A Superbike-világbajnokságban szereplő gyári Ducati is bemutatta idei motorfestését. A Panigale V4 R-t ezúttal is Nicolò Bulega, valamint Álvaro Bautista fogja hajtani, utóbbi esetében pedig könnyen lehet, hogy utoljára száll harcba a vb-címért.
Folytatódott a motorbemutatók sora a Superbike-világbajnokságban, és kedden a Honda után újabb gyári csapat következett. Ezúttal a Ducatin volt a sor, amely a Bergamo megyében található Monte San Pietróban tartotta meg a szokásos év eleji eseményét. A külső nem okozott meglepetést, a motor ezúttal is a szokásos színösszeállításban jelent meg.
Red never goes out of style ♥️
What do you think of this new livery? ✨#WorldSBK pic.twitter.com/CHUfyoRL66
— WorldSBK (@WorldSBK) February 11, 2025
A Ducatinak megszakadt a nagy sorozata, hiszen 2022-ben és 2023-ban mind a MotoGP-ben, mind a Superbike-vb-n mindhárom bajnoki címet megszerezték gyártói szinten. Tavaly azonban csak a csapatok és a márkák között sikerült diadalmaskodni, hiszen egyéniben Toprak Razgatlıoğlu jobbnak bizonyult a bolognaiak pilótapárosánál.
It’s the little details that matter, right @ArubaRacing? 🤩#WorldSBK pic.twitter.com/m0KyaFRWfn
— WorldSBK (@WorldSBK) February 11, 2025
Annál a pilótapárosnál, amely változatlan maradt az előző idényhez képest. Nicolò Bulega maradása felől nem volt kétség: az olasz motoros a Supersport-vb 2023-as győzteseként rögtön a gyári istállónál mutatkozott be, és mindjárt az első futamát megnyerte Phillip Islanden. Az újabb győzelem aztán sokáig nem jött össze, de viszonylag stabilan teljesített, majd a török pilóta sérülése után további öt alkalommal állhatott a dobogó tetején, és végül második lett az összetettben.
A Ducatinak honorálnia kell Bautista legyőzését, ha meg akarja tartani Bulegát
Bulega második helyezése már csak azért is nagy bravúr, mert csapattársát, az akkor kétszeres címvédőnek számító Álvaro Bautistát is megelőzte. A spanyol pilótát több tényező is hátráltatta: egyrészt sok időbe telt, mire felépült a 2023-as jerezi bukásában elszenvedett sérüléséből, másrészt az új súlyszabály is leginkább őt hátráltatta. Ennek következtében mindössze négy diadalig jutott, és elég simán, 127 ponttal kapott ki házon belül.
Bautista már tavaly sem lett volna a mezőnyben, ha a szabályváltozások még inkább hátráltatják
Az immáron 40 éves spanyol motoros ezzel együtt központi figurája volt az előző szezonnak, hiszen sokáig kérdéses volt, hogy marad-e a sportágban. Végül hosszabbított a Ducatival, de könnyen lehet, hogy ez lesz az utolsó idénye a sportágban. Az viszont neki és Bulegának is jól jöhet, hogy immáron nem a fordulatszámot, hanem az üzemanyag-átfolyást szabályozzák a teljesítmény alapján.
Bautista még mindig „hülyeségnek” tartja a minimumsúlyt, de a legújabb szabállyal nincs gondja