Remy Gardner szerint jóval élvezetesebb a Superbike-világbajnokság motorjait megülni, mint a MotoGP gépeit. Az ausztrál pilóta, aki idén mindkét sorozatban versenyzett, úgy érzi, a királykategória motorjaival kevésbé lehet „játszani”.
Bár a szezonzáróról egy műtét miatt lemaradt, Remy Gardner idén teljesítette második idényét a Superbike-világbajnokságon. Gardner a 2021-es Moto2-es vb-cím megszerzésével robbant be a köztudatba, amelyet követően egy szezonra fel is került a MotoGP-ben, viszont a KTM az idény végén elküldte. Így került aztán a Superbike-vb mezőnyébe, amelyben azóta a Yamaha második csapatát képviseli, és egyébként már biztos, hogy ez jövőre sem változik. Viszont Gardnernek idén más elfoglaltsága is akadt, mivel a japán gyártó egyszer Álex Rins helyetteseként és kétszer szabadkártyával MotoGP-fordulókon is elindította, tehát mindkét sorozatról friss emlékekkel rendelkezik. Ez pedig kifejezetten alkalmassá teszi annak megválaszolására, hogy versenyzőként melyik széria az élvezetesebb.
Gardner: Nagyon rosszul éreztem magam a MotoGP-ben, még a visszavonuláson is elgondolkoztam
„Azt hiszem, minden versenyző megerősítheti, hogy a Superbike-vb sokkal szórakoztatóbb – nyilatkozta Gardner a Motorsport-Total.com-nak. – A MotoGP-motorok úgy mennek, mintha sínen futnának, nagyon pontosan kell őket irányítani. A Superbike-gépekkel egy kicsit jobban lehet játszani.”
„De nem akarom azt mondani, hogy a MotoGP-motorok egyáltalán nem szórakoztatóak – tette hozzá. – Épp ellenkezőleg: amikor a nagyon jó tapadásnak köszönhetően ki lehet használni azt az erőt, a motor lenyűgözően gyorsul. Az pedig nagyszerű érzés!”
A MotoGP- és Superbike-motorok blokkjainak térfogata – egyelőre – megegyezik, ám a királykategória gépei így is körülbelül 60-70 lóerővel erősebbek. Emellett fontos különbség, hogy a MotoGP-motorok vázai merevebbek, ám természetesen nem csupán ennyi az eltérés. „A teljesítmény és a gumik is különböznek, ahogy a fékek is – magyarázta Gardner. – Azt kell mondanom, hogy a Superbike-világbajnokságon használt acélfékek elég erősek. De azért a MotoGP-ben alkalmazott szénszálas fékek természetesen gyorsabban lassítják a motort.”
Rea szerint a Superbike-vb-nek követnie kell a MotoGP-t, de van egy leküzdendő probléma
Mindezek után joggal merülhet fel a kérdés: melyiket könnyebb vezetni? „Minden ilyen motort nehéz vezetni, ha a határon megy vele az ember. Ez nem is kérdés – szögezte le az ausztrál pilóta. – Van viszont néhány hasonlóság [a Yamaha két motorja, az M1 és az R1 között]. Mindenekelőtt az erősségeik és a gyengeségeik hasonlóak. De a koncepcióik teljesen különbözőek.”
„A MotoGP-ben az aero könnyebbé teszi a motorozást, mert amiatt a gép kevésbé hajlamos az egykerekezésre. Szóval a MotoGP-ben kevesebbet kell küzdeni a motorral. Ráadásul a hátsó magasságállító eszköz is segíti a versenyzőt. De ezek nélkül a segédeszközök nélkül sokkal szórakoztatóbb a vezetés – nevetett. – Ha a motorozás élményéről van szó, nekem a Superbike-vb az elsődleges választás.”