back to top
2024. november 25. 14:14
KezdőlapMotoGPA Yamahánál elnézést kértek saját versenyzőjüktől

A Yamahánál elnézést kértek saját versenyzőjüktől

Álex Rins elárulta, azt szeretné a legjobban, ha a Yamaha a fékezésben, illetve a kanyarbejáratokon fejlődne, mert egész évben küszködött a motor hátuljával. A spanyol versenyző jól érezte magát az új vázzal a teszten, a motorblokk viszont számára egyelőre túl sok.

Borzasztó hétvégével zárta le Álex Rins az első évét a Yamahával. A 28 esztendős pilóta a tizenötödik helyet szerezte meg a Barcelonai Szolidaritási Nagydíj időmérőjén, a sprinten pedig tizenhatodikként ért célba. A főfutam pedig ennél is rosszabbul sikerült számára, hiszen huszonegyedik lett, és csak a Honda tesztpilótáját, Stefan Bradlt előzte meg. Elmondása szerint ez volt élete egyik, ha nem a legrosszabb versenye.

A hatszoros MotoGP-futamgyőztes ezzel a bajnokság tizennyolcadik helyén zárt, csapaton belül pedig nagyon kikapott Fabio Quartararótól, aki több mint a három és félszeresét szerezte az ő 31 pontjának. Rins elárulta, egy bizonyos területen egész évben szenvedett, és a Yamaha részéről elnézést kértek tőle, hogy ezt egész idényben nem oldották meg.

Ha választhatnék, hogy a Yamaha miben fejlődjön, akkor szerintem a fékezésben és a kanyarbejáratokon kellene – nyilatkozta már a keddi teszt után. – Idén nem tudtak olyan motort adni nekem, amellyel versenyképes lehettem volna ezen a területen. Minden futamon küszködtem a hátuljával, és ha ez nincs meg, akkor az ember nem tudja megállítani a motort a fékezés során. A többi pedig nem számít, mert szélesre megy, vagy ha képes voltam megállítani a motort, akkor az első gumi túlmelegedett és tönkrement. A verseny után találkoztam Max [Bartolini technikai igazgatóval] és Massimo [Meregalli csapatmenedzserrel], mély beszélgetést folytattam velük, ők pedig bocsánatot kértek. Szóval meglehetősen nyugodt vagyok azt illetően, hogy dolgoznak rajta, de a motorblokk teljesítményén és az elektronikán is javítanunk kell.”

Ami a montmelói tesztet illeti, mind Rins, mind Quartararo összesen három motorral dolgozott. A Yamaha többek között új vázzal és motorblokkal is előrukkolt, továbbá a beállítások terén is kipróbáltak újdonságokat. A spanyol motoros a vázzal elégedett volt, az erőforrást viszont jelenleg túlságosan soknak tartja, figyelembe véve a stílusát.

Martín bukott az Apriliával, Bastianini rommá törte a KTM-et, Álex Márquez zárt az élen a teszten

A beállítások terén apró lépéseket tettünk – fogalmazott. – Nem mindent úgy, ahogyan szerettem volna, de a futam után beszélgettem a mérnökökkel, akik azt mondták, hogy a tesztelendő alkatrészek nem hoznak nagy változást, talán csak öt-tíz százaléknyit. Kipróbáltam valamit, amivel a nagydíjhétvégén nem kísérleteztem a beállításokat illetően, és ez egy kicsit megkönnyíti az életemet a vezetés szempontjából. Emellett a Yamaha hozott néhány új dolgot, például új vázat és blokkot, a vázzal pedig nagyon jól éreztem magam. Nagyobb sebességet tudtam átvinni a kanyar közepén. Arra számítottam, hogy a fékezés jobb lesz, de ez csak nagyon pici javulás volt. Ami pedig az erőforrást illeti, az igaz, hogy az egyenesekben erősebb, ahogyan a kanyarkijáratokon is, de nem vagyok felkészülve erre az erőre, legalábbis a vezetési stílusom szempontjából. Agresszív volt a motor, sokszor kipörgött, szóval az elektronika terén alkalmazkodnunk kell ehhez a blokkhoz. Az elektronikán nem dolgoztunk annyira sokat, mert nem volt elég időnk. Az új blokkra, az új vázra és valamennyire a a beállításokra összpontosítottunk. Én hiányoltam egy másmilyen konfigurációjú erőforrást, amelyet tesztelhettünk volna. Talán ez volt az ötödik vagy a hatodik új blokk, amelyet kipróbáltam.”

Rins egyébként a nyolcadik helyen zárta a tesztet, 765 ezreddel elmaradva az élen végző Álex Márqueztől. Ugyanakkor alighanem ő is tudja, hogy a puszta végeredménynek nincs nagy jelentősége, így Quartararo második pozícióját is óvatosan kell kezelni. Sokkal fontosabb például, hogy a Yamaha mostantól kezdve ismét négy állandó motorral rendelkezik, hiszen kedden már a Pramac is M1-eseket használt.

Megműtötték Quartararót, aki már „elfelejtette”, milyen érzés az eredményjelző elején lenni