Fabio Quartararo optimistán várja az Argentin Nagydíjat, azon belül is különösen az időmérőt, és úgy véli, az adathiány mindenkinek ugyanakkora nehézséget fog okozni. Csapattársa, Álex Rins viszont továbbra is küszködik a Yamaha beállításaival, igaz, Termasban korábban jól szerepelt.
Fabio Quartararónak nem alakult jól a Thai Nagydíj hétvégéje. A tavaly megszokottakkal ellentétben ugyanis Buriramban nem a francia pilóta volt a leggyorsabb a Yamaha versenyzői közül, hanem Jack Miller, míg 2021 világbajnoka csak küszködött. A sprinten elért hetedik helye még egészen jónak mondható, a főfutamon viszont csak egyetlen pontot szerzett.
Igaz, ennek voltak előjelei, hiszen azok után, hogy a sepangi teszten kifejezetten biztatóan motorozott, a thaiföldi felkészülésen már jócskán visszaesett. Most egy újabb helyszín következik, hiszen a mezőny tagjai Termasban csapnak össze egymással, és bár a pálya tapadása igencsak rossznak ígérkezik, Fabio Quartararo kifejezetten optimista, különösen a szombat délelőttöt illetően.
Quartararónak váratlan gondjai adódtak Buriramban, de nem keseredett el
„Remek kvalifikációra számítok, ami nagyon fontos, mert ha az ember jól szerepel az időmérőn, akkor nem kell aggódnia a tempó miatt – nyilatkozta. – Alapvetően az a legfontosabb, hogy megpróbáljuk a lehető legjobb kvalifikációt teljesíteni. Úgy gondolom, hogy a motor javult, mert Malajziában elég gyors voltam, Thaiföldön pedig [Jack] Miller volt meglehetősen gyors. A Chang [versenypályán] nem volt annyira jó a tempóm, mert nem éreztem magam túl jól a gumikat illetően. Szóval remélem, hogy egy körön tényleg ki tudjuk hozni a motorból a maximális potenciált, ami azt jelentené, hogy a tapadás szempontjából nem lehetünk túl rosszak. Arra számítok, hogy nagyon alacsony lesz a pálya tapadása, de lépésről lépésre javulni fog. Biztos vagyok benne, hogy a péntek délutáni edzésen mindenki a határokat feszegeti majd, és szerintem sok lesz a hiba, de megpróbálok ott lenni és a lehető legjobb pozícióért harcolni. Úgy vélem, hogy különösen szombaton nagyjából látni fogjuk, hol állunk, és az érzések terén is megpróbáljuk megállapítani, hogy a thaiföldire vagy a malajziaira hasonlít a helyzet. Remélem, inkább olyan lesz, mint a sepangi volt, és bízom benne, hogy jobban részesei leszünk az [élmezőnybeli] csatának.”
További nehézséget okoz, hogy tavaly nem rendezték meg az Argentin Nagydíjat, ráadásul a két évvel ezelőtti hétvége jelentős része esős körülmények között zajlott. A gyártók így jelenleg sötétben tapogatóznak, de Quartararo szerint ez nem változtat az erőviszonyokon. „Szerintem ez mindenkinek ugyanolyan, ugyanazokkal az adatokkal rendelkezünk 2022-ből és 2023-ból, úgyhogy ez elég jó” – fogalmazott.
Csapattársa, Álex Rins viszont már kevésbé volt pozitív a csütörtöki sajtónapon. A spanyol motoros volt az egyetlen a Yamaha versenyzői kvartettjéből, aki pont nélkül távozott Buriramból, hiszen a főfutamon tizenhetedikként látta meg a kockás zászlót. A hatszoros MotoGP-futamgyőztes úgy véli, bizonyos területeken elmarad a többiektől.
„A legutóbbi versenyen több nehézségem adódott, mint a márkatársaimnak – kezdte. – A legjobban a motor beállításaival küszködtem. A gyors kanyarokban gyakorlatilag ugyanolyan volt a teljesítmény, ahogyan a gyorsulás is. A fékezés, lassítás esetében viszont Fabio vezetési stílusa nagyon különbözik az enyémtől.”
Rins immáron a második évét kezdte meg a Yamahánál, de úgy tűnik, továbbra sem tudott kellően megbarátkozni az M1-essel. „Igaz, hogy már egyévnyi plusz néhány hónapnyi tapasztalatom van ezzel a motorral, de még mindig nem érzem jól magam – magyarázta a 29 éves versenyző. – Így nem tudom folytatni a [fejlődési] ívet.”
Beválik-e a Ducati jóslata Marc Márquez és Bagnaia kapcsán? – hétvégi menetrend
Ami viszont jó hír Rins szempontjából, hogy olyan pálya következik, amelyen korábban jól teljesített. Pályafutása során háromszor állt dobogóra Termasban, ebből kétszer a királykategóriában, ahol a legutóbbi verseny kivételével mindig az első ötben zárt, amikor célba ért. Két éve kilencedik lett, de azzal a Hondával az sem volt rossznak mondható.
„Ez a pálya, ez a hely különleges számomra – mondta. – Korábban a Suzukival is jól mentem [itt], és két évvel ezelőtt a Hondával is. Sikerült elsőre bejutnom a Q2-be. A főfutam vizes pályán zajlott. Nem alakult rosszul, bár volt némi problémánk a sisakkal. Biztosak vagyunk benne, hogy pénteken sok nehézségünk lesz, legalábbis délelőtt. A tapadás rendkívül alacsony. Általában küszködünk a tapadással és az elektronikával, úgyhogy óvatosnak kell lennünk, hogy ne csináljunk őrültséget a beállítások terén, legalábbis délelőtt, mert ez esetben könnyen eltévedhetünk. Meglátjuk, mire leszünk képesek, hol tartunk, ha sikerül a végsőkig elmenni a Yamahánkkal.”