ki a kitüntetett figyelmet. Viszont a Pramac garázsa ebből és más szempontból is még kiemeltebb helyen volt, hiszen az olasz csapatnak nemcsak mindkét pilótája, hanem a motorjai is újak. A Ducatit, amellyel idén behúzták az egyéni világbajnoki címet, ugyanis lecserélték a Yamahára.
Martín bukott az Apriliával, Bastianini rommá törte a KTM-et, Álex Márquez zárt az élen a teszten
A Yamaha tekintetében pedig két újdonsült pilótájuk sem volt sokkal okosabb, hiszen Jack Miller a KTM-ről, Miguel Oliveira pedig az Apriliáról váltott. Utóbbi végül a tizenhetedik helyen, az elsőtől 1.335 másodperces lemaradásban fejezte be a gyakorlást. Oliveirát a teszt után természetesen arról faggatták, mennyiben különbözik az M1 a noaleiek RS-GP-jétől, illetve, hogyan zajlott az első igazi napja az új munkahelyén.
„Nagyon-nagyon más volt, mint amilyenhez hozzászoktam – magyarázta Oliveira. – A fékezési fázisban kifejezetten másmilyen. De azt is el kell mondanom, hogy ez a motor azonnal nagyon versenyzőbarátként viselkedik. Hasznos visszajelzéseket ad arról, hogy pontosan hol vannak a kerekek, ami nagyon fontos. Persze nem igazán a kényelemre törekszünk, vagy arra, hogy olyan motorunk legyen, amely barátságos a versenyzőhöz. Inkább egy olyan motort szeretnénk, amely gyors, és azt hiszem, hogy még biztosan lesz lehetőségünk ezen dolgozni.”
„Azt mondanám, hogy a keddi egy jó nap volt a beállítások szempontjából – tért át a tesztre. – Sok Yamaha-mérnök volt a garázsban, akik segítettek a csapatnak a zökkenőmentes átállásban az új motorra, az új szoftverekre és minden másra. Én pedig gyorsan összebarátkoztam az új csapatfőnökömmel és az adatokért felelős mérnökkel is. Így pedig a téli tesztek során biztosan teszünk majd meg előre további lépéseket.”
Alig érkezett meg a Pramac Yamahához, Miller máris beszólt régi-új márkatársának
A portugál pilótát megkérdezték, hogy melyik területen szeretne leginkább fejlődni. „A fékezésben, ennyi” – válaszolta, majd kifejtette, leginkább a motor stabilitásának a féktávon való megtartására gondolt.
Oliveira eddigi MotoGP-pályafutása alatt csak V4-es motorblokkal szerelt gépekkel versenyzett. Jövőre viszont biztosan sornégyes erőforrással kell nekivágnia a szezonnak, hiszen hiába fejleszt a Yamaha is V4-es blokkot, az nem lesz kész az idény kezdetére. „Vannak pozitívumai, és van néhány dolog, amiben még javítani kell rajta” – kerülte meg elegánsan a két kialakítás összehasonlítását.
Nem lehet nagy különbség a teljesítményben – miért fejleszt V4-es blokkot a Yamaha