Marco Zambenedetti attól tart, hogy az üzemanyag-átfolyással kapcsolatos korlátozások negatív hatása exponenciálisan növekszik. A Ducati Superbike-projektjének technikai koordinátora szerint nem a jól teljesítő gyártókat kellene limitálni.
A Superbike-világbajnokság előző hétvégéjének központi témája volt az üzemanyag-átfolyás. Ennek oka, hogy a Ducatinak és a BMW-nek csökkentenie kellett a maximális értéken, hiszen a szabályok alapján minden második forduló után felül kell vizsgálni a helyzetet, és a túl jól teljesítő gyártókat korlátozzák, míg a túl gyengéknek adott esetben engedményeket tesznek ezen a téren.
Assenben csak az első változat valósult meg, aminek értelmében a mind a bolognai, mind a bajor gyártónál 47-ről 46,5 kg/h-ra csökkent az üzemanyag-átfolyás maximális mértéke. Ez néhány versenyzőnek fel sem tűnt, mások viszont érezték, hogy a beállításváltozás miatt a motorblokk agresszívabban reagál a gázadásra. A Ducati Superbike-projektjének technikai koordinátora ugyanakkor attól tart, hogy a további csökkentések már komolyabb következménnyel járnak.
A Ducatinál kikeltek a visszafogásuk ellen: Könnyebb sírni és másokat büntetni, mint dolgozni
„A következő lépések sokkal nagyobb hatással lesznek a teljesítményre – nyilatkozta Marco Zambenedetti a SPEEDWEEK.com-nak. – Az üzemanyag-átfolyás korlátozásának hatása minden egyes lépéssel növekszik. A hatás exponenciálisan nő. Három lóerős tartományban vagyunk. A hatás magasabb hőmérsékleten megduplázódik. Sok változónak van szerepe.”
Valóban, az asseni viszonylag hűvös időjárási körülmények között kevésbé érződtek a negatív körülmények között. Az olasz szakember arra is kitért, hogy az üzemanyag összetételének megváltoztatásával valamelyest kompenzálhatják a teljesítményt érintő káros hatásokat, ám ezt egyrészt nem lehet a végtelenségig csinálni, másrészt ezt az erőforrás tartóssága sínyli meg.
„Eltérő körülmények között végeztünk megbízhatósági teszteket – árulta el Zambenedetti . – Ez egy új kihívás. Nem kerülhetjük el, hogy a csúcsteljesítményt feláldozzuk, Nem lehet a végtelenségig szegényíteni a keveréket. Ez magas hőmérséklethez vezet. Az ember végső soron kénytelen csökkenteni a teljesítményt.”
Három hete a Ducati és a BMW képviselői is megosztották a véleményüket az üzemanyag-átfolyást érintő korlátozásokról. Ami az olasz márka gyári versenyzőit, Nicolò Bulegát és Álvaro Bautistát illeti, egyikük sem volt elragadtatva ettől a szabálytól. Zambenedetti érti a célt, ugyanakkor szerinte ezt más úton kellene elérni.
„Nyilvánvalóan jó, ha sok versenyképes gyártó van – szögezte le. – Véleményem szerint azoknak kellene segíteni, akik küszködnek. Ez azonban azt is jelenti, hogy a hátrányban lévőknek keményebben kell dolgozniuk. Nem adhatjuk fel a teljesítményt. A kiegyensúlyozott szereplés a show-nak és a bajnokságnak is jót tesz. Végső soron viszont a legjobb versenyzőnek és a legjobb csapatnak kell nyernie, mert erről szól a sport.”
Razgatlıoğlu szerint „nem korrekt”, hogy a Ducatit és a BMW-t ugyanolyan mértékben korlátozzák
Ráadásul az sem tetszik neki, hogy jó eséllyel nekik kell majd folyamatosan alkalmazkodniuk az új helyzetekhez, nem pedig a gyengébb gyártóknak. „Jobban örültem volna, ha mindenki alacsonyabb értéken indul, utána pedig engedményeket kap, mintsem hogy magas értéken kezdünk, és utána korlátozzuk a legerősebbeket” – jelentette ki.
Zambenedetti azt is hangsúlyozta, hogy ezzel a lépéssel nemcsak a szóban forgó márkák legjobbjait, hanem a többieket is hátráltatják, nem beszélve az egyéb érintettekről. „Nem szabad elfelejteni, hogy vannak csapatok, amelyek tudatosan választották a mi motorunkat – hangsúlyozta. – Gondolni kell a versenyzőkre, de a szponzorokról sem szabad megfeledkezni. Sokan fektettek be pénzt. A Ducati nagyszerű munkát végzett, aztán egy korlátozással ezt tönkreteszik.”