Wayne Gardner úgy véli, a Ducatinál azért Marc Márquezt vitték fel a gyári csapathoz, mert nem akarták, hogy egy másik márkához szerződjön. Az egyszeres világbajnok szerint Jorge Martín átigazolásával érdekesebbé vált a MotoGP.
A MotoGP előző idényének első fele a pályán kívüli eseményeket illetően egyértelműen a gyári Ducati 2025-ös üléséről szólt. Papíron Enea Bastianini, Jorge Martín és Marc Márquez voltak rá esélyesek, de elég hamar egyértelművé vált, hogy ez valójában egy kétszereplős „párharc” a spanyol versenyzők között. Ebből végül a nyolcszoros világbajnok került ki győztesen.
A közvélemény egy része azonban nem értett egyet a döntéssel, mondván, a Pramac akkori pilótája jóval fiatalabb honfitársánál, ráadásul a világbajnoki címért harcolt. Nemrég az 500 köbcentiméteres géposztály 1987-es világbajnok, Wayne Gardner szólalt meg a témában, és szavai arra utalnak, hogy szerinte a Ducatinál nemcsak azt nézték, hogy rövid, illetve hosszú távon melyikükkel járnának jobban, hanem azt is figyelembe vették, hogy a hoppon maradt motoros minden bizonnyal egy másik gyártónál folytatja.
Mire lesz képes Marc Márquez a gyári Ducatinál? – egykori mérnökének pontos elképzelése van
„Nem lepődtem meg – nyilatkozta a Motosannak. – Hogy őszinte legyek, ha én lettem volna a helyében, valószínűleg kitartok Jorge mellett. Marc viszont egy nagyon tehetséges versenyző, ez nem kétséges. Mindketten spanyol pilóták, nem igaz? Szerintem a Ducati annyit csinált, hogy nem tette lehetővé az ellenfeleknek Márquez megszerzését. Jobb, ha náluk van, nekik dolgozik, és nem ellenük. Tudják, hogy Marx mennyire jó. A jelek szerint sokat fejlődött, amióta a Ducatihoz igazolt.”
Az ausztrál expilóta szavait némileg alátámasztja az az értesülés, hogy a Ducati vezetése állítólag először Martínt választotta, Márquezt pedig a Pramachoz akarták tenni. Az pedig tény, hogy az Olasz Nagydíj sajtónapján utóbbi leszögezte, Paolo Campinoti alakulata számára nem opció. Hétfőn aztán hivatalossá vált, hogy Martín távozik a bolognaiak kötelékéből, majd szerdán az is, hogy valóban Márquez megy a gyári csapathoz.
Összehozhatja Bagnaia és Marc Márquez a Ducatinak azt, ami még nem történt meg a MotoGP-ben?
„Nyilvánvalóan a Ducati rendelkezik a legjobb motorral a mezőnyben, és ez már évek óta így van – folytatta Gardner. – Marc pedig a Hondával birkózott, ezért volt ennyi bukása. Még mindig elég sokat esik, de most már kicsit kiegyensúlyozottabb, és úgy vélem, ennek az az oka, hogy sokkal jobb a motor. Ami viszont a Ducati szempontjait illeti, nem kockáztathatják meg, hogy Márquez egy rivális csapatnál kössön ki. Jobb, ha a saját istállójukba teszik, és akkor tudják, hogy a következő idényben nyerni fognak Pecco [Bagnaiával] vagy Marckal. Szóval hozniuk kellett egy döntést, és ez történt.”
Ami Martínt illeti, idén a gyári Apriliánál fog versenyezni, és többen is azon az állásponton vannak, hogy ha alkalmas lesz rá a motor, akkor megszorongathatja a Ducatikat, akár a gyári párost is. Gardner szintén optimista a váltást illetően. „Martín megy az Apriliához – jelentette ki. – Úgy vélem, elképesztő lesz ezzel a motorral. Őszintén szólva azt gondolom, hogy ez még érdekesebbé teszi a bajnokságot.”
Új főnökük nem akarja elkerülni Martín és Bezzecchi konfliktusát: „Elküldhetitek egymást a p*csába”