Pedro Acosta bukott a legtöbbször az idei futamhétvégéken a MotoGP versenyzői közül. A GasGas újoncát a Márquez testvérek követik a rangsorban, míg Jorge Martín jóval többször került a földre, mint Francesco Bagnaia, ám sokkal jobban „időzítette” az eséseket.
A Superbike-világbajnokság után a MotoGP-nél is elkészült a bukási ranglista, vagyis összeszedték, hogy melyik versenyző hányszor került a földre az idei futamhétvégéken, beleértve a szabadedzéseket, az edzéseket, az időmérőket, a sprinteket, a bemelegítéseket és a főfutamokat. Összesen 335 esés történt az idei szezonban, ami 23-mal kevesebb a tavalyi idénynél, ráadásul úgy, hogy 2023-ban elmaradt a Phillip Island-i sprintverseny.
A ranglista, amelynek tetején Bautista, az alján Razgatlıoğlu végzett – vagy mégsem?
A nem túl dicsőséges rangsor élén Pedro Acosta végzett, szám szerint huszonnyolc alkalommal dobta el a motort. Persze egy újonc esetében nem meglepő, ha hibázik, de a spanyol pilóta az első néhány hétvégén kifejezetten stabil volt ilyen téren, ám később rengetegszer rontott. Összesen tizenhárom olyan futamot rendeztek, amelyen nem szerzett pontot, ebből ötször zsinórban, de a Katalán Nagydíjon is bukás után végzett a tizenharmadik helyen.
Acosta: Sokszor harcoltunk idén a győzelemért, de mindegyiket elb*sztam
A második pozícióban a tavaly „győztes”, Marc Márquez zárt. A nyolcszoros világbajnok tavaly úgy esett el huszonkilencszer a Hondával, hogy messze nem minden hétvégén, illetve futamon vett részt, ehhez képest az idei huszonnégy nyilvánvalóan előrelépés, ám ő is viszonylag sok pontot dobott el a hibák miatt. Közvetlenül mögötte testvére és egyben csapattársa, Álex Márquez zárt huszoneggyel.
A világbajnok Jorge Martín tizenöt bukással zárta az évet, amivel Franco Morbidellivel és Johann Zarcóval holtversenyben a lista tizedik helyét foglalja el. Bajnoki riválisa, Francesco Bagnaia ennél jóval kevesebb alkalommal, mindössze kilencszer esett el, de abból a szempontból borzalmas arányt produkált, hogy ebből hét sprint- vagy főfutamon történt. Persze hozzá kell tenni, hogy ebből csak négy volt teljesen saját hibás, ami megegyezik Martín vonatkozó mutatójával.
Az állandó versenyzők közül a „rendes” tabellához hasonlóan ebben a tekintetben is Luca Marini zárt az utolsó helyen, szám szerint négy bukással. Az olasz pilóta kevesebbszer került a földre, mint a csak szabadkártyásként rajthoz álló Lorenzo Savadori, és Pol Espargaró is ugyanannyival zárt, mint a gyári Honda versenyzője. Ami a teljes mezőnyt illeti, a huszonkilenc pilótából mindössze a Sepangban versenyző Andrea Iannone mondhatja el magáról, hogy egyszer sem ismerkedett meg közelebbről az aszfalttal, illetve a kavicsággyal.
Gyártókra lebontva feltűnő, hogy a KTM mind a négy állandó versenyzője az első hétben zárt, így nem meglepő, hogy átlagosan ők buktak a legtöbbször. Ebből a szempontból a Ducati a második, míg a bolognai márkát az Aprilia, a Honda, valamint a Yamaha a sorrend. Persze hozzá kell tenni, hogy ebben benne vannak a szabadkártyás pilóták bukásai is, ami minimálisan torzítja ezt a mutatót, ezért nem írjuk le a konkrét átlagokat.
A MotoGP 2024-es bukási ranglistája
Official MotoGP stats have released the crash list for 2024 💥 Pedro Acosta is top with 28. #MotoGP pic.twitter.com/gCSSBrJVMj
— Crash MotoGP (@crash_motogp) November 21, 2024