Lucio Cecchinello elárulta, Johann Zarco nem mindig volt őszinte a sajtóval ebben a szezonban, zárt ajtók mögött viszont kendőzetlenül megmondta a véleményét. Az LCR csapatmenedzsere Aleix Espargarót is méltatta.
Alighanem kevesen vitatkoznának azzal, hogy a 2024-es volt a Honda egyik, ha nem a legrosszabb idénye nemcsak a MotoGP-ben, hanem teljes királykategóriás történetében. Ahhoz már hozzászokhattak az előző két évben a japán gyártónál, hogy a konstruktőri tabella utolsó helyén végeznek, ám ezúttal nemhogy a dobogós helyezés nem jött össze, de a sprinteken és a főfutamokon is csupán egy-egy nyolcadik pozíció volt a legjobbjuk.
Mindkettőt Johann Zarco szállította, aki idén igazolt a Honda kötelékébe, egészen pontosan az LCR-hez. Bár az nem igaz, hogy a francia pilóta egyáltalán nem fogalmazott meg nyilvános kritikát a motorról, de ezt meglehetősen visszafogott formában tette. Mindez azonban csak egy álca volt, legalábbis Lucio Cecchinello elmondása alapján.
„Kemény volt a 2024-es idény, főleg az elején – nyilatkozta a monacói istálló alapítója, tulajdonosa, illetve csapatmenedzsere. – Zarco a sajtóban mindig igyekezett pozitívan viselkedni. A garázsban viszont, elmondhatom, hogy néha volt feszültség. Ez normális. A versenyzőnek elege volt, mert nem tudtunk jobb motort biztosítani. Az erősorrend alján tanyáztunk, nehéz helyzetben voltunk. Folyamatosan fejlesztettük a motort, a Honda elképesztő munkát végzett. Az idény végével már elégedettebbek vagyunk, mert közelebb kerültünk a legjobb tízhez.”
Az LCR főnöke bizakodó, szerinte a Hondánál végre felismerték, milyen irányba tart a MotoGP
Félreértés ne essék, vélhetően nincs olyan szereplő a MotoGP-ben, aki minden részletet megoszt a sajtóval, hiszen a kényesebb témákat általában házon belül intézik. Éppen ezért véletlenül sem szabad pálcát törni Zarco feje felett, ugyanakkor jelzésértékű, hogy Cecchinello megemlítette ezt az aspektust versenyzőjével kapcsolatban.
A 34 esztendős motoros idén messze a legeredményesebb volt a Honda pilótái közül, tapasztalatával pedig segíthet a japán gyártónak, hogy még inkább visszazárkózzon az élmezőnyre. Ez utóbbi Aleix Espargaróról is elmondható, aki már a montmelói teszten is az RC213V-t vezette, hiszen 2025-től az aszakaiak tesztpilótája lesz. Cecchinello méltatta a háromszoros MotoGPfutamgyőztes hozzáállását.
„Biztos vagyok benne, hogy Aleix egy igazán tapasztalt versenyző, figyelemre méltó, amit pályafutása során elért – jelentette ki. – Az utolsó futamig folyamatosan nyomta, ami nem mindig szokványos. Sokan azt mondják a karrierjük végén, hogy »minek kockáztassak? Nincs értelme rizikózni, nem akarok törött lábbal visszavonulni.« Ő azonban nem így tett, hanem tovább hajtott, ami figyelemre méltó.”