back to top
2025. március 06. 04:44
KezdőlapMotoGPViñales pályafutása mélypontján van túl – nem kellett volna követnie tapasztaltabb márkatársait?

Viñales pályafutása mélypontján van túl – nem kellett volna követnie tapasztaltabb márkatársait?

A karrierje legrosszabb idénynyitóját produkáló Maverick Viñales folyamatosan a bukás határán volt a Thai Nagydíjon, és úgy véli, nem sokat tudott tenni. A spanyol versenyző kijelentette, ki kell elemezni, hogy Enea Bastianini az eltérő gumiválasztás miatt teljesített-e sokkal jobban vasárnap.

Maverick Viñales bemutatkozott a Tech3 színeiben, ám első KTM-es hétvégéjét alighanem már most szívesen elfelejtené. A 30 esztendős motoros mindössze a tizenhatodik helyen ért célba a Thai Nagydíj főfutamán, amivel pályafutása legrosszabb szezonnyitóját produkálta, beleértve a kisebb kategóriákat is. Egyedül az Aprilián való debütálása sikerült rosszabbul, akkor tizenhetedikként zárt, de az a 2021-es Aragóniai Nagydíjon, vagyis az idény közepén volt, miután jó néhány hetet kihagyott a Yamahától történt távozását követően.

Szokatlan taktikázás után újabb kettős Márquez-győzelem született, Bagnaiának nem volt sansza

A spanyol pilóta egész hétvégén a mezőny hátsó régiójában ment. Az időmérőn mindössze a tizennyolcadik helyet szerezte meg, ami nyilvánvalóan nagyban meghatározta a továbbiakat. A sprinten végül tizennegyedik lett, ami persze nem ért pontszerzést, míg a vasárnapi viadalon ennél is hátrébb érhetett volna célba, ha Pedro Acosta, Joan Mir és Raúl Fernández nem hullanak ki előle ilyen-olyan módon.

Sok mindent meg kell értenünk, és rengeteget kell fejlődnünk – nyilatkozta Viñales. – Hogy őszinte legyek, nagyon kicsi volt a tapadás. Minden kanyarban a bukás határán voltam. Nem sokat lehetett tenni azon kívül, hogy az ember visszamegy a bokszba. Szóval ki kell elemeznünk a hétvégét, és tovább kell fejlődnünk, ennél többet nem lehet csinálni. Beszélnünk kell a mérnökökkel, és ki kell derítenünk, mit tehetünk az első tapadás javítása érdekében, amely nagyon alacsony.”

A mezőny dolgát jelentős mértékbe nehezítette az óriási hőség. Ez alól a tízszeres királykategóriás futamgyőztes sem volt kivétel, de nem ezzel indokolja a lassú tempóját. „A motor rengeteg hőt bocsát ki, többet, mint amekkora a külső hő – fogalmazott, majd hozzátette, csak minimális égési sérüléseket szenvedett. – Szerencsére csupán egy kicsit a lábaimon, de nincs semmi igazán extrém.”

A hétvége nagy részén Viñales legalább azt elmondhatta magáról, hogy jobban teljesít csapattársánál, a KTM-nél szintén újnak számító Enea Bastianininél. A sprinten még 4,964 másodperccel hamarabb ért célba az olasz pilótánál, másnap viszont már 8,841 volt a különbség a kilencedikként beérő motoros javára. Utóbbi a lágy első gumit használta, a spanyol versenyző viszont az RC16-ossal nagyobb tapasztalattal rendelkező Acostát és Brad Bindert követve a kemény mellett döntött. „Nagyon jól csinálta – méltatta Viñales Bastianinit. – Másmilyen első gumit választott. Nekünk pedig ki kell elemeznünk, hogy ez tette-e lehetővé, hogy kicsit jobban nyomhassa. Ő a lágy első abroncsot tette fel, én pedig a keményet.”

A dühös Acosta versenyéből „teszt”, a boldog Bastianini „tesztjéből” verseny lett

Az mindenesetre tény, hogy a hátsó gumit tekintve nem volt különbség köztük, ahogyan az is, hogy az első tízből a nyolcadik Bindert leszámítva mindenki lágy első keveréket használt. Ami szintén sokatmondó, hogy Bastianini csak az utolsó három körben ment 1:32 másodperc fölé, míg Viñales ezt hétszer is megtette, ráadásul ebből négy alkalommal az 1:33-as tartományon is kívül volt.

Így áll a MotoGP-tabella a Thai Nagydíj után