Francesco Guidotti úgy véli, hogy az időmérő helyett a sprint eredményének kellene meghatároznia a főfutam rajtsorrendjét. A gyári KTM előző csapatmenedzsere részletes indoklása szerint ez a változtatás jobbá, kiegyensúlyozottabbá és így szórakoztatóbbá tenné a MotoGP versenyhétvégéit.
Nagy változás állt be a MotoGP tavalyi szezonjával, a sorozat ugyanis ekkor vezette be a sprinteket. A szombati viadalok létjogosultságát azóta kevesebben vitatják, a szurkolók között pedig kimondottan sikeresnek bizonyult az újítás. Persze a sprintek bevezetése nemcsak a helyszíni nézőszámokra, hanem a versenyhétvégék menetére is hatással volt. Például megnövelte az időmérő jelentőségét azáltal, hogy jelenleg a szintén szombati kvalifikáción dől el a forduló mindkét futamának rajtsorrendje. Azonban Francesco Guidotti, aki az idény végén köszönt le a KTM gyári csapatának éléről, úgy látja, módosítani kellene ezen a rendszeren.
Stonernek nem tetszik a mai MotoGP, megszüntetné a sprinteket, és nehezebbé tenné a vezetést
„Már megszoktam a sprinteket – mondta Guidotti az olasz Motorsportnak. – De ha valamin változtathatnék, az a rajtsorrend felállításának módja lenne. A jelenlegi formátum miatt már péntek délután keményen kell nyomni, és az még csak a péntek. Aztán a szombat túlzottan stresszes. A Q1 és a Q2 nagyon fárasztó, két órával az időmérő után pedig már a sprintre is sor kerül. Szóval én a kvalifikáció menetén változtatnék.”
„Ha rajtam múlna, a péntek délutáni és a szombat reggeli edzésekből egy összevont kvalifikációt csinálnék – magyarázta. – És ez határozná meg a sprintfutam rajtrácsát. Aztán a sprintnek az eredményét használnám fel a főfutam rajtrácsának kialakításához.”
A Superbike-világbajnokságot követők számára ismerős lehet ez a rendszer, még ha csupán részben is. A Superbike-vb mezőnye ugyanis 2019 óta nemcsak a két teljes pontértékű versenyt futja le, hanem vasárnap délelőtt teljesíti a Superpole futamot is. Ez a viadal határozza meg a délutáni második verseny rajtrácsának első kilenc pozícióját. A maradékot a szombati Superpole (amely az időmérő szerepét tölti be) alapján osztják ki. Guidotti javaslata így nem ennek a tökéletes másolata – nem is lehetne az, hiszen a Superbike-vb fordulói során nem kettő, hanem három versenyt rendeznek –, ám könnyen elképzelhető, hogy inspirációul szolgált a megalkotásához.
A Superbike-vb sokkal szórakoztatóbb, mint a MotoGP – jelentette ki a mindkettőben megforduló pilóta
És ez nem minden, az olasz szakember szerint legalább két további indoka is lehetne az általa kért módosításnak. „Ha a sprinten nem vagy az első kilencben [akik pontot kapnak], akkor nincs miért hajtanod – mutatott rá Guidotti. – Nem számít, hogy a tizenkettedik vagy a tizenötödik helyen végzel. Egyszerűen nem számít. Viszont akkor nagyon más lenne a helyzet, ha a vasárnapi rajtpozíció szempontjából fontos lenne, hogy a sprinten is hajts.”
„Ráadásul ez a megoldás azért szintén előnyös lenne, mert a versenyzők így a sprinteken nem hajtanának végre túl kockázatos manővereket, mert tudnák, hogy egy esetleges bukás esetén rossz rajtpozíció lesz a »büntetésük« – tette hozzá. – Szóval szerintem ezzel a formátummal az egész versenyhétvége valamivel kiegyensúlyozottabb lenne.”
A Michelin főnöke szerint egyes csapatok „egyáltalán nem értelmezik” a sprinten gyűjtött adatokat