A VR46 ezúttal is Dzsakartában mutatta be idei motorfestését, ám a közvetítést megzavarta egy baki. Az eseményen a versenyzők is ott voltak, akik közül az egyik talán élete lehetősége előtt áll, a másik pedig alighanem már tényleg az utolsó esélyét kapja.
Megszakadt a sorminta, hiszen ezúttal nem kettő, hanem öt nap telt el két csapatbemutató között. Azok után, hogy a Trackhouse, a gyári Aprilia, a Gresini és a gyári Ducati is leleplezte idei külsejét, a VR46 következett a sorban. A névadó szponzor, a Pertamina Enduro miatt a tavalyi évhez hasonlóan ezúttal is az indonéziai fővárosban, Dzsakartában tartották meg az eseményt, amely nem zajlott le zökkenőmentesen. Nem sokkal a leleplezés előtt, pont a csapattulajdonos, Valentino Rossi videós bejelentkezése közben megszakadt az adás.
Fluo yellow mode ON for the Italian powerhouse 🟡 💪#MotoGP2025 pic.twitter.com/fElS8PdIql
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) January 25, 2025
A VR46 a 2023-ban szerzett három győzelem után tavaly mindössze egyetlen dobogóig jutott Marco Bezzecchi révén. Mindez elsősorban annak volt betudható, hogy ezúttal nagyobb volt a különbség a Ducati aktuális és előző évi motorjai között, ám az is tény, hogy a hasonló helyzetben lévő Gresinitől is vereséget szenvedtek. Sőt, a Ducati egyetlen csapataként egy másik márka istállója, a gyári Aprilia is megelőzte őket.
🎨 VR46 2025 LIVERY
Valentino Rossi's team opts for continuity for its second season repping title partner Pertamina Enduro #MotoGP pic.twitter.com/T3oaFS1ECO
— The Race MotoGP (@TheRaceMoto) January 25, 2025
Ami a versenyzői felállást illeti, Fabio Di Giannantonio maradt a csapatnál. A 26 esztendős motorossal nagyot fordult a világ, hiszen másfél évvel ezelőtt nem sokan fogadtak volna arra, hogy marad a MotoGP-ben, de a VR46 mentőövet dobott neki. Ő ezt azzal hálálta meg, hogy bár dobogót nem szerzett, de stabil teljesítményével legyőzte Bezzecchit csapaton belül.
„Másik ligában játszik, mintha gyári csapat lenne” – saját versenyzője méltatta Rossi csapatát
Ezért pedig óriási jutalmat kapott, hiszen idén már közvetlenül a Ducatival áll szerződésben, és a gyári versenyzőkön kívül egyedüliként vezethet Desmosedici GP25-öst. Természetesen ez óriási lehetőség, és Di Giannantonio korábban kijelentette, Francesco Bagnaia és Marc Márquez szintjére akar kerülni. Persze kérdés, hogy ez mennyire fog megvalósulni, ugyanis egyfelől a holtszezont a vállműtétjéből való felépülésével töltötte, másrészt azt is meg kell említeni, hogy az előző idényben ő is nagyon kikapott a spanyol pilótától ugyanolyan motoron.
A VR46-nál okkal biztosak abban, hogy Di Giannantonio időben felépül
A garázs másik oldalán változik a felállás, hiszen Bezzecchi a gyári Apriliához igazolt. A helyére egy VR46-akadémista érkezett Franco Morbidelli személyében, aki alighanem tényleg az utolsó esélyét kapja, amit az is jelez, hogy a mezőny túlnyomó többségével ellentétben csak az idei év végéig rendelkezik szerződéssel. Az alkalmazkodás szempontjából viszont nem lesz nehéz dolga, hiszen 2024-hez hasonlóan ismét GP24-est vezethet. Ennélfogva persze az is tény, hogy nehéz lesz összehasonlítani a teljesítményét Di Giannantonióéval.
Morbidelli: Ha az ember Valentino Rossi csapatában versenyez, magasabb mércének kell megfelelnie
Rajtuk kívül Rossit is mindenképpen meg kell említeni. A kilencszeres világbajnok még tavaly kijelentette, hogy 2025-ben több futamhétvégén szeretne ott lenni, akár az autóversenyzői karrierjének kárára is. Hogy ez megvalósul-e, és ha igen, akkor milyen hozadéka lesz az istálló szempontjából, az majd kiderül.