back to top
2025. január 15. 05:53
KezdőlapMotoGPElindult a bemutatók sora a MotoGP-ben, a Trackhouse rögtön vadonatúj festést leplezett...

Elindult a bemutatók sora a MotoGP-ben, a Trackhouse rögtön vadonatúj festést leplezett le (képek)

A Trackhouse mutatta be elsőként 2025-ös színösszeállítását, és, ahogyan arra valamennyire számítani lehetett, a tavalyitól merőben eltérő festéssel jelentkeztek.

Megkezdődött a bemutatók sora a MotoGP-ben. Elsőként a Trackhouse leplezte le motorját, pontosabban annak festését. Az amerikai istálló az észak-karolinai Charlotte-ban tartotta az eseményt, az európaiak számára a tavalyinál jóval barátságosabb barátságosabb időpontban, magyar idő szerint este 6 órakor. A motorral együtt egyébként a NASCAR-ban használt autó külsejét is megismerhette a nyilvánosság.

Izgalmas együttműködést jelentettek be a MotoGP-ben

A Trackhouse bemutatója abból a szempontból kifejezetten érdekesnek ígérkezett, hogy a Gulf Oil International kiemelt támogatója lett a csapatnak. Az elsősorban az autósportbeli szerepvállalásáról ismert kenőanyaggyártó vállalat színvilága ihletett már néhány ikonikus festést, így joggal lehetett rá számítani, hogy most is előrukkolnak valamilyen újdonsággal. Ezt megerősítette a bemutató előtt néhány órával közzétett amolyan „előzetes”, amelyben már látszott, hogy igencsak megújult az általuk használt Aprilia külseje, ahogyan a versenyzők ruházatáé is.

A Trackhouse tavaly teljesítette slő szezonját a MotoGP-ben, bár valójában csak a nevét és a tulajdonosi hátterét tekintve volt szó új csapatról, hiszen a szakembergárdát és az infrastruktúrát megörökölték az RNF-től, amelynek a helyét átvették a rajtrácson. A bemutatkozó idény a sachsenringi hétvégét leszámítva felejthetőre sikeredett, olyannyira, hogy még a Yamaha is megelőzte őket, és kilencedikként zárták a csapat-világbajnokságot. Ami pedig a gyártói összetettet illeti, az Aprilia 302 pontjából csupán 43-at szerzett a szatellitcsapat valamelyik versenyzője.

Utóbbiak közül Raúl Fernández maradt a csapat tagja. A spanyol motoros az RNF-es időszakot is beleszámítva a harmadik szezonját kezdi meg az istállóval, összességében pedig a negyediket a MotoGP-ben. A 2024-es szezonban a bukásáig vezette a Katalán Nagydíj sprintjét, és mind azon, mind a sachsenringi hétvégén az első sorból rajtolt, ám ezeket leszámítva szürke teljesítményt nyújtott, és annak ellenére is kikapott Miguel Oliveirától, hogy utóbbi lényegében öt hétvégét kihagyott sérülés miatt. Persze hozzá kell tenni, hogy a 2021-es Moto2-es világbajnok a 2023-as motorral kezdte az évet, és a szezon közepén váltott.

Raúl Fernández kemény szavakkal illette a szezonjukat: Nem fejlődtünk, semmit sem értettünk meg

A portugál motoros idén már a Pramacot fogja erősíteni, a helyére pedig egy újonc érkezik Ai Ogura személyében. A 24. születésnapját tizenkét nap múlva ünneplő pilóta négy szezont töltött a Moto2-ben, ebből hármat a Honda Team Asia színeiben. Bár a japánokkal is felmehetett volna a királykategóriában, ő ehelyett megszakította velük az együttműködést, ami több szempontból is jól sült el, hiszen tavaly világbajnok lett, és szinte biztos, hogy az Aprilia révén jobb motoron teljesítheti első királykategóriás évét.

Korábban nem látott felvétel jelent meg a MotoGP idei újoncainak bemutatkozásáról (videó)

Davide Brivio maradt a csapatfőnöki székben, a veterán Wilco Zeelenberg viszont 2024 befejeztével leköszönt a csapatmenedzseri pozícióból. A Trackhouse így nélküle kezdi meg az új idényt, amelyben az előzővel ellentétben már mindkét versenyző végig gyári specifikációjú motort vezethet, ami nyilvánvalóan előny, kérdés, hogy ebből képesek lesznek-e profitálni.