hétfő, március 3, 2025
KezdőlapMotoGPMegégett lábak és kezek – változtatni kellett volna az eredeti terveken a...

Megégett lábak és kezek – változtatni kellett volna az eredeti terveken a MotoGP futama előtt?

- Hirdetés -
- Hirdetés -

Több versenyző is arról számolt be, hogy a Thai Nagydíjon égési sérüléseket szenvedett a meleg miatt. Fabio Quartararo úgy véli, biztonságosabb lett volna lerövidíteni a versenyt, ám a hasonló cipőben járó Francesco Bagnaia és Johann Zarco elfogadhatónak tartják a körülményeket.

A hagyományokkal ellentétben ezúttal nem Katarban, hanem Thaiföldön tartották a MotoGP idénynyitóját. A délkelet-ázsiai országban pedig már az év ezen szakaszában is órási a őség, amit a pilóták is igencsak megéreztek. Többen is arról számoltak be, hogy megégette őket a motor, olyannyira, hogy Joan Mirnél ez idézte elő a bukást. Álex Rins legalább célba ért, de igencsak szenvedett.

Mir a hőség áldozatává vált, a remeklő Zarco az Apriliát is majdnem elkapta

- Advertisement -

Az biztos, hogy fizikálisan megterhelő verseny volt, és a hőséget kellett menedzselnie a testnek – nyilatkozta. – A lábam elkészült, teljesen leégett. Azonban már a sprinten is éreztem egy kicsit [a hőséget], ám a mostani hetedik körtől kezdve nem tudtam kezelni. Úgy érkeztem meg a hátsó egyeneshez, hogy a lábam majdnem teljesen lelógott [a motorról], hogy elkerüljem az égést. Az időjárási körülmények valamivel jobbak voltak, mint szombaton. Kicsit felhősebb volt, és kevésbé volt meleg. Az viszont biztos, hogy körről körre éreztük a hőséget, ezek ezer köbcentis motorblokkok. Extrém körülmények voltak, ahogyan szombaton is. Azt mondanám, hogy akkor még inkább, de ez van.”

Valóban, a rövidebb versenytáv ellenére már a sprinten elkezdődtek ezek a problémák, hiszen a sérülése miatt nem százszázalékos állapotban lévő Fabio Di Giannantoniónak emiatt kellett feladnia a viadalt. Fabio Quartararo elárulta, ezután felmerült, hogy lerövidítsék a versenytávot, ami végül nem történt meg, pedig szerinte kevésbé lett volna veszélyes.

Di Giannantoniót saját motorja égette meg, Morbidellinek Ogurával gyűlt meg a baja a sprinten

Hogy őszinte legyek, tényleg a határon volt – jelentette ki. – Egész jó állapotban értem célba, de ezek a motorok ebben a hőségben… az egész bal lábamat égette. Szóval úgy vélem, kicsit extrém volt, mert nem sok helyszínen fordul elő, hogy ennyire meleg van. Ugyanakkor azt gondolom, hogy kicsit kevesebb kör rosszabb lett volna a show szempontjából, de egyértelműen ez volt a maximum. Nem igazán szoktam járni a biztonsági bizottság üléseire péntekenként, de néha muszáj. Számomra és mindenki számára biztonságosabb lett volna kicsit lerövidíteni a versenyt.”

Nem először fordult volna elő, hogy ilyen okokból lerövidítik a versenytávot. A 2023-as Indiai Nagydíjon pontosan ez történt, és Jorge Martín még így is kiszáradással küszködött, miután másodikként befejezte a futamot. Ugyanakkor nem mindenki szerint lett volna indokolt ez a lépés, még azok közül sem, akiket szintén megégetett a motorjuk.

Megégettem a vádlim, de nem mi vagyunk az egyetlenek – fogalmazott Johann Zarco. – Jack [Millernek] szintén megégett a vádlija, Brad Bindernek a bicepsze. Szóval mindenki küzdött a hőséggel. Nem volt veszélyes. Nehezebb [körülményeket teremtett], de nem annyira, hogy veszélyessé váljon. Egyszerűen túl nagy a meleg ezeknek a gépeknek. Veszélyes lehet, ha a blokkok elkezdenek elromlani, de ezekre a motorokra is igaz, hogy ha az erőforrás megadja magát, akkor leállnak.”

A téma az első három helyezett részvételével rendezett sajtótájékoztatón is szóba került. Marc Márquez a futam elején és végén vezetett, ám a verseny legnagyobb részében közvetlenül öccse, Álex mögött motorozott, és ekkor neki is küzdenie kellett az elemekkel. Ahogyan Francesco Bagnaiának is, akinek szintén lettek égési sérülései.

Szokatlan taktikázás után újabb kettős Márquez-győzelem született, Bagnaiának nem volt sansza

Harmincnyolc fok volt, míg az aszfalt ehhez képest is tizenhat fokkal melegebbnek bizonyult, én pedig végig rendkívül közelről követtem Álexet – válaszolt a nyolcszoros világbajnok. – Még lélegezni is nehéz volt. Amikor elöl voltam és vezettem, akkor rendben volt, elfogadható volt, de amikor mögötte mentem, a kezeim, a karjaim… Nehéz volt levegőt venni, a határon volt. Emlékszem, hogy két évvel ezelőtt Indiában még rosszabb volt.”

Én mögöttük voltam, és pokoli meleg volt – vette át a szót az olasz pilóta, aki Zarcóéhoz hasonló álláspontot képviselt. – Égési nyomok is vannak a kezemen. Elképesztő volt a forróság, de ez mindenkinél így volt. Emlékszem, hogy két éve Indiában a pénteki nap sokkal rosszabb volt, mint ez, két kör után kicsit le kellett állni. A mostani elfogadható volt. Meleg volt, de elfogadható.”

Így áll a MotoGP-tabella a Thai Nagydíj után

- Advertisement -