back to top
2024. december 15. 23:41
KezdőlapMotoGPFőnöke „lebuktatta” Zarcót, aki nem mindig volt őszinte az idény során

Főnöke „lebuktatta” Zarcót, aki nem mindig volt őszinte az idény során

Lucio Cecchinello elárulta, Johann Zarco nem mindig volt őszinte a sajtóval ebben a szezonban, zárt ajtók mögött viszont kendőzetlenül megmondta a véleményét. Az LCR csapatmenedzsere Aleix Espargarót is méltatta.

Alighanem kevesen vitatkoznának azzal, hogy a 2024-es volt a Honda egyik, ha nem a legrosszabb idénye nemcsak a MotoGP-ben, hanem teljes királykategóriás történetében. Ahhoz már hozzászokhattak az előző két évben a japán gyártónál, hogy a konstruktőri tabella utolsó helyén végeznek, ám ezúttal nemhogy a dobogós helyezés nem jött össze, de a sprinteken és a főfutamokon is csupán egy-egy nyolcadik pozíció volt a legjobbjuk.

Mindkettőt Johann Zarco szállította, aki idén igazolt a Honda kötelékébe, egészen pontosan az LCR-hez. Bár az nem igaz, hogy a francia pilóta egyáltalán nem fogalmazott meg nyilvános kritikát a motorról, de ezt meglehetősen visszafogott formában tette. Mindez azonban csak egy álca volt, legalábbis Lucio Cecchinello elmondása alapján.

„Kemény volt a 2024-es idény, főleg az elején – nyilatkozta a monacói istálló alapítója, tulajdonosa, illetve csapatmenedzsere. – Zarco a sajtóban mindig igyekezett pozitívan viselkedni. A garázsban viszont, elmondhatom, hogy néha volt feszültség. Ez normális. A versenyzőnek elege volt, mert nem tudtunk jobb motort biztosítani. Az erősorrend alján tanyáztunk, nehéz helyzetben voltunk. Folyamatosan fejlesztettük a motort, a Honda elképesztő munkát végzett. Az idény végével már elégedettebbek vagyunk, mert közelebb kerültünk a legjobb tízhez.”

Az LCR főnöke bizakodó, szerinte a Hondánál végre felismerték, milyen irányba tart a MotoGP

Félreértés ne essék, vélhetően nincs olyan szereplő a MotoGP-ben, aki minden részletet megoszt a sajtóval, hiszen a kényesebb témákat általában házon belül intézik. Éppen ezért véletlenül sem szabad pálcát törni Zarco feje felett, ugyanakkor jelzésértékű, hogy Cecchinello megemlítette ezt az aspektust versenyzőjével kapcsolatban.

A 34 esztendős motoros idén messze a legeredményesebb volt a Honda pilótái közül, tapasztalatával pedig segíthet a japán gyártónak, hogy még inkább visszazárkózzon az élmezőnyre. Ez utóbbi Aleix Espargaróról is elmondható, aki már a montmelói teszten is az RC213V-t vezette, hiszen 2025-től az aszakaiak tesztpilótája lesz. Cecchinello méltatta a háromszoros MotoGPfutamgyőztes hozzáállását.

„Biztos vagyok benne, hogy Aleix egy igazán tapasztalt versenyző, figyelemre méltó, amit pályafutása során elért – jelentette ki. – Az utolsó futamig folyamatosan nyomta, ami nem mindig szokványos. Sokan azt mondják a karrierjük végén, hogy »minek kockáztassak? Nincs értelme rizikózni, nem akarok törött lábbal visszavonulni.« Ő azonban nem így tett, hanem tovább hajtott, ami figyelemre méltó.”