Franco Morbidelli volt a leggyorsabb a sepangi kollektív MotoGP-teszt második napján. Francesco Bagnaia és Marc Márquez is földre került a csütörtöki körözés során, de egyikük sérült meg. A legszorgalmasabbnak a KTM és a Honda pilótái bizonyultak.
Csütörtökön került sor a sepangi kollektív MotoGP-teszt második napjára, amely szerencsére jóval eseménytelenebb volt, mint az első. A szerencsére jelzőt leginkább az teszi indokolttá, hogy ezúttal senki sem sérült meg. Szerdán ugyanis három versenyzőnek, Jorge Martínnak, Raúl Fernándeznek és Fabio Di Giannantoniónak is idő előtt véget ért a gyakorlás.
Az Aprilia főnöke kijelentette, Martín baleseténél a motor és a pilóta sem „követett el hibát”
Valószínűleg pont a tegnapi bukásokat szem előtt tartva mindenki óvatosabban húzta a gázt, és így végül a helyszíni beszámoló szerint mezőny mindössze két bukással zárt. A nap legelején Francesco Bagnaia került a földre a 15-ös, vagyis az utolsó kanyarban. Viszont szerencsére sem ő, sem a motorja nem sérült meg, azonnal felállította a Ducatit, majd visszatért vele a bokszba. Az utolsó percekben aztán a csapattársa, Marc Márquez látogatta meg a kavicságyat egy gyorskörön, de neki sem esett baja. Di Giannantonio bukásával együtt így már mindhárom idei Ducatit vezető pilóta kipróbálta, hogy milyen elesni a Desmosedici GP25-tel.
A small crash for Pecco Bagnaia at the last corner 💥🇲🇾#MotoGP #SepangTest pic.twitter.com/GdPWbhP0UB
— Crash MotoGP (@crash_motogp) February 6, 2025
A fokozott óvatosságnak az lehetett egy másik oka, hogy délután esett néhány csepp eső, bár végül a várt nagy zuhé nem érkezett meg. Éppen ezért a nap legjobb idejeit mind az első, vagy a második órában futották. Az első 60 perces szakaszt Fabio Quartararo zárta az élen 1.57.324-es körével, ám ennél a másodikban Franco Morbidelli 114 ezreddel gyorsabb tudott lenni (1:57.210). Érdekesség, hogy az olasz pilóta pályafutása során először végzett az élen a sepangi teszt egy napján. A harmadik helyre végül a Morbidellihez hasonlóan tavalyi Ducatin ülő Álex Márquez jött be 16 ezredes lemaradásban a Yamaha világbajnokához képest (1:57.340).
Smiles all round as @FrankyMorbido12 tops a #SepangTest day for the very first time ☺️#MotoGP pic.twitter.com/brE2reAn2z
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) February 6, 2025
Az idei Ducatit hajtók közül Bagnaia ötödik (1:57.652), a Honda kötelékéből Joan Mir hatodik (1:57.791), a KTM pilótái közül Pedro Acosta hetedik (1:57.805), az Aprilia versenyzői közül pedig Marco Bezzecchi kilencedik helye (1:57.995) volt a legjobb. Azonban ezekből az eredményekből konkrét következtetéseket még mindig kár lenne levonni, főleg, ami a nagyon szorosnak tűnő középmezőnyt illeti. Azt viszont talán mégis érdemes kiemelni, hogy Fermín Aldeguer bejött a negyedik helyre (1:57.545), miközben a két másik újonc a mezőny utolsó traktusában zárt, bár az ő hátrányuk sem volt számottevő.
A Ducati újonca elárulta, mit tart a „legőrületesebbnek” a MotoGP-ben
Egyébként ugyanitt fejezte be a körözést a négy tesztpilóta is, akik pályára kerültek: Augusto Fernández és Andrea Dovizioso (egyaránt Yamaha), Michele Pirro (Ducati), illetve Lorenzo Savadori (Aprilia). Savadori hivatalosan Martínt, Pirro pedig Fabio Di Giannantoniót helyettesítette, de utóbbi hiába költözött be a VR46 garázsába, továbbra is a Ducati hivatalos tesztcsapatával működött együtt.
Hihetetlen, egykerekezés közben bukott, Martínék után Di Giannantonio is kiírta magát a tesztről
Csütörtökön kifejezetten eltérő programokat futottak a pilóták, amit jól mutat, hogy miközben Quartararo alig 6 kört tett meg, Luca Marini, Brad Binder és Maverick Viñales egyaránt 55-ig jutott. Ezzel ők hárman voltak a legszorgalmasabbak, de ebben a tekintetben szorosan követte őket Bezzecchi (54 kör), Jack Miller (53), illetve Somkiat Chantra (53).
A sepangi teszt második napjának végeredménye
That's a wrap on day two pic.twitter.com/kZ83r7cQaS
— Simon Patterson (@denkmit) February 6, 2025