Carlo Pernat szerint a KTM anyagi problémái igenis hatással lesznek a MotoGP-programra. Enea Bastianini menedzsere úgy gondolja, hogy bár a programnak szilárd alapjai vannak, de jelenleg külső forrás bevonása szükséges a szintlépéshez. Pernat pozitívumként említette, hogy a motort „szinte rászabták” Bastianinire.
Az idő előrehaladtával egyre világosabbá válik, hogy a KTM anyagi problémáit nem lehet egyszerűen megoldani. A 130 ezer eladatlan motor és a 3 milliárd euróra rúgó kötelezettségek nem festenek túl bíztató képet az osztrák gyártó helyzetéről. Ma már az is biztos, hogy a komoly elbocsájtások mellett hosszabb időre le kell állítani a termelést, miközben a hatóságok közreműködésével át kell alakítani a vállalat működését.
Viszont eddig a KTM részéről hivatalosan minden megszólaló arról biztosította a nagyközönséget, hogy a MotoGP-program nincs veszélyben – ez azt azonban nem jelenti, hogy igazán versenyképesek lesznek jövőre a mattighofeniek pilótái. A megszorítások ugyanis a királykategóriát is érintik, aminek egyértelmű jele volt, hogy a barcelonai kollektív tesztre a megszokottnál jóval kevesebb újdonságot vitt a gyártó.
Akkora bajban van a KTM, hogy az mégis kihatással van a MotoGP-projektre?
A kilátásban lévő visszalépés senkinek sem lehet az ínyére, de van, aki talán még idegesebb: a KTM két újdonsült pilótája, Maverick Viñales és Enea Bastianini. Mindkét versenyző már eddig is a MotoGP felsőházához tartozott, így egyértelműen a kiteljesedésük reményében igazoltak az osztrák gyártóhoz. Viszont könnyen lehet, hogy erre még várniuk kell, legalábbis Carlo Pernatnak, Bastianini menedzserének a nyilatkozata szerint.
„A KTM szilárd alapokkal rendelkezik, de ahhoz, hogy a Ducati vagy az Aprilia szintjére lépjen, további erőforrásokra van szüksége, amelyek jelenleg nem biztosítottak – mondta Pernat a ZamTube podcast vendégeként. – A MotoGP-ben drága a fejlesztés, a KTM pénzügyi lehetőségei pedig jelenleg korlátozottak. Ez egy valódi potenciállal rendelkező projekt, de időre, külső forrásokra és stabilitásra van szüksége ahhoz, hogy lábra álljon.”
A KTM-nél tagadják, hogy a Red Bull menti ki őket, állítják, nincs veszélyben a MotoGP-programjuk
A KTM problémái már az idei szezon közben felsejlettek, hiszen olyan kulcsemberek távoztak a gyártótól, mint Fabiano Sterlacchini, a gyorsasági versenyzési részleg alelnöke vagy Francesco Guidotti, a gyári alakulat csapatmenedzsere. Pernat szóvá is tette, hogy amikor megállapodtak a gyártóval, még más volt a felállás. „Világos határokra van szükség, mivel az nem lehet, hogy aláírsz egy szerződést egy csapattal vagy egy gyártóval, majd másnap azt látod, hogy változás van a kulcspozíciókban” – fejezte ki rosszallását.
Mindezek ellenére Pernat a pozitívumokat sem hallgatta el. „Enea nagyon boldog volt, miután megtette az első köreit a motorral. A jellemzése szerint olyan a motort, mintha szinte rászabták volna” – tekintett vissza a barcelonai tesztre. Egyébként az olasz pilóta egy bukás miatt csak 55 kör tudott megtenni a gyakorláson, amelyet a tizenhatodik helyen zárt.
Pernat végül kiemelte Alberto Giribuolának, Bastianini új versenymérnökének szerepét, aki szerinte Ausztriában állandóan a részletek finomításán dolgozik. A veterán menedzser arról beszélt, hogy Giribuola vezényletével már „85 százalékosan” beállították a gépet, bár ezt nem tekinti elégségesnek. „Az a 10-15 százalék hiányzik még, ami elengedhetetlen ahhoz, hogy versenyképességben elérjük azt a szintet, amire Eneának szüksége van” – magyarázta.
A MotoGP-mezőny fele lecseréli a „legjobb barátját” a következő szezonra