back to top
2025. január 18. 00:03
KezdőlapMoto3Radikális változások jöhetnek a gyorsaságimotoros-vb egyik kategóriájában

Radikális változások jöhetnek a gyorsaságimotoros-vb egyik kategóriájában

Sajtóértesülések szerint a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dorna Sports jelentős átalakításokat hajtana végre a Moto3-ban. Ezek a módosítások a kategóriák közötti átállást is nagymértékben segítenék.

A The Race értesülései szerint 2027-től jelentősen átalakul a Moto3 felépítése. Ez a változás egyrészt elhozná az egymárkás bajnokságot, másrészt a motorblokkok hengerűrtartalma is megnövekedne, a jelenlegi 250 köbcentiről 500 köbcentire.

A reformokat a növekvő költségekkel magyarázzák. Mivel a Dorna egyre inkább szélesíti határait és egyre több Európán kívüli helyszínnel szerződik le (2026-tól Brazíliába is ellátogat a mezőny), ezért a logisztikai költségek hihetetlen módon elszálltak és megnehezítik a kisebb csapatok életét.

Hivatalos: a MotoGP 2026-ban visszatér Brazíliába

A márkakupává alakulást követően a motorszállító minden bizonnyal a Honda és a KTM közül fog kikerülni, bár, ha ezt a döntést ma kellene meghozni, akkor valószínűleg előbbi jönne ki győztesen. Mint ismeretes, a KTM pénzügyi gondokkal küzd. Ezzel szemben a Hondának már van tapasztalata ebben a szisztémában, ugyanis 2010 és 2018 között ők voltak a Moto2 kizárólagos motorszállítói.

A Moto3 „szintlépése” a hengerűrtartalom növekedésével jótékony hatást fejtene ki a jövő bajnokai számára, ugyanis csökkenne a különbség a harmad- és a másodosztály között. Jelenleg nagyítóval kell keresni azokat a Moto3-as világbajnokokat, akik azonnal megállták a helyüket a Moto2-ben (Pedro Acosta is „csak” az 5. helyen zárt újonc szezonjában, ez a legjobb eredmény Maverick Viñales 3. pozíciója óta).

Azt már korábban bejelentették, hogy a MotoGP is jelentős változások elé néz 2027-től. A királykategória motorjainak hengerűrtartalma a jelenlegi 1000 köbcentiről 850 köbcentire csökken, amitől a Dorna a biztonság javulását várja. Hasonló a helyzet a Moto3-ban is, hiszen a paddockban már évek óta pedzegették a 250-es erőforrások kivonásának és az 500-as ikerblokkok bevezetésének szükségességét.

Így változik meg a MotoGP, hivatalossá váltak a 2027-es új szabályok