back to top
2025. február 22. 04:13
KezdőlapMotoGPJön az őrségváltás? – Bagnaia és főnöke is megnevezte, kit tart a...

Jön az őrségváltás? – Bagnaia és főnöke is megnevezte, kit tart a Ducati első számú kihívójának

Francesco Bagnaia és Davide Tardozzi, a gyári Ducati csapatmenedzsere egyaránt Fabio Quartararót, illetve a Yamahát tartja a bolognaiak jelenlegi legnagyobb kihívójának. A francia motoros kiemelte, hogy pár hónap alatt többet léptek előre, mint az előző öt évben összesen.

Pénteken véget ért a MotoGP sepangi tesztje, és egyvalamit viszonylag nagy magabiztossággal ki lehet jelenteni: továbbra is jó eséllyel a Ducati lesz az a gyártó, amelyet a többieknek le kell győzniük. Azonban az már egy jóval fogósabb kérdés, hogy ki lesz az, akinek erre a legnagyobb esélye nyílik majd, ha nem is a teljes idényt tekintve, de egy-egy hétvégén.

Bagnaia épphogy kikapott Álex Márqueztől, aki egy másik fronton bátyjával együtt emelkedett ki

Az elmúlt két év arról szólt, hogy a másik két európai márka néha-néha fel tudta venni a versenyt a Ducatival, a japán motorok pedig messze le voltak maradva tőlük. Az eddig látottak alapján azonban könnyen lehet, hogy idén egészen más lesz a képlet. Francesco Bagnaia elárulta, jelenleg Fabio Quartararót tartja a bolognaiak első számú kihívójának.

Úgy vélem, váltás lesz abból a szempontból, hogy ki jön majd a Ducati után az idényben – nyilatkozta. – Szerintem a Yamaha nagyon jó munkát végzett, de meg kell várnunk a thaiföldi [tesztet], mert ők hat napot teszteltek, úgyhogy talán ebből is származik némi teljesítmény. Az viszont igaz, hogy Fabio mindhárom napon fantasztikus tempót diktált, és a gyorskörön, amely a Yamaha egyik gyengesége volt, jól ment. Szóval úgy gondolom, hogy remek munkát végeztek.”

Bár egy teszten soha nem a puszta végeredmény számít, de alighanem jelzésértékű, hogy a Ducatikat leszámítva mindhárom napon a 25 éves pilóta bizonyult a leggyorsabbnak. Sőt, szerdán még a kitételre sem volt szükség, de utána is a második, illetve a harmadik helyen zárt. Nem véletlen, hogy Davide Tardozzi is méltatta a Yamahát.

Quartararo kezdte az élen a tesztet Marc Márquez előtt, Martín megsérült

Tudtam, hogy fejlődni fognak – jelentette ki a MotoGP hivatalos honlapjának a gyári Ducati csapatmenedzsere. – Azt viszont nem, hogy ennyire gyorsan. Nagyon jól ismerem Massimo Bartolini [technikai igazgatót], teljesen biztos voltam benne, hogy képes lesz nagy előrelépést elérni, és szerintem fantasztikus versenyzőjük van Fabio személyében. Szóval biztos, hogy jelenleg ő az [első számú] ellenfelünk.”

Quartararo is látja az előrelépést

Persze gyakran előfordul, hogy az ellenfelek gyakran túldicsérik a riválist, ezért érdemes megnézni, hogyan értékelt maga az érintett. Quartararo az elmúlt időszakhoz képest mutatott jelentős előrelépést emelte ki, hiszen nagyjából olyan körre volt képes, amellyel Bagnaia 2024-ben az élen végzett a teszten, és amelynek eddig a közelében sem volt.

A tavalyi időmérőn futottam meg a leggyorsabb itteni körömet, az 1:57.5 volt, vagyis szerintem több mint nyolc tized a különbség – kezdte. – Azt mondogattam, hogy 2019 és 2024 között hat tizedet javultunk, 2024-ről 2025-re pedig nyolcat. Természetes, hogy boldogak lehetünk. Nyugodtnak kell maradnunk, ez csak a teszt, de úgy vélem, elég jól néz ki. A tavalyi teszten Pecco 1:56.6-ot ment, ez nagyjából ugyanolyan kör, mint amilyet én teljesítettem idén. Azt hiszem, meglehetősen elégedettek lehetünk.”

Hozzá kell tenni, hogy az egykörös tempó csak az egyik aspektus, de legalább ugyanannyira fontos, hogy mit tud a motor hosszabb távon. Sajnos Quartararo nem csinált végig egy teljes sprintszimulációt, így nem lehet összevetni Álex Márquez 1:57.901-es, Marc Márquez 1:57.930-as, vagy éppen Bagnaia 1:58.243-as átlagával. A francia pilóta szerint a Ducatihoz képest van még lemaradás, ennek ellenére egyáltalán nem szomorkodik.

Quartararo: Jó úton vagyunk, de…

Hat kört kellett megtennem az egyik beállítással, és hatot a másikkal, új gumikon – árulta el. – Jó volt. Nem olyan, mint Marcé, aki nagyon gyors köröket futott. Szerintem figyelembe kell venni, hogy tavaly itt tizenegy-tizenkettedikek voltunk, most pedig Marc, Pecco és Álex tempóját ostromoljuk, akik a leggyorsabbak voltak. Úgy vélem, elég nagy a különbség, de igencsak elégedett vagyok a köridőmmel, különösen azzal, hogy nem csak egy körről volt szó, és kész.”

A Yamaha esetében viszont az egykörös tempón van az igazán nagy hangsúly, hiszen az elmúlt években azzal szenvedtek a leginkább. Quartararo többször is elmondta, hogy az új abroncsok nem jelentenek akkora extra tapadást, mint a riválisoknál, és a rossz rajtpozíció ellehetetleníti őket abban, hogy kiaknázzák az egyébként megfelelő versenytempójukat. Az eddigiek alapján úgy tűnik, hogy ezen a téren egyértelműen előreléptek a tél folyamán.

Tavaly egy körön volt a legnagyobb probléma, mert [hiába] kezdtük rendkívül gyorsan [a futamot], nehéz volt előzni – magyarázta. – Most az első gyorsköröm előtt tudtam, hogy 1:56-os időt fogok menni. Az előző évben viszont az volt a gond, hogy feltettük az új gumit, és nem tudtuk, milyen kört fogunk futni. Valójában soha nem a versenytempóval volt a probléma, hanem azzal, hogy a tizenötödik helyről lehetetlen volt előzni. Ugyanakkor a motorunk is egy kicsit gyorsabb, úgyhogy az első versenyeken meglátjuk, hogyan boldogulunk.”

Quartararótól azt is megkérdezték, hogy az előzetes várakozásaihoz képest elérték-e a tesztre kitűzött célokat. Őszintén szólva igen – felelte a MotoGP After the Flag’ című műsorában. – Úgy vélem, nem túl pozitív, de nem is túl negatív a helyzet. Szerintem kicsit több is volt, mint amire számítottam. Azonban, ahogyan mondtam, ez csak egy teszt, és azt gondolom, hogy a valóság akkor fog kiderülni, amikor Buriramban leszünk a péntek délutáni [edzésen], valamint az időmérőn.”