Jack Miller arról beszélt Buriramban, hogy a Yamaha motorjának elejében „meg lehet bízni”, jó visszajelzéseket ad, ellentétben a KTM-ével. Miller, aki összességében is elégedett volt a motorjával, nem figyel azokra, akik szerint a Yamaha bíztató teszteredményei nem sokat jelentenek.
A tavalyi év végén sokakat meglepett azzal a Yamahára váltó Pramac, hogy Miguel Oliveira mellett Jack Millernek adott lehetőséget. Az ausztrál pilóta ugyanis a gyenge szereplése miatt a KTM-nél elvesztette az ülését, és így a MotoGP-ből való kiesés fenyegette. A szakértői közmegegyezés szerint Miller leigazolása mögött az állhatott, hogy ismerten nagyon jó tesztmunkát tud végezni, hasznos visszajelzéseket ad. És már a Hondánál, a Ducatinál és a KTM-nél is megfordult, így sokféle motort ismer. Az elmúlt éveket a mezőny hátsó felében töltő Yamahának pedig főként egy ilyen versenyzőre volt szüksége.
Miller csalódott a KTM-nél eltöltött sikertelen két év után, és nem csak maga miatt
Viszont a burirami teszten megmutatta, hogy a sebességével sincs nagy baj. Persze, egy teszt alapján nem szabad túlságosan messzemenő következtetéseket levonni, de az feltétlenül bíztató lehet számára, hogy mindkét napot tizedikként zárta, a Yamaha kötelékén belül pedig előbb második, majd első lett. A tempója nem volt véletlen, hiszen saját elmondása szerint az M1 eléggé fekszik neki, egy területen kifejezetten jobbnak találja az általa eddig használt RC16-nál.
„Élvezem a motorozást, kellemes vezetni ezt a motort, és bízhatok az elejében, ami hatalmas bónuszt jelent – nyilatkozta Miller. – Ezzel azt éri el, hogy mindig többet akarok tőle. Minden alkalommal, amikor új gumit teszek fel, arra gondolok, hogy »nagyobb kanyarsebességet kellett volna átvinnem«. Nagy bizalmat ébresztett bennem az első kerék, az egész eleje felé, ami az elmúlt néhány évben hiányzott. Ez pedig kellemesen meglepett. Hogy a hátsó? Dolgoztunk a stop-start kanyarokon, és elégedett voltam a változtatásainkkal.”
Mit nem szabad csinálnia egy másik gyártót váltó versenyzőnek? – Oliveira válaszolt
Miller a burirami teszt részleteibe is betekintést engedett. „A sepangi alapbeállításunkkal rögtön jól kezdtünk, nagyon elégedett voltam ezzel – magyarázta. – A pálya az elején egy kicsit poros volt, de aztán gyorsan megtisztítottuk. A motor pedig jól működött, bár a hátsó tapadás még mindig problémás. Viszont itt, ahol általánosan nem túl jó a tapadás, nem vettem ezt annyira észre, Sepangban jobban éreztem.”
„Sok 1:30-as kört mentem, szóval elégedett vagyok a tempóval – tette hozzá. – És a motort jó volt vezetni még hőségben is. Ahogy azzal is elégedett voltam, ahogyan a félig-meddig poros körülmények között muzsikált. Minden alkalommal, amikor egy új motorra ülsz fel, szivacsnak kell lenned, fel kell szívnod a tapasztalatokat. Meg kell értened, hogy mit mond neked a motor.”
Az elmúlt években küszködő Yamaha általánosságban is bíztatóan szerepelt a teszteken, főleg Fabio Quartararo révén Sepangban. Egyesek viszont úgy gondolják, ez még nem sokat jelent, viszont Miller szerint igenis van okuk az optimizmusra. „Nem figyelek arra, hogy ki mit mond – jelentette ki. – Régebben a Yamahának sok pálya megfelelt, most azonban már nem. A Ducatinak pedig korábban nem feküdtek egyes pályák, de most már mindegyik illik hozzá. Változnak az idők. Mi arra koncentrálunk, hogy mit tudunk megcsinálni.”
Quartararo elárulta, hogy a nagyszerű sepangi teszt után Buriramban miért nem villogott a Yamaha