Valentino Rossi felfedte, hogy melyik volt a királykategóriás pályafutása legfájdalmasabb és a legveszélyesebb momentuma. A Doktor emellett Marco Simoncelli tragikus balesetét is felidézte.
Hihetetlenül hosszú ideig, 2000 és 2021 között versenyzett a gyorsaságimotoros-világbajnokság királykategóriájában Valentino Rossi. Ebből az időszakból természetesen általában a sikereit, a hét bajnoki címét vagy a nyolcvankilenc futamgyőzelmét szokás felemlegetni. Azonban ezeken túl kellemetlen momentumai is voltak a nagyok között, amelyek közül a legfájdalmasabbat nagyjából 15 éve élte át.
Rossival négy vb-címet szerző csapatfőnök felfedte, szerinte mi volt a Doktor sikerének kulcsa
„Amikor 2010-ben Mugellóban eltört a lábam. Sohasem éreztem még olyan fájdalmat. A bőrből kilógó csont olyan érzést keltett, mintha a testem egy része levált volna a többiről” – árulta el Rossi a Corriere della Serának. A Doktor az Olasz Nagydíj második szabadedzésén bukott (amiről a felvételt itt lehet megtekinteni) , amiben a sípcsontját nyíltan, illetve a szárkapocscsontját is eltörte. Emiatt műtétre kényszerült, és arra, hogy a királykategóriás pályafutása során először kihagyjon egy futamot.
Azonban hiába a nyílt törés, nem a mugellói eset volt a legijesztőbb Rossi számára, hanem egy 2020-as spielbergi bukás. Az Osztrák Nagydíjon Franco Morbidelli és Johann Zarco hatalmas sebességnél akadtak össze, aminek következtében Morbidelli gépe átrepült a pálya felett – épp, amikor a mentora arra haladt. „Morbidelli motorja úgy repült el a sisakom mellett, mint egy óriási őrült golyó – mesélte Rossi. – Ez volt a pályafutásom legveszélyesebb pillanata. Ez a baleset felgyorsította azt a döntést, hogy abbahagyom a motorozást, mivel rámutatott, hogy nem tudok mindent irányítani.”
One of the most terrifying #MotoGP crashes we've EVER seen!!! 😱
Watch the Turn 3 accident from all angles! 💥#AustrianGP 🇦🇹 pic.twitter.com/L2GLToviFi
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) August 17, 2020
„Mostanában reggelenként felébredek, és amikor rájövök, hogy egy darabban, épségben vagyok, akkor boldognak érzem magam – tette hozzá. – Ez persze a szerencsének is köszönhető, de annak is, hogy odafigyeltem a testem karbantartására és a gondolkodásra. Sok konkrét pillanatra emlékszem, előkészített és sikeres előzésekre, manőverek eltervezésére, anélkül, hogy tudnám, megúszom-e, és olyan helyzetekre, amelyek bukásokat eredményeztek.”
Ahhoz nem kellett megkérdezni Rossit, hogy tudjuk, barátja, Marco Simoncelli végzetes 2011-es sepangi balesete volt a pályafutása legszomorúbb momentuma. „Ember, épp nemrég múlt el a születésnapja, január 20-án – mondta. – Ó, mennyi gondolat, amelyeket az idő lassan elhalványít. Gyakran mondom magamnak: milyen kár, hogy már nincs itt, hogy nem láthatom, Sic mit ért volna el, mint barát és ellenfél – olyan nagyszerűen, amilyen ő volt. Ez egy olyan fájdalom, amely sosem múlik el.”