back to top
2024. december 12. 00:39
KezdőlapMotoGPRossi korábbi mérnöke mindent próbált átadni Bezzecchinek, amit a legenda mellett tanult

Rossi korábbi mérnöke mindent próbált átadni Bezzecchinek, amit a legenda mellett tanult

Matteo Flamigni elárulta, a Marco Bezzecchivel való együttműködése mindkettőjük számára nagy kihívás volt, de végül a pályán és azon kívül is jó kapcsolatot alakítottak ki. Valentino Rossi egykori adatmérnöke hozzátette, fájdalmas volt a búcsú, de örül, hogy a 26 éves motoros személyében újabb pilótát juttattak el gyári csapathoz.

Matteo Flamigni több mint másfél évtizeden át dolgozott Valentino Rossi adatmérnökeként a gyári Yamahánál és Ducatinál, majd a Petronas Yamahánál. A Doktor 2021-es visszavonulása után aztán követte honfitársát, és az ő csapatához, a VR46-hoz igazolt. Ott azonban egy új szerepkörrel kellett megismerkednie, hiszen versenymérnök lett belőle.

Pilótája pedig a MotoGP-be akkor fellépő Marco Bezzecchi lett, aki az azt megelőző szezonban a harmadik pozíciót szerezte meg a Moto2 tabelláján. Persze ez a kategóriaváltás gyakran igencsak nagy falatnak szokott bizonyulni, és a többi 2022-es újonc nem is teljesített jól első MotoGP-s évében. Az olasz versenyző viszont kiemelkedett közülük.

Amikor Marco megérkezett a MotoGP-be, mindketten újoncok voltunk – nyilatkozta Flamigni a Motosannak. – Ő egy új kategóriába jött, én pedig adatmérnökből versenymérnök lettem. Kissé szokatlan helyzetben voltam, ezért hoztuk létre ezt az együttműködést, hogy segítsük egymást, hogy igyekezzünk jól szerepelni. Meg akartuk mutatni, hogy az én technikai főnökké való kinevezésem sikeres lesz, ahogyan az ő Moto2-ből MotoGP-be történő fellépése is. Mindkettőnknek nagyon magas céljai voltak, úgyhogy egy jó, kölcsönös tiszteleten alapuló kapcsolat alakult ki.”

A MotoGP-mezőny fele lecseréli a „legjobb barátját” a következő szezonra

A felek végül három évig dolgozta együtt. Ebből a tavalyi év igencsak kiemelkedőnek bizonyult, hiszen Bezzecchi nemcsak az első királykategóriás győzelmét szerezte meg, hanem ehhez további kettőt is hozzátett. Az idény elején még az összetettet is vezette, és bár aztán a gyári specifikációjú motort használó Francesco Bagnaiával s Jorge Martínnal nem tudott mit kezdeni, de így is harmadikként zárta a bajnokságot. Mindez részben Flamigninek köszönhető, aki igyekezett hasznosítani a Rossi mellett szerzett tapasztalatát.

Az első pillanattól kezdve nagyon bízott bennem, én pedig minden tudásomat próbáltam átadni neki, mindent, amit Valentinótól tanultam – fogalmazott. – Nagyon különleges érzés volt. Biztos vagyok benne, hogy tartós lesz a barátság. Igen, fájdalmas a búcsú, de mindkettőnk előtt rengeteg kihívás áll. Ő a gyári Apriliánál lesz, ami egy hatalmas lehetőség a fejlődésre, én pedig örülök neki.”

Ahogyan arra az olasz mérnök is utalt, Bezzecchi az idei év végén elhagyja a VR46-ot, s a gyári Apriliához igazol. Ezzel lényegében teljesült a csapat, pontosabban az akadémia eredeti célja, miszerint minél több motorost eljuttatni gyári csapathoz. Ez történt Bagnaiával, Franco Morbidellivel, Luca Marinivel és most Bezzecchivel.

Minden versenyző egész életében arról álmodik, hogy gyári pilótának szerződtetik le, gyerekkoruk óta erről ábrándoznak – magyarázta Flamigni. – Ebben az esetben előállt az Aprilia [egy ajánlattal], és szerintem Marco kellően átgondolta a helyzetet, majd ezt az utat választotta. Ez a VR46 Akadémia célja, hogy gyári istállókhoz juttassa el a versenyzőit. Marinit a Hondához, Bezzecchit az Apriliához, Bagnaiát a Ducatihoz, Morbidellit pedig először a gyári Yamahához, majd a Pramachoz, de gyári specifikációjú Ducatival ment. Ha négy pilótát is kiválasztottak, az azt jelenti, hogy jó munkát végzünk.”