Enea Bastianininek egyelőre nem sikerült alkalmazkodnia a KTM-hez, és nem fűz sok reményt a szezonkezdethez, ennek ellenére nem esett kétségbe. Maverick Viñales úgy véli, a fékezésen kell javítania ahhoz, hogy a mezőny elején küzdhessen.
Három olyan istálló is van a MotoGP-ben, ahol mindkét versenyző újnak számít az adott márkán belül. Ezek közül az egyik a Tech3, amely Enea Bastianinivel és Maverick Viñalesszel vág neki az idénynek. Előbbi a Ducatitól, utóbbi az Apriliától érkezett, ami viszont közös bennük, hogy még mindig nem tudtak teljesen megbarátkozni az RC16-ossal.
Az eredményeket illetően az olasz motoros végzett hátrébb, egészen pontosan tizenhatodikként zárta a sepangi teszt harmadik napját. Mindez azonban jelenleg nem annyira releváns, ám a nyilatkozata sem fest túlságosan optimista képet. A 27 esztendős pilótának még sok munkát kell beletennie abba, hogy hozzászokjon új munkaeszközéhez.
Bagnaia épphogy kikapott Álex Márqueztől, aki egy másik fronton bátyjával együtt emelkedett ki
„Fogalmazzunk úgy, hogy még mindig nem tudjuk, mit kell tennünk – nyilatkozta. – Kipróbáltam néhány dolgot, de a tízből csak kettő segített. Szóval mindenképpen valami mást kell kitalálnom, hogy gyorsabb legyek. Az időmérős [szimuláció] utolsó etapjában kicsit más beállítással próbálkoztam, és az jobbnak bizonyult. A hatos kanyar kijáratánál viszont gondom volt a gázzal. Láttam némi javulást, de még mindig messze vagyunk.”
Bastianini az elmúlt években rendszeresen az élmezőnyben versenyzett, így már az átigazolása bejelentésének pillanatában felmerült a kérdés, hogy milyen hatással lesz rá, hogy a mostani motorja várhatóan hátrébb lesz az erősorrendben. Úgy pedig pláne, ha az év első három tesztnapja után még mindig nehezen hozza ki a motorból a maximumot. Azonban leszögezte, egyelőre nincs elcsüggedve.
„Még nem – felelte az erre vonatkozó kérdésre. – Ha hat futam múlva is így állok, akkor igen. Jelenleg azonban tesztelünk. Az a fontos, hogy kiderítsük, mi működik, és mi nem. Biztos vagyok benne, hogy a motornak megvan a működési tartománya, csak néhány alkatrésznek még össze kell állnia. Persze akik már régebb óta vezetik, mint [Pedro] Acosta és [Brad] Binder, azok biztosan jobban fognak teljesíteni. A másik oldalon viszont Maverick Viñalesnek és nekem nehezebb volt. Nem könnyű, mert nagyon különleges módon kell motorozni.”
Bastianininek leginkább a motor elejével gyűlik meg a baja, Azzal a részével, amelyet Acosta például remekül ki tudja használni, köszönhetően az agresszív stílusának. Az olasz versenyzőnek azonban ez egyáltalán nem a sajátja, ő inkább a gumikímélésben erős. Ennek kapcsán csütörtökön elmondta, meg fogja nézni a 20 éves pilóta adatait, és ez meg is történt.
Three intense days of testing come to an end under the scorching Sepang sun. ☀️🔥
Still in the learning phase with their new machine, @Bestia23 and Maverick keep making steady progress, step by step! 💪#RedBullKTMTech3 #RedBull #MotoGP #Motul #MV12 #EB23 #Tech3Family pic.twitter.com/O1ZEW2mRsJ— Tech3 Racing (@Tech3Racing) February 7, 2025
„Kicsit segített, hogy megértsem, miért tud gyorsabban menni – jelentette ki. – Az egyik dolog, amit egyértelműen csinál, hogy nagy terhelést ad a motor elejének, amit én nem tettem meg, hanem lágyan mentem. Ezzel szemben úgy tűnik, hogy Pedro nagyobb súlyt helyez rá, én pedig ezt a stílust soha nem éreztem a magaménak. Ugyanakkor nyilván lehetséges, hogy hatékony. Mindenesetre nehéz lesz felkészülni az első futamra, még ha csak kilencven százalékról is van szó. Véleményem szerint kicsit rosszabbak leszünk, szóval nem fűzök hozzá nagy reményeket.”
Viñales mindössze 146 ezreddel előzte meg Bastianinit, ami kétpozíciónyi különbséget jelentett, ám ő valamivel optimistábban értékelt. Azt persze ő is elismerte, hogy még nem képes úgy használni a KTM-et, mint Acosta és Binder, de úgy érzi, ha egy bizonyos területen fejlődik, akkor az az eredményein is nagyon meg fog látszani.
„Összességében pozitív volt, de még legalább két napra van szükségem, hogy jól eltaláljam a beállításokat – fogalmazott. – A teszt utolsó órájában kezdtünk megérteni pár dolgot, a fékezést, a lefelé váltást és az általános viselkedést. Ugyanakkor ez mindig így megy, tovább kell dolgozni, türelmesnek kell lenni és követni a fejlődési ívet. Ezzel együtt a köridőket és az érzést illetően sem volt rossz. Nagyon fontos, hogy az érzés sokkal jobb az időnél. Thaiföldön meg kell értenünk a motor DNS-ét, aztán megteszem a következő lépést. Braddel és Pedróval ellentétben nekem vannak problémáim a fékezéssel. Még nem tudom, mi a legjobb módszer, hogy a maximális teljesítményt hozzuk ki a fékekből. Ez egy másik út ahhoz képest, amit korábban megszoktam. Mindig a lehető legegyenesebb szögben vettem be a kanyarokat, és ehhez a teljes elejét kihasználtam. A KTM egészen más, sok minden történik oldalirányban, amihez hozzá kell szoknom. A kigyorsításnál viszont észre lehet venni a motor erejét, jó kapcsolatot érzek. Ha javítok a fékezéssel kapcsolatos érzésen, akkor ott leszek az élmezőnyben. Thaiföldön az a célunk, hogy jobban megértsük a motor viselkedését, és jobban fékezzünk a kanyarok előtt.”
Acosta odaszólt az újságíróknak, szerinte „felhajtást csináltak” a KTM helyzete körül