back to top
2025. február 22. 14:37
KezdőlapMotoGPA Honda meghozta fontos döntését az idénynyitóval kapcsolatban

A Honda meghozta fontos döntését az idénynyitóval kapcsolatban

Luca Marini elárulta, a Hondánál eldöntötték, hogy milyen csomagot visznek a MotoGP idei szezonjának első futamhétvégéjére, illetve az azt követő néhány fordulóra. A 27 éves pilóta elégedetten zárta az első burirami tesztnapot, de úgy véli, az ellenfelek nem hoztak ki mindent a motorjukból.

A Honda ott folytatta, ahol legutóbb, Sepangban abbahagyta, legalábbis abból a szempontból, hogy ezúttal is két versenyzőjük végzett az első tízben az aktuális tesztnapon. Ezúttal Luca Marini volt a leggyorsabb, az olasz motoros a hatodik helyen végzett, 1:29.928 másodperces köre pedig 744 ezreddel maradt el a lista élén záró Marc Márquez idejétől.

Marc Márquez a teszt első napjának végén robbantott, de neki és a Ducatinak is fájhat a feje

Sepangban is gyors voltam az elején – nyilatkozta a kétszeres MotoGP-dobogós. – Aztán viszont mindenki fantasztikus köridőt futott. A mai nap azért volt fontos, mert a beállításokra koncentráltunk. Mindent kipróbáltunk, az összes újítást. Sepangban arra összpontosítottunk, hogy milyen csomagunk lesz az első futamon. Itt, az első verseny helyszínén arra fókuszáltunk, hogy kihozzuk a motorból a benne rejlő potenciált. Igyekeztünk javítani rajta, és ez ebből a szempontból egy pozitív nap volt.”

Természetesen ezúttal is kipróbáltak számos új alkatrészt, a leglátványosabb a Johann Zarco motorján látható, szárnyakkal és légterelővel rendelkező farokidom volt. Ezzel együtt az már eldőlt, hogy a Honda milyen csomagot fog használni az idény elején. „Igen, az első négy viadalon biztosan ilyen lesz a motor – szögezte le Marini. – Minden [alkatrészt] kiválasztottunk. Az első négy futam után meglátjuk, hogy milyen lehetőségeink és ambícióink vannak.”

A 27 esztendős versenyző hatodik pozíciója első látásra biztatónak tűnik, de vélhetően elég sokan távol voltak a motorjuk maximumától. Ezt az érintett is így gondolja. „Mindig jobban örülök, amikor lassabbak nálam – jelentette ki nevetve. – Várnunk kell, és meg kell néznünk az első futamot. Sok versenyzőnek van még valami a tarsolyában. Optimisták lehetünk, és a legjobbat hozhatjuk ki a csomagból.”

Egy teszten természetesen nem csupán az egykörös tempót érdemes figyelni, hiszen a versenyszimulációk legalább ennyire fontosak. Igaz, a sepangi teszt harmadik napján nem a vasárnapi főfutam, hanem a szombati sprint távján nyújtott teljesítmények voltak a fókuszban. Mindez nem véletlen, hiszen a gyártók és a csapatok nem érzik szükségét, hogy egy teljes versenyt leszimuláltassanak a pilótáikkal.

A rendelkezésre álló gumik esetében nem olyan fontos, hogy a teljes távra vonatkozóan teszteljük – magyarázta Marini. – Az abroncsok jók, és egy teljes futamon át gond nélkül konzisztensek maradnak. Ha huszonhét helyett húsz kört teszünk meg, nem számít, az is rendben van. A lényeg az első tíz körben mutatott tempó. Utána a gumimenedzseléssel tudja magát helyzetbe hozni az ember.”

A Honda a jelek szerint előrelépett a holtszezonban, a kérdés már csak az, hogy mindez mire elég „A legutóbbi itteni versenyhez képest javultunk, jobb lett a motor – fogalmazott Marini. – Azonban tudjuk, hogy a többiek erősebbek. Nagyon hajtunk a fejlődés érdekében. Ami minket illet, minden jobb lett. Egy versenyhétvégén viszont a többiek sebességét is ismernünk kell.”

Ismét a legjobb tízért mehet a Honda?