A KTM sajtóértesülések szerint kirúgta Jeremy McWilliamst, aki tizenöt éve teljesített szolgálatot az osztrák gyártónál tesztpilótaként. A korábbi világbajnoki futamgyőztes motoros azonban semmiképpen sem maradt munkanélküli.
Az elmúlt hetekben hatalmas bajba került a KTM pénzügyi fronton, olyannyira, hogy a cégvezetésnek csődvédelmet kellett kérnie. A vállalat újjászervezése során sajnos rengeteg alkalmazottat kellett elbocsátani, és bár ebben a kérdésben általában ismeretlen emberekről van szó, állítólag egy meglehetősen híres személy is az érintettek között van.
Jeremy McWilliams 1993 és 2004 között szerepelt a gyorsaságimotoros-világbajnokság különböző kategóriáiban, de még 2014-ben, 50 évesen is elindult egy futamon szabadkártyásként. A királykategóriában két dobogóig jutott, egyetlen futamgyőzelmét viszont nem ott, hanem a 2001-es 250 köbcentis Holland TT-n aratta.
Legemlékezetesebb bravúrja viszont talán nem ekkorra, hanem a 2002-es Ausztrál Nagydíjra datálható. Ebben az évben a MotoGP-ben versenyzett, és a Phillip Island-i időmérőn megszerezte a pole pozíciót. Mindezt pedig még egy 500 köbcentis Protonnal érte el, a történelem során utoljára, de már az 1000 köbcentis négyütemű korszakban.
Miután a világbajnokságban felhagyott az állandó versenyzéssel, a BMW tesztpilótája lett, és részt vett a bajor márka első Superbike-motorjának, az S1000RR-nek a fejlesztésében. 2009 óta pedig a KTM alkalmazásában áll, ahol először szintén egy Superbike-motor, az RC8-as projektjében volt komoly szerepe. Később egyre fontosabb pozíciót töltött be fejlesztőpilótaként, a MotoGP-projekt korai szakaszában az RC16-osra is felülhetett, de elsősorban sorozatgyártású gépek kifejlesztéséhez adta hozzá a tudását és tapasztalatát.
A SPEEDWEEJ.com ugyanakkor a héten úgy értesült, hogy a KTM tizenöt évnyi együttműködés után szerződést bontott vele, miközben a megállapodás 2025 végéig szólt. Feltételezett elküldése nem véletlen, hiszen a mattighofeni márkánál a kutatási és fejlesztései részleg igencsak megissza a pénzügyi megszorítások levét.
Öröm az ürömben, hogy a 60 éves McWilliams semmiképpen sem maradt munkanélküli. Az osztrák gyártó ugyanis néhány éve áldását adta rá, hogy az amerikai Indian márka fejlesztőpilótája legyen, és 2022-ben a MotoAmerica King of the Baggers kategóriájában is bemutatkozott állandó pilótaként. Emellett idén dobogós lett a North West 200 második Supertwin-futamán.
A North West 200 egy csoda volt, bízunk benne, hogy a Man-szigeti TT is kegyes lesz hozzánk