Bár nem ért el értékelhető eredményt, de eljutott a kockás zászlóig, így elérte az elsődleges célját a Moto Jungle a Le Mans-i 24 óráson. A magyar csapat komoly akadályok egész sorával szembesült, egy sérülés miatti kiesés, bukások, technikai problémák és az időjárás is megnehezítette a dolgukat.
A hétvégén rendezték meg a motoros endurance-világbajnokság idei szezonnyitóját, a Le Mans-i 24 órás versenyt. A futamra pedig talán minden eddiginél nagyobb figyelem irányult hazánkból, mivel egy magyar csapat is rajthoz állt. A HERT (Hungarian Endurance Racing Team) by Moto Jungle Racing tavaly mutatkozott be a sorozatban, de akkor a szintén 24 órás Bol d’Ort technikai hiba miatt nem tudták befejezni.
A Le Mans-i viadalt nagyon jó előjelekkel kezdte meg az alakulat, hiszen a megelőző teszten ők bizonyultak a leggyorsabbnak a Superstock kategóriában. Ezt a tempót aztán az időmérőre is át tudták menteni, hiszen Kovács Bálint és Görbe Soma kiváló köreinek köszönhetően megszerezték a kategória pole pozícióját.
Balszerencse után jöhet a diadal? – a pole-ból kezdi a magyar csapat a Le Mans-i 24 órást
Viszont, ahogy arról már részletesen beszámoltunk, nedves körülmények között elkezdődött verseny nem indult jól a Moto Jungle-nek. Kovács megcsúszott a vizes aszfalton, amikor a rajtban odafutott a motorhoz, megrúgta a váltókart, így az elállítódott. Emellett egyes hírek szerint az első körökben még össze is ért egy vetélytársával. Ám ennél is fontosabb, hogy mindennek hatására a csapat elvesztette a 3-as fokozatot, és a továbbiakban anélkül kellett versenyezniük. Mindeközben persze szerelni is kellett a BMW-t, így kevéssel a start után a mezőny hátsó felében találták magukat.
Az első óra végén aztán a balszerencse még erre is rátett egy lapáttal: Kovács nagyot bukott, amiben eltört a kulcscsontja, így a maradék 23 órát három pilótának kellett teljesítenie, ráadásul ismét javítani kellett a gépet. Ekkor már jól látszott, valóságos csoda kellene ahhoz, hogy a csapatnak az elsődleges célján kívül más elérésére is esélye legyen. A rajt előtt ugyanis az alakulat vezetője, Horváth László lapunknak arról beszélt, „a reális cél a kockás zászló elérése”.
Nehéz kezdés: Kovács óriásit bukott a Le Mans-i 24 órás versenyen, eltört a kulcscsontja
Ám ez egyáltalán nem olyan könnyű, ahogy hangzik, főleg, mivel a körülmények folyamatosan változtak Le Mans-ban. Az éjszaka során többször is újra eleredt az eső, ami sokakat megtréfált. Köztük volt, legalábbis a közvetítésben elhangzottak szerint Görbe és Számadó Máté is – mindketten legalább egy-egy bukást elszenvedtek. Ez persze azt jelentette, hogy ismét sok időt kellett szerelni a motort, ráadásul nem kizárt, hogy további esések és technikai problémák is nehezítették a dolgukat. Nagyjából 6 órával a leintés előtt aztán Juhász Dávid kuplunghiba ismét arra kényszerült, hogy behajtson a garázsba, ahol újra előkerültek a szerszámok.
A 713-as rajtszámú motor így hosszú időre bent ragadt a garázsban, ám az 53 egységből álló mezőnyben a sok feladó miatt így sem csúsztak a 40. helynél lejjebb (ez a kategóriájukban a 26. pozíciót jelentette). Végül azonban a javítás annyira sokáig tartott, hogy nem értek el értékelhető eredményt, ahhoz ugyanis teljesíteniük kellett volna az első helyezett körszámának 75 százalékát.
Ennek ellenére a megfeszített munka árán újra életre keltették a motort, visszatértek a pályára, és Számadóval a nyeregben áthaladtak a célvonalon, így ebben az értelemben teljesítették a küldetést. Bár ez első látásra nem tűnik a legfényesebb eredménynek, a még mindig nagyon tapasztalatlan alakulat minden dicséretet megérdemel a tisztes helytállásáért.
Egyébként eközben az élmezőnyben is izgalmasan alakult a helyzet, hiszen az eső ott is nagyban átrajzolta a sorrendet. A bukások miatt korán a legesélyesebbek közé nem sorolt 11-es Kawasaki került az élre, és mivel sokáig sikerült elkerülni a hibákat, 3 kör előnyre tett szert az üldözőkkel szemben. Viszont aztán ez a motor is földre került , ráadásul nem is egyszer. Mike di Meglio esése után 1 körre olvadt a különbség, de az igazi drámát Román Ramos hibája jelentette: a spanyol versenyző körülbelül egy órával a leintés előtt dobta el a gépet, amelyet néhány percig javítani is kellett. Ennek következtében a 7-es Yamaha vette át a vezetést, és Karel Hanika, majd Marvin Fritz nem is engedte ki a győzelmet. A hangvillások így Jason O’Hallorannel és Robin Mulhauserrel kiegészülve 2017 után tudtak újra diadalmaskodni Le Mans-ban. A Kawasaki legalább a második helyet megőrizte, míg a dobogó legalsó fokára a 6-os BMW ért oda.