Igaz, jöttek jó hírek a cég szempontjából, de technikailag sem állnak tökéletesen, ezért messze nem lélegezhet fel a KTM. Körülnéztünk a gyártó háza táján, összefoglaltuk a legfontosabb híreket. Eközben az osztrákok egy erős üzenettel bíró közleményben motiválják a MotoGP-s csapatot.
Bár a hitelezők zöme elfogadta a KTM szerkezetátalakítási tervét, messze nem vonult el az összes viharfelhő a fejük felől. A héten számoltunk be arról a bejelentésről, miszerint Stefan Pierer, a KTM egyik társ-vezérigazgatója befejezi munkáját az igazgatótanácsban. Ezenfelül az osztrákok számára a Thai Nagydíj sem alakult a legfényesebben.
A négy KTM-pilóta közül talán Pedro Acosta nyújtotta a legtöbbet. Ugyan vasárnap buktott, így csupán Lorenzo Savadorit tudta maga mögé utasítani, és a tizenkilencedik pozíciót kaparintotta meg, de szombaton behozta a hatodik helyre a motort. A spanyol úgy kapott 42 másodpercet a győztes Marc Márqueztől, hogy a baleset után 29 szekundumra rúgott a különbség, és nem kellett forgalomban motoroznia. Brad Binder az első tíz vége és a középmezőny között liftezett, végül két nyolcadik helyet szállított a gyári csapatnak. Enea Bastianini helyzete egészen vasárnapig kilátástalan volt, az olasz alatt vasárnapra érett be a koncepció, és végül egy kilencedik pozíció lett a jutalma. Maverick Viñales pedig teljesen beleszürkült a mezőnybe, és végül pont nélkül távozott Thaiföldről.
„Tudom, hogy rendkívül óvatosan kell a hátsó gumival bánnunk, mert könnyen eljuthatunk a karkaszig [a gumi teherhordó váza, amely vékony textilszálakból áll, és meghatározza az abroncs szilárdságát – a szerk.]. Nagyon finomnak kell lennem, és kötelességem lágyan abszolválni a kanyarkijáratokat” – árulta el Binder, majd hozzátette, hogy nagyon szerencsésnek érzi a gyártót, hogy az, ami történik, nem befolyásolja munkájukat. Ezen nyilatkozatával a dél-afrikai rácsatolt Acosta korábbi gondolataira. A spanyol versenyző már a vasárnapi főverseny után megkongatta a vészharangokat, melyről részletesebben alább olvashat.
A dühös Acosta versenyéből „teszt”, a boldog Bastianini „tesztjéből” verseny lett
KTM: A szenvedély sosem megy csődbe!
Ennek ellenére a KTM-nél nem a kifogásokat keresik, ezt jól mutatja az a közlemény is, amely a Kronen Zeitung nevű osztrák napilap hasábjain jelent meg, melyet változtatás nélkül olvashatnak: „A szenvedély sosem megy csődbe. Túl gyorsan mentünk, és baleseteztünk a kanyarkijáraton. A verseny a jövő felé indul. Az igazság az, hogy amikor két szikla közé vagy beszorulva, egy út áll előtted: előre! Talán a sors fintora, hogy egy olyan cég vagyunk, akik járműveket építenek hátramenet nélkül.”
„<<KÉSZEN ÁLLUNK A VERSENYRE>>. Ez nem csak egy szlogen, ez a belső hajtóerőnk. Pilótáink tudják, hogyha elesnek, minél előbb vissza kell ülniük a motorra. Pontosan ez az, amit tennünk kell. Bátran, szenvedéllyel és ugyanazzal a megtörhetetlen gondolkodásmóddal kell előremennünk, amely mindig is meghatározta a KTM-et.”
„Az út nem egyszerű, de sosem volt az. Motorjaink pontosan arra épültek, hogy leküzdjük az akadályokat, siker koronázza a hosszú utazásokat, és elérjük a célokat. Nem számítanak a körülmények. Vissza kell térnünk, és tanulnunk kell a hibáinkból. Ez azt is jelenti, hogy jobban kell hallgatnunk azokra az emberekre, akik kísérnek minket, különösképpen a vásárlóinkra és a munkatársainkra. Tilos újra feltalálunk a KTM-et csak magunk miatt, hanem veletek együtt. A jövőben még inkább átláthatóbbak leszünk.”
„Mindenkinek, aki az utolsó pillanatig mellettünk állnak, köszönjük! Részei vagytok az utazásunknak, ami még csak most kezdődött el. Értetek küzdünk! Azoknak, akik kételkednek bennünk…csak nézz ránk!”