back to top
2025. február 19. 20:31
KezdőlapSuperbikeSikerül elmozdulni az utolsó helyről? – bemutatkozott a Honda gyári Superbike-vb-csapata (képek)

Sikerül elmozdulni az utolsó helyről? – bemutatkozott a Honda gyári Superbike-vb-csapata (képek)

A Honda leleplezte a Superbike-vb-n szereplő gyári istállójának idei motorfestését. A versenygépet illetően egy lényeges változásról lehet beszélni, emellett szorosabbra fűzik az együttműködést a márka európai részlegével annak érdekében, hogy elmozduljanak az utolsó helyről.

A MotoGP-ben már véget ért a bemutatók sora, a Superbike-világbajnokságban viszont még nem. A Bimota után hétfőn a gyári Honda volt a soros, hogy megmutassa idei motorjának külsejét. A festés nem sok mindenben változott a tavalyi verzióhoz képest, hiszen ezúttal is a gyártó színei, azaz a piros, a fehér és a kék dominálnak.

Zöld helyett fehér, piros és fekete – bemutatta festését a visszatérő Bimota (képek, videó)

Ennél persze jóval fontosabb, hogy mi történt az alkatrészek terén. Nos, a legfontosabb, hogy a Honda futóművét immáron nem a Showa, hanem az Öhlins készíti, ám az új terméket nem sok lehetőségük volt kipróbálni, hiszen az időjárás nem volt kegyes a mezőnyhöz az eddigi teszteken. A motor többi része viszont nem sokat módosult azok után, hogy tavaly továbbfejlesztett motorblokkal és új aerocsomaggal rukkoltak elő.

Igaz, ezzel együtt is az ötödik, vagyis az utolsó helyen végeztek a konstruktőri tabellán. A szezon eleje kifejezetten kilátástalan volt, a végén viszont akadtak biztató jelek. Legfőképpen az estorili első futam, amelyen Iker Lecuona hosszú idő után dobogóra vitte a japán márkát, az idény során egyetlen alkalommal. Mindez azonban összességében csak szépségtapasz volt.

Hogy idén elmozdulnak-e az utolsó helyről? Az mindenképpen segítség lehet, hogy ezúttal hat gyártó lesz, de a Kawasaki mindössze egyetlen motorral fog kiállni a Puccettit erősítő Garrett Gerloff révén. Ami a gyári Honda összetételét illeti, a 2024-ben tizenegyedikként záró Xavi Vierge, valamint a közvetlenül mögötte végző Lecuona is maradt az alakulatnál, ahogyan a tavaly érkező csapatmenedzser, José Escámez is.

Őszintén szólva sokkal megterhelőbb, mint amire számítottam – utalt a Superbike-vb-re. – Nem könnyű minden fronton alkalmazkodni egy olyan bajnokságban, ahol szigorú szabályok vannak érvényben, így nagyon oda kell figyelni, hogy mit lehet tenni, és mit nem. A legnagyobb kihívás pedig a győzelem, nemcsak számomra, hanem minden csapatnak. Mint mindig, most is nagy elvárásaink vannak, és ez sokkal nehezebb, mint amire én személy szerint számítottam. A feladat az, hogy újra dobogóra álljunk, és nyerjünk.”

A spanyol szakember arra is kitért, hogy a siker érdekében szorosabbra fűzik az együttműködést a Honda európai részlegével. „A projekt kezdete óta van egy logisztikai központunk Európában – jelentette ki. – Idén pedig növelni fogjuk ezt az együttműködés [mértékét] a Honda Europe-pal, amely jobban részt vesz majd a tesztcsapatunk [munkájában] és a motor fejlesztésében. Extra erőfeszítéseket teszünk azzal a céllal, hogy felgyorsítsuk a munkánkat és a céljaink elérését.”