Pislákol a fény az alagút végén a Hondánál? Johann Zarco elégedetten összegezte a malajziai tesztjüket. Előre is tekintett a szerdán kezdődő második, Buriramban tartandó gyakorlásra is, valamint kitért arra, hogy a Ducatinál szerzett tapasztalata mennyire segítheti a Honda munkáját.
Kimondottan erős teljesítménnyel zárta a Honda a malajziai előszezont. Egyrészt, két versenyzőjükkel is a legjobb tízben képviseltették magukat a zárónapon (Johann Zarco a hetedik, míg Joan Mir a nyolcadik helyen fejezte be a felkészülést), másrészt a gyártókat tekintve a második legtöbb kört teljesítették a Ducati mögött 247-tel (itt hozzá kell tenni, hogy az olaszok hét motorral szelték a kilométereket, míg a japánok néggyel). Johann Zarco természetesen nem is seperte a szőnyeg alá elégedettségüket.
Bagnaia épphogy kikapott Álex Márqueztől, aki egy másik fronton bátyjával együtt emelkedett ki
„Pozitívabban zártuk a tesztet annál, ahogyan reméltük, ugyanis kifejezetten erősek voltunk az utolsó napon. Ez jót tesz az önbizalmunknak, mert jóval kisebb a lemaradásunk, mint régen. Számos dolgot kipróbálhattunk a három nap alatt, mára pedig már ezeket egységesíthetjük. Sokkal jobban működött minden, sokkal jobban tudom kontrollálni a motort, külön-külön viszont semmi előnyünk nem származna” – fogalmazott Zarco.
Hozzátette, Thaiföldön az lesz a feladatuk, hogy tovább teszteljék a különböző elemeket (Malajziában új motorblokkot, aerodinamikát, és vázat is próbáltak), és kiválasszák a számukra legmegfelelőbb csomagot, ugyanis előbbi kettő elemet már a szezonnyitó Thai Nagydíjra homologizálniuk kell.
Zarco felfedte, hogy bár továbbra is lassúak az egyenesben, az átdolgozott motorblokknak hála jóval gördülékenyebben kanyarodnak. „Amikor elemezzük a kanyarokat, akkor [a kijáratok] nem feltétlenül kapják a legnagyobb fókuszt. Tehát más területeken is javítanunk kellett azért, hogy jobb érzés legyen vezetni. És ezt megtaláltam. Ezenfelül a Honda mindent megtesz, hogy a legtöbbet kihozza a motorblokkból. Biztos vagyok benne, hogy a legjobb tízért harcolhatunk az első futamoktól, ami jelenleg a fő célom.”
Mir eddigi legjobb tesztnapját zárta a Hondával, de figyelmeztetett: nem szabad hátradőlniük
A francia arra is kitért, hogy segítheti-e a Honda fejlődését, hogy a korábban a Ducatinál is versenyzett (2020 és 2023 között erősítette az olaszokat): „Én csak az érzéseimet tudom megosztani, technikai szakértelmem nincsen hozzá. Gigi Dall’Igna [a Ducati versenyrészlegének általános igazgatója – a szerk.] egyszer azt mondta, hogy ha egy mérnök szegődik át egy másik gyártóhoz, az sokkal rosszabb. Kivéve, ha a versenyző mindent megnyert a csapattal, ezért másokat is sikerre vezet. Az, hogy én mit érzek, természetesen érdekes tudni, de a számok fontosabbak. Úgy gondolom, Romano [Albesiano, a Honda technikai igazgatója – a szerk.] már számos, elengedhetetlen információt osztott meg” – zárta gondolatait.
Mir olyat hallott a Marc Márqueztől megörökölt mérnökétől, ami reményt adhat a Hondának