Joan Mir beszélt korábbi, borzasztóan nehéz hondás időszakáról. Kiemelte, hogy ma már egy teljesen más helyzetben vannak, és elárulta, mi tartotta benne a lelket. Azt is megindokolta, miért döntött a maradás mellett.
Ha tüzetesebben megvizsgáljuk Joan Mir idei eredményeit, akkor joggal gondolhatjuk, hogy az argentínai kilencedik helye csak egy egyszeri kiugrás volt a részéről, és továbbra is szenved a Hondán. Ha azonban a dolgok mélyére ásunk, láthatjuk a fejlődést, eredménylistájába pedig csupán a peches szereplések és az esések rondítanak bele. Hovatovább, a Honda fejlődését más területeken is láthatjuk, hiszen Johann Zarco remek formában van, és Luca Marini is szemmel látható javuláson ment keresztül. A spanyol pilótának most megmutatták azokat a felvételeket, amelyeken meglehetősen negatívan nyilatkozott a helyzetről.
Zarcót nem törte meg a Ducati-ostrom, így Marc Márquez óta a legjobb eredményt hozta a Hondának
„Az elmúlt két évben számos olyan alkalom volt, ahol hasonlókat tudtam volna mondani. Nem voltunk annyira versenyképesek, mint amennyire azt akartuk. Nehéz és kétségekkel teli időszak volt ez, nem tudtam, mit kezdjek magammal. Minden, amit ezeken a képeken láttam, az a folyamat. A megküzdés és a versenyképessé válás folyamata” – utalt az elmúlt évek viszontagságaira 2020 királykategóriás világbajnoka.
„Most viszont egy másik helyzetben vagyunk. Nem mondhatom, hogy elértük a céljainkat, de közeledünk hozzá, és ez elégedetté tesz. Boldogan maradok, mert azt gondolom, hogy már régóta nem azért jövök ide, hogy itt legyek, hanem azért, mert maradni szeretnék” – jellemezte a mai állapotokat Mir.
A 27 éves versenyző csapata folyamatos támogatását is kiemelte: „A Honda mindig támogatott. Ez segített továbblendülni a nehéz időszakokon. Senki sem vitathatja el tőlem a projektbe vetett hitemet. Itt éltem meg karrierem legrosszabb időszakát, de továbbra is hiszem, hogy visszatérhetünk a csúcsra.”
Mir őszinte vallomása: sokszor csak muszájból ment el a futamokra az elmúlt szezonokban
Mir azt is megindokolta, végül miért döntött a maradás mellett. Abban is szabad kezet adtak neki, hogy a gyári vagy a szatellitistállót szeretné erősíteni: „A fókusz és a mentalitás változása győzött meg a maradásról. Továbbra is megvannak a lehetőségeim. Még mindig fiatal vagyok, és megvan az esélyem, hogy eldönthetem, merre tovább.”
„Számomra az volt a sorsfordító, amikor megkérdeztem magamtól, hogy akarok-e a Hondánál maradni. Nem éreztem jól magam, mi volt a baj? Ez nem egyenlő azzal, hogy ha maradok még két szezont, tudjuk fejleszteni a motort, és akkor talán az idény végére vagy a következő év elejére versenyképesek leszünk. Természetesen a maradás volt a jó döntés. Az az igazság, hogy a tavalyi, nagyon nehéz szezont követően fejlődésre számítottam a teszteken. De ezt ott nem tudtuk kisajtolni. Aztán, amikor elkezdődött a szezon, láttam, hogy jó úton haladunk.”
„Kezdem élvezni mindazt, ami történik a motoron. Szeretem vezetni ezt a koncepciót. Bár továbbra is vannak dolgok, melyek finomhangolásra szorulnak, például még mindig meg-megcsúszom. De a valóságban igenis versenyképesek vagyunk! Jelenleg az első ötben, tízben tartózkodunk” – emelte ki Mir.
A Honda új technikai vezetője elárulta, mi a motor legnagyobb gyengesége