A MotoGP kameráinak köszönhetően benézhettünk a kulisszák mögé, egészen pontosan a Trackhouse garázsába. Ahol természetesen Ai Ogurán volt a fő hangsúly.
Nem túlzás azt állítani, hogy a Thai Nagydíj legnagyobb meglepetését Ai Ogura szállította. A japán újonc a szombati időmérőn az ötödik leggyorsabb kört futotta, a sprintversenyen pedig tovább tudta javítani eredményét. Szombat délután, élete első királykategóriás futamán, Francesco Bagnaiát sakkban tartva a negyedik helyen intette le a kockás zászló. A 24 éves pilóta teljesítményére vasárnap sem lehetett panasz, ekkor ugyanis az ötödik pozíciót csípte el, és a legjobb nem ducatis eredményt szállította. Ezzel a szerepléssel Marc Márquez 2013-as debütálása óta a legjobban nyitó újonccá avanzsált.
A csapattal és Ogurával természetesen madarat lehetett volna fogatni, már ami az érzéseiket illeti. A japán a hétvégét követően elégedetten értékelte a futamát, ahol kijelentette, hogy azonnal tudta azt a tudást, azokat a tulajdonságokat, képességeket kamatoztatni, amelyeket szombaton ellesett Bagnaiától. Erről részletesebben a lenti cikkben olvashatnak.
Hasznosította a Bagnaiától tanultakat a Marc Márquez óta a legjobban bemutatkozó újonc
Ha már érzések és érzelmek… a MotoGP kameráival ezúttal betekintést nyerhettünk a kulisszák mögé. Benézhettünk a garázs legmélyére, és elcsíphettük az első benyomásokat, valamint a legfontosabb gondolatokat, mind a sprintversenyt, mind a főfutamot követően. A teljes videó ezen a linken tekinthető meg, itt pedig szerepeljen egy kivonat a történésekről.
A szombati nap
„Bravó! Meg fogok halni, ha ezt így folytatod!” – fogadta versenyzőjét a garázsban Davide Brivio, a Trackhouse csapatfőnöke.
„Azt mondta [Brivio] az első kör után, hogy nekem ez elég” – tette hozzá Giovanni Mattarollo, Ogura versenymérnöke, majd a japánhoz szólt. – Végy egy nagy levegőt, igyál meg egy két-három liter vizet, és utána beszélünk.
„Élvezted az első versenyed?” – érkezett a kérdés Ogurához.
„Igen. Az első kanyar kifejezetten jó volt” – válaszolt a japán.
„A k**** életbe, mit csináltál ott?” – szúrt közbe Mattarollo.
„Nem számítottam rá, hogy keményen fékeznek” – fedte fel Ogura.
„Milyen volt Pecco mögött?” – szegezte az újabb kérdést védencének Mattarollo.
„Ő nagyon gyors a „stop-and-go” kanyarokban, csak egy csúcspont, és bah [kilő], például az 1-es, az 5-ös, a 8-as és a 12-es kanyarokban. De a hosszú kanyarokban… Mindig kicsi dőlésszöggel ment, és…”
„Ekkor elkaptad.”
„Igen.”
Végig Bagnaiát másolta az időmérő és a sprint üde színfoltja, aki saját magát is meglepte
A főfutam után
„Hosszú volt, mi?” – fogadták Ogurát a leintést követően.
„Nem szerettem a verseny elejei csatát” – kezdte élménybeszámolóját Ogura.
„Zavaró volt?” – kérdezte Mattarollo.
„Igen. Ahhoz, hogy előzzek…szóval…Megelőztek, de szélesre futottak, és nekem vissza kellett adnom a pozíciót. Muszáj volt nyitnom a gázon, amit nem akartam, és azt mondtam, hogy b***** meg, mennem kell – magyarázta Ogura, majd folytatta. – Nem akartam ezt. Jack [Miller] megpróbálta ezt három-négy alkalommal, és ekkor mondtam azt, hogy b**** meg, rendben.”
„Harmincnyolc fokban, húszpercnyi motokrosszozás többnek érződik…” – állította Ogura.
„Sokkal megterhelőbb?” – kérdezte a versenymérnök.
„Ezt csináltam a nyáron, úgyhogy ez nekem rendben volt”– utalt a pokoli hőségre a japán.
„Ezt csak…élvezd” – mondta Mattarollo.
„És [itt] van levegő, motokrosszban nincs.”
„Ez igaz.”
„Folytassuk a munkát, úgy, ahogy most – ez már Brivio szájából hangzott el, majd kifejtette. – Ez már a te problémád, mert mindenhol ezt kellene csinálnunk – nevetett, majd megpaskolta Ogura térdét, aztán folytatta. – Maradunk az eredetinél. Tudjuk, hogy ez nagyon jó, de legközelebb nulláról kezdünk mindent ugyanezen az úton. Ne érezd magad nyomás alatt.”
„A probléma számodra most már az, hogy már nem vagy háttérben” – mondta Mattarollo.
„Ez nem érdekel, mi csak tesszük a dolgunkat” – reagált Brivio.
„Persze, teljesen” – konstatálta a versenymérnök.
„Lesznek jó, és kevésbé jó futamok. De ez az élet” – nyugtatta Ogurát a csapatfőnök.
„Igen, mindig nyitott vagyok, a jóra és a rosszra is” – válaszolt a 24 éves versenyző.
„Elmegyünk Argentínába, és meglátjuk, mi történik. Utána elutazunk Austinba, és ugyanez. Ne aggódj. Ugyanaz a célunk, mint az év elején. Élvezd, és tanulj!” – zárta gondolatait Brivio.
Ogura szerint a Hondánál sem lenne biztonságban, de reméli, egyszer visszatér a japán gyártóhoz