back to top
2025. március 31. 06:15
KezdőlapMotoGPTényleg érdemes félni a KTM-nél Acosta idő előtti távozásától?

Tényleg érdemes félni a KTM-nél Acosta idő előtti távozásától?

Albert Valera, Pedro Acosta menedzsere szerint semmilyen teljesítményzáradék nincs ügyfele szerződésében, és hangsúlyozta, nincs ok a pánikra, míg Pit Beirer, a KTM motorsport-igazgatója bizakodó. Ellentétben Óscar Haróval, az LCR korábbi sportigazgatójával, aki úgy tudja, nagyon is szóba került az idő előtti távozás.

Pedro Acosta jövője körül ismét megjelentek a kérdőjelek. Bár ez a forgatókönyv már korábban is felmerült a sajtóban, az Argentin Nagydíj hétvégéjén hiteles nemzetközi portálok is beszámoltak róla, hogy a spanyol versenyző akár már jövőre a VR46-nál köthet ki, vagyis szerződése lejárta előtt egy évvel távozhat a KTM-től. Menedzsere, Albert Valera azonban igyekezett megnyugtatni a kedélyeket.

Acosta már jövőre Ducatira ülhet, ha a KTM nem teljesít elég jól?

Pedro Acostának 2026-ig van szerződése a KTM-mel – szögezte le a SPEEDWEEK.com-nak adott interjújában. – Ez semmilyen teljesítménybeli záradékot nem tartalmaz. Ez nem része az általános gyakorlatnak, mert a teljesítmény mérése mindkét fél esetében nagyon bonyolult, és részben ellentmondásos is, hiszen mindkét fél a lehető legjobb eredményt akarja elérni. Nagyon világos leszek, a mai napig senkivel nem beszéltünk Pedro jövőjéről, nemhogy tárgyaltunk volna róla. Egyáltalán nincs okunk a pánikra, Láttunk két nagydíjat, és tény, hogy mindkettő csalódást keltő volt, de egyszerűen hiba lenne ezt kivetíteni a szezon hátralévő részére. Az első futamok mindig különlegesek. Nagyon érdekes lesz, amikor a MotoGP megérkezik Európába.”

Persze mindez nem jelenti azt, hogy a KTM-en semmilyen nyomás nincs azzal kapcsolatban, hogy minél hamarabb győzelmekre, világbajnoki címre alkalmas motort adjanak Acostának. Valera ezt kifejezésre is juttatta. „Pedrónak győztes motorra van szüksége, hogy elérje a céljait, és nem várhat örökké, hogy lehetségessé váljon ez a teljesítmény” – hangsúlyozta.

Acosta: Nem kell a KTM-nél maradnom ahhoz, hogy boldog legyek az életben

Ugyanakkor azt is kiemelte, hogy a KTM céljai is hasonlóak. „Pedro a munkájára összpontosít, akárcsak a KTM – jelentette ki. – Semmi mást nem akar, mint hogy a KTM-mel elérni a MotoGP csúcsát. Most ezen dolgozunk a KTM-mel, és nincs kétség afelől, hogy a KTM is mindent megtesz, hogy betartsa az ígéretét. Minden más csak 2027-től lenne kérdés.”

Valóban, Acosta, illetve a KTM nem kezdte túl fényesen a szezont. A legjobb futameredménye a hatodik hely, azt is még az idénynyitó sprintjén szerezte. Buriramban aztán másnap elesett, míg Termasban mindkétszer kilencedikként ért célba, csak éppen vasárnap Ai Ogurát kizárták előle. A KTM motorsport-igazgatója tisztában van vele, hogy javulniuk kell.

Így áll a MotoGP-tabella az Argentin Nagydíj után

Nagyon hálás vagyok Albert Valerának, amiért nyugodtan csinálta velünk végig az elmúlt nagyon nehéz hónapokat – utalt a KTM pénzügyi válságára Pit Beirer. – Az sem kétséges, hogy Pedrónak többet kell nyújtanunk, mint amivel jelenleg rendelkezik. A labda a mi térfelünkön pattog. Ezzel együtt rendkívül bizakodó vagyok. Együtt jutottunk el idáig, most pedig mindent megteszünk azért, hogy elérjük a célunkat.”

Az Acosta körüli legfontosabb személyek tehát nem aggódnak, legalábbis kifelé mindenképpen ezt kommunikálják. Óscar Haro viszont egészen másképpen gondolkodik a szituációról.

Aggódom Acosta helyzete miatt – fogalmazott az LCR korábbi sportigazgatója Nico Abad podcastjában. – Köztudott, hogy a KTM pénzügyi gondjainak komoly hatásai vannak, mert minimális a fejlődés. Azt hiszem, a tesztcsapat négy hónapja nem ment pályára. Úgy volt, hogy a hétvégén Jerezbe mennek, de az árvíz miatt törölték a teszteket.”

Tény, hogy a KTM-nek az egyébként kifejezetten erős tesztcsapata mostanában nem annyira aktív, ami szintén hozzájárulhat a mattighofeniek gyengélkedéséhez. Haro arra is kitért, hogy információi szerint Acosta valóban nem boldog, és tényleg felmerült az esetleges távozás. A célpont pedig valóban Valentino Rossi istállója lehet.

Úgy hallottam, hogy Pedro eléggé bosszús – árulta el. – Arról beszél, hogy jövőre Valentino motorján, egy Ducatin szeretne ülni. Ez a párbeszéd zajlik. A KTM projektvezetőjének távozása után minden a levegőben lóg. A KTM-en belül egoharc folyik. Projektvezető nélkül előfordul az ilyesmi. És nem veszik figyelembe Dani Pedrosa és a tesztcsapat döntéseit.”

Acosta: Már egy éve panaszkodom, valaminek változnia kell