back to top
2025. március 31. 06:03
KezdőlapMotoGPÉveket vesztegetett el az „arrogáns” Ducati korábbi versenyzője szerint

Éveket vesztegetett el az „arrogáns” Ducati korábbi versenyzője szerint

Carlos Checa szerint a Ducati mérnökei túlságosan ambiciózusak voltak a gyártó számára mélypontot jelentő években, és ezt ő maga is érzékelte a Superbike-világbajnokságban. A spanyol expilóta Valentino Rossi időszakára is kitért.

Manapság egyértelműen a Ducati jelenti a mércét a MotoGP-ben, és akik az elmúlt néhány évben kezdték el nézni a sorozatot, azoknak ebben semmi furcsa nincs. A bolognai gyártó azonban nagy utat járt be odáig, hogy tavaly a húszból tizenhét sprintet és tizenkilenc főfutamot megnyerjen, hiszen bő egy évtizede óriási gödörben volt.

Ahogyan arról nemrég mi is beszámoltunk, az állandó versenyzőként a Ducati gyári MotoGP-csapatát 2005-ben erősítő Carlos Checa felidézte azokat a versenyeket, amelyeket már csak beugróként teljesített a Desmosedicin, és amelyeken nem értette, hogy Casey Stoner hogyan képes olyan gyors tempóra. Az ausztrál motoros pont annak az idénynek a végén távozott, és onnantól kezdve a Ducati évekig nem nyert futamot, de előfordult, hogy dobogóra sem állt egy adott idényben.

Két futam után leszűrt tanács: nem számít Stoner fizetése, mindent meg kell neki adni

Hogy miért kerültek ekkora gödörbe? Checa úgy véli, azért, mert túlságosan nagy ambícióval rendelkeztek, ami visszafelé sült el. Olyannyira, hogy ezt még ő is megérezte, pedig akkor már a Superbike-világbajnokságban képviselte a márkát. „A Ducati mérnökeinek arroganciája miatt, akik a 2050-es motort akarták elkészíteni, egy nagy teherbírású vázat építettek – idézte fel a ’Fast & Curious’ podcastban. – Ez volt az első Panigale, amellyel a Superbike-ban én is megszenvedtem.”

Ami a MotoGP-t illeti, a Ducati versenyzői 2011 és 2014 között mindössze hét alkalommal állhattak fel a dobogóra, győzelmet pedig egyszer sem ünnepelhettek. Ráadásul ebből két éven át a pont Stoner helyére érkező Valentino Rossi képviselte a márkát, akinek azonban nem termett babér. Checa úgy véli, a bolognai gyártó éveket vesztegetett el a versenyképessé válásig.

A Ducati sok évet veszített, még Valentinóval is – jelentette ki. – Teszteltem azt a motort, valamint az első, Ducati által készített alumínium vázat is, mert amikor Valentino megérkezett Jeremy Burges [versenymérnökkel], nem tudták, mit csináljanak. Volt, egy kisebb kétségbeesés, és gyártottak egy alumínium vázat. Ha az embernek ez az első [ilyen] motorja, akkor logikusan nem fogja legyőzni a riválisait, akik már húsz éve alumínium vázat használnak. Sok évet veszítettek, amíg Gigi Dall’Igna meg nem érkezett, és készített egy normális motort.”

„Zűrzavart” és „káoszt” tapasztalt Dovizioso, amikor megérkezett a Ducatihoz

A jelenleg a Ducati versenyrészlegének általános igazgatójaként tevékenykedő mérnökzseni 2013 végén csatlakozott a gyártóhoz. Azóta pedig szinte folyamatos a fejlődés, amely idényről idényre látszik. Ebben a szezonban pedig egyelőre a sprinten és a főfutamon is bolognai pilóták állhattak, és az sem a valóságtól elrugaszkodott gondolat, hogy 2025-ben tényleg minden versenyt behúznak.

A Ducati sikerkovácsa szerint a dominancia miatt nem kedvelik az ellenfelek, ami rosszulesik neki