back to top
2025. március 10. 23:37
KezdőlapMotoGPÚjabb bizonyíték, hogy a KTM egyelőre hosszú távon sem tett le a...

Újabb bizonyíték, hogy a KTM egyelőre hosszú távon sem tett le a MotoGP-ről

Carmelo Ezpeleta bizonyos szempontból aggódik a KTM helyzete miatt, de a versenyrészleget nem félti, olyannyira, hogy már tárgyalnak a szerződés meghosszabbításáról. A MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dorna vezérigazgatója arra is kitért, hogy mi a helyzet a koncessziós jogokat élvező japán gyártókkal.

Az előző idény végén derült ki, hogy a KTM óriási bajba keveredett pénzügyi szempontból. Az osztrák vállalat hatalmas adósságot halmozott fel, aminek következtében csődvédelmi eljárás alá került. Február végén aztán megnyugtató hírek érkeztek, hiszen a hitelezők elfogadták a szerkezetátalakítási tervet, de persze a nehéz időszak még nem zárult le teljesen.

A fejlemények ismeretében pedig joggal merült fel a kérdés, hogy mi lesz a versenyrészleggel, különösen a MotoGP-projekttel. Decemberben felröppent a pletyka, hogy a KTM jövőre már nem lesz ott a rajtrácson, azóta viszont elcsendesedtek ezek a hangok. Carmelo Ezpeleta bizonyos szempontból félti a vállalatot, ám a királykategóriát illetően jó hírekről számolt be: már dolgoznak a részvételüket garantáló szerződés meghosszabbításán.

Lemondó társ-vezérigazgató, felejthető Buriram és egy motiváló sajtóközlemény – ellentétes előjelek a KTM-nél

Aggódom, mert nem szeretem, ha egy vállalat ilyen helyzetbe kerül – nyilatkozta a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dorna vezérigazgatója a Motosprintnek. – A versenyrészleg, illetve a márka MotoGP-ben való részvétele miatt viszont nem aggódom, egyáltalán nem. Sőt, a KTM Csoporttal jelenleg is tárgyalunk a 2027-től 2031-ig tartó szerződés aláírásáról.”

A korábbi rossz hírek közepette az is felmerült, hogy a KTM-nek ideiglenesen le kellett állítania a fejlesztéseket, ám ez az érintettek szerint nem olyan drámai, mint amilyennek elsőre tűnik. Ettől függetlenül a Thai Nagydíj hétvégéje nem sikerült jól a mattighofenieknek, hiszen egyelőre a legjobb esetben is harmadikok az erősorrendben. Ráadásul a japán gyártók is minimum közeledtek rájuk, alighanem jelentős részben a koncessziós szabályoknak köszönhetően.

Baljós jelek a KTM-nél: Acosta után Binder is arra panaszkodott, hogy nem passzol a stílusához a motor

Igen, bár még mindig szükség van egy kis időre – válaszolta Ezpeleta arra a kérdésre, hogy már látszik-e az engedmények eredménye. – A Hondánál még inkább, mint a Yamahánál. Abban biztos vagyok, hogy az év végére sem ők lesznek elöl, mert a Ducati és az Aprilia nagyon erősek, illetve a KTM is magas szintet képvisel, de közelebb fognak érni a japán gyártók.”

Az elmúlt években egyre nyomasztóbbá vált a Ducati fölénye, és az első forduló alapján úgy tűnik, a bolognaiak ismét kiemelkednek, hiszen az időmérőn, a sprinten ás a főfutamon is kisajátították az első három helyet, utóbbin ráadásul a negyedik pozíció is az övék volt. A spanyol üzletember azonban lát egy potenciális ellenfelet. „Úgy néz ki, de soha nem lehet tudni – felelte a Ducati egyeduralmára vonatkozó felvetésre. – Thaiföldön például az Aprilia nagyon jól szerepelt, és Jorge Martín még mindig nem jött meg. Szóval meglátjuk. Az Aprilia szerintem jobban teljesíthet, mint gondolnánk.”

Így áll a MotoGP-tabella a Thai Nagydíj után