Pedro Acosta kijelentette, nincs hatással rájuk a KTM pénzügyi problémája, és biztos benne, hogy túl fognak jutni a gondokon. A spanyol versenyző az idei és a jövő évi szezonról is szót ejtett.
Immáron több mint egy hónapja foglalkoztatja nemcsak a motorsport-, hanem a teljes motoripari sajtót, hogy mi lesz a KTM-mel. Mint ismert, az osztrák márka közel 3 milliárd eurós adósságot halmozott fel, a cégvezetés pedig kénytelen volt csődvédelmet kérni. A legfrissebb fejlemény, hogy a vállalat nem fizet karácsonyi bónuszt a megmaradt alkalmazottainak.
Persze időről időre felmerül a kérdés, hogy milyen hatása lesz ennek a MotoGP-projektre rövid, közép- és hosszú távon. A többek között Pedro Acostát is menedzselő Albert Valera nemrég elárulta, teljesen váratlanul érte őket a kialakult helyzet, hiszen amikor tavasszal két évvel meghosszabbították a szerződést, nem merült fel ez a forgatókönyv.
Acostáék átverve érzik magukat a KTM helyzete kapcsán, menedzsere szerint nem erről volt szó
Azt viszont cáfolta, hogy akár ő, akár a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dorna a 20 éves pilóta „kimenekítésén” dolgozna. Hétfőn pedig maga az érintett is igyekezett megnyugtatni a kedélyeket „Egyáltalán nem érint minket a KTM jelenlegi helyzete, és biztos vagyok benne, hogy túl fognak jutni rajta” – nyilatkozta Acosta egy sajtóeseményen.
A kétszeres világbajnok idén mutatkozott be a MotoGP-ben, és rögtön kiváló eredményeket ért el. Teljesítményéről mindent elmond, hogy abból a hét dobogós helyezésből, amelyet nem a Ducati valamelyik versenyzője szerzett, öt az ő nevéhez fűződik. Ugyanakkor mindenkinél többet bukott, és gyakran a futamokon is elesett, így Brad Binder végül megfosztotta attól a bravúrtól, hogy csak Ducatik előzzék meg őt a tabellán. „Sokszor mindent nagyon gyorsan akartam csinálni, ami olyan hibákhoz vezetett, mint például a futamon való bukás, vagy a Q2-ről történő lemaradás” – emlékezett vissza.
Acosta „letaszította” Marc Márquezt az élről – íme a MotoGP 2024-es bukási ranglistája
Hogy mennyire lesz versenyképes a jövő évi motor, az a jelenlegi helyzet fényében jó kérdés. Bár a fejlesztéseket állítólag ideiglenesen leállították, ez talán nem akkora dráma, mint amekkorának elsőre tűnhet. Az viszont mindenképpen előrelépés lesz Acosta szempontjából, hogy 2025-ben már a KTM gyári alakulatának színeiben fog versenyezni.
„Örülök, hogy megtettem a lépést a gyári csapat irányába, amit a kezdetek óta szerettünk volna – fogalmazott a spanyol motoros. – Az lesz a cél, hogy befejezzük a finomhangolást a motor néhány pontján, a futamokon pedig a kiegyensúlyozottságra törekedjünk annak érdekében, hogy jobb eredményekért harcolhassunk.”