back to top
2025. január 31. 16:53
KezdőlapMotoGPVajon a világbajnok partner meghozza a sikert? – a Yamaha bemutatta csapatainak...

Vajon a világbajnok partner meghozza a sikert? – a Yamaha bemutatta csapatainak festését (képek)

Nem sokkal a shakedown első napjának lezárulta után a Yamaha bemutatta istállóinak idei színösszeállítását. A gyári alakulathoz az elmúlt években két vb-címet is szerző Pramac csatlakozott.

Új sebességi fokozatba kapcsolt az előszezon a MotoGP-ben. Pénteken ugyanis megkezdődött a shakedown, és ezzel párhuzamosan tovább folytatódik a bemutatók sora. Azok után, hogy a KTM csütörtökön mindkét csapatának külsejét leleplezte, most a Yamaha tette meg ugyanezt, nem sokkal azután, hogy véget ért a bejáratás első napja.

A hangvillások a 2022-es idény második fele óta igyekeznek kievickélni abból a gödörből, amely nem annyira mély, mint a Hondáé, de az előző szezonban ők sem állhattak dobogóra. A gyártók között ismét csupán a negyedik helyen végeztek, ám az idény utolsó harmadára voltak biztató jelek, aminek eredményeképpen a csapatvilágbajnoki tabellán sikerült lehajrázni a Trackhouse-t.

Magánál a gyári csapatnál nem sok változásról lehet beszámolni. Ami a pilótafelállást illeti, Fabio Quartararo és Álex Rins 2025-re is maradt a csapatnál. A versenyrészleg ügyvezető igazgatói pozíciójából leköszönő Lin Jarvis egyik utolsó „ajándéka” volt, hogy rávette a francia motorost, hogy két évvel hosszabbítson szerződést a gyártóval.

A jelenleg 25 éves pilóta a lehetőségekhez mérten tavaly is jó teljesítményt nyújtott, és ő végzett a legelőrébb azon versenyzők közül, akik a Ducati egyik állandó versenyzőjét sem előzték meg a tabellán (erre nem is volt esélyük). Többek között csapattársánál is sokkal több pontot gyűjtött, nem véletlen, hogy utóbbinak egyértelműen javulnia kell az előző évben nyújtott teljesítményéhez képest.

Quartararo nem tudta teljesíteni a Yamaha kulcsemberének utolsó nagy álmát

A két versenyző a tervek szerint szombaton fog először motorra ülni, ahogyan másik két márkatársuk is. Merthogy Jarvis másik nagy „ajándéka” a Pramac elcsábítása volt. Ennek köszönhetően a Yamahának 2022 után ismét van szatellitalakulata, ráadásul nem is akármilyen, hiszen az olasz istálló 2023-ban a csapatok között diadalmaskodott, míg tavaly Jorge Martínt segítette az egyéni vb-címhez.

Quartararo bejelentkezett a 2025-ös bajnoki címért, de a fizetésén „megosztozik” a Pramac vezérével

Más kérdés, hogy a motorhoz hasonlóan a versenyzők is kicserélődtek, hiszen a spanyol pilóta és Franco Morbidelli helyét Miguel Oliveira, valamint Jack Miller vette át. Mindketten két év után váltanak ismét gyártót, és talán mindkettőjüknek ez az utolsó esélye a MotoGP-ben. Utóbbinak biztosan, hiszen már az is kisebb meglepetés volt, hogy a KTM-es kudarc után még jutott hely neki a királykategóriában, igaz, a többséggel ellentétben csak az idei esztendőre kapott szerződést.

Oliveira úgy érzi, a Yamaha „nagyon-nagyon más”, mint az Aprilia, elárulta, miben kell javulnia

A Pramackal kapcsolatos legfrissebb hír egy fontos szponzori szerződés, hiszen a héten hivatalossá vált az a hónapokkal ezelőtt megszellőztetett információ, miszerint megállapodtak a Forma–1-ben szereplő Alpine-nal. A francia autómárka logója természetesen az érintett Yamahákon is kiemelt helyet kapott.

Hivatalos: egy másik gyártóval kötött szponzori szerződést a Pramac

A két királykategóriás istálló mellett a közös Moto2-es csapatot is bemutatták a Kuala Lumpurban rendezett eseményen. A Pramac Yamaha a szintén a japánok által támogatott VR46 Master Campet váltotta fel. A versenyzők itt is teljesen kicserélődtek, hiszen Ayumu Sasaki és Jeremy Alcoba helyére Tony Arbolino, valamint Izan Guevara érkezett.

Újabb részletek derültek ki a Pramac és a Yamaha együttműködéséről