back to top
2025. április 15. 16:15
KezdőlapMotoGPMarini felfedte, milyen pálya vár rájuk a jövőre visszatérő Brazil Nagydíj helyszínén

Marini felfedte, milyen pálya vár rájuk a jövőre visszatérő Brazil Nagydíj helyszínén

Luca Marini jellemezte a jövőre visszatérő Brazil Nagydíj helyszínét. Véleménye szerint rövid, de tempós vonalvezetés vár majd rájuk. Végül a szervezők áldozatos munkáját is kiemelte.

Tavaly decemberben számoltunk be arról, hogy a 2026-os szezonban visszatér a Brazil Nagydíj a gyorsaságimotoros-világbajnokság körforgásába. A mezőny viszont nem Rióban (ahol az eddigi utolsó, Brazíliában rendezett versenyt bonyolították le) fog összecsapni, hanem az Autódromo Internacional Aryton Senna elnevezésű pályán, Goiâniában.

A bejelentés óta természetesen rengeteg minden történt az aszfaltcsík körül. Az Argentin Nagydíj másnapján több versenyző – többek között Franco Morbidelli és Luca Marini – is tiszteletét tette a helyszínen, és remek műsorral rukkoltak elő a helyi szurkolók legnagyobb örömére. A résztvevők már ekkor is elégedettek voltak az addigi állapotokkal, de kihangsúlyozták, hogy még rengeteg a feladat a pálya körül. Ezenfelül a visszatérő hétvége lehetséges időpontja is megvan már, legalábbis a dél-amerikai sajtó szerint.

Ekkor rendezhetik meg a Brazil Nagydíjat

„Még rengeteg munkát kell végrehajtaniuk, a pályán és az infrastruktúrán is – csatlakozott rá a fenti állításra a 27 éves versenyző. – Egy év múlva, reméljük, minden rendben lesz. Megígérték nekünk, hogy rengeteget fognak dolgozni, mert sokak érdeke, hogy a verseny megvalósuljon. Az első dolog mindig a biztonság, mert ez egy gyors pálya lesz, tempós kanyarokkal. Ez azt jelenti, hogy jó minőségű bukóterekre lesz szükségünk, valamint egy kör is rendkívül rövid lesz.”

Marini szerint maga a vonalvezetés rendben van, majd hozzátette, talán egy kicsit kurta lesz a MotoGP-motorok számára. Ezt nem érzi problémának, hiszen más, hasonló hosszúságú pályákkal is rendelkeznek, példaként a Sachsenringet hozta fel. A brazíliai pálya várhatóan a németországinál is rövidebb lesz, hovatovább, jóval magasabb átlagsebességet vár.

A Honda új technikai vezetője elárulta, mi a motor legnagyobb gyengesége

„Az egyenes hosszú, és vannak olyan kanyarok, melyeket 3-asban, de akár 4-esben is bevehetünk. Persze van néhány lassabb forduló, ami csökkenteni fogja az átlagsebességet, de összességében nagyon gyorsnak tűnik. Meglátjuk majd, milyen lesz MotoGP-motorral, úgy, hogy minden rázókő, az egész új aszfalt, illetve az összes körülmény [a helyére kerül], mert akkor az egész jobban fog kinézni” – összegezte véleményét az olasz.

Végül a rendezőket is méltatta: „Még mindenhol rengeteg feladatuk lesz, de a szervezők rendíkvül jók. Carlos és Carmelo [Ezpeletával, a kereskedelmi jogokat birtokló Dorna sport- és vezérigazgatójával] is egyeztettek, és ők is elégedettek a belefektetett munkával.” Marini abban is biztos, hogy a versenyt megelőző hónapokban egy bejárást is szervezni fognak a pilótáknak, hogy jobban megértsék a helyzetet, és megismerkedjenek a pályával. Ezután pedig meglátják, mik lesznek a következő lépések.

Már a Magyar Nagydíj előtt MotoGP-pilóták jöhetnek a Balaton Parkba, melynek licensze biztosnak látszik