Helyi sajtóértesülések szerint a KTM anyacégében többségi részvényesnek számító indiai Bajaj több mint félmilliárd euró értékű hitelt vett fel. Mindezt annak érdekében, hogy rendezze az osztrák márka adósságait.
Túlzás nélkül kijelenthető, hogy a legutóbbi holtszezon jelentős részben a KTM-ről szólt. Persze a mattighofeni gyártónál erről szívesen lemondtak volna, hiszen a cég óriási bajba került pénzügyi szempontból. A vállalat több mint 2 milliárd eurósnyi tartozást halmozott fel, aminek következtében csődvédelmi eljárás alá került.
A folyamat végül pozitívan zárult, hiszen a hitelezők elfogadták a KTM szerkezetátalakítási tervét. Ennek értelmében az osztrákok a tartozás 30 százalékát kötelesek kifizetni, ami 681 205 000 eurónak felel meg. A határidő pedig vészesen közeleg, hiszen mindezt e hét pénteki napjáig, vagyis május 23-áig kellene rendezniük.
Túl van a nehezén a KTM? – pozitívan zárult a kulcsfontosságú tárgyalás
Azonban a közelmúltbeli hírek szerint az újrakezdés folyamata nem ment zökkenőmentesen. A KTM újraindította a gyártást, ám messze nem tudtak annyi motort megépíteni, mint amennyi az eredeti tervek között szerepelt, így a gyártósorok ismét leálltak. Mindez a részvényárfolyamok csökkenését eredményezte, és az is kiderült, hogy nem olyan könnyű előteremteni azt a közel 700 millió eurót.
Azonban könnyen lehet, hogy a KTM ismét megmenekül, ugyanis indiai sajtóértesülések szerint a helyi Bajaj Auto 566 millió eurós hitelt vett fel annak érdekében, hogy rendezze a mattighofeniek tartozásait. Mindezt két amerikai, a teljes eszközállományt tekintve a világ ötödik legnagyobbjának számító JPMorgan Chase, valamint a Citigroup, illetve egy szingapúri bank, a DBS Bank finanszírozza.
Leállított gyártás, tőkehiány, zuhanó árfolyam – a KTM felett újra gyülekeznek a sötét fellegek
A Pierer Bajaj AG már jelenleg is 74,9 százalékos részesedéssel rendelkezik a KTM anyavállalatában, a Pierer Mobility AG-ben. Könnyen lehet, hogy a mostani akció egyben azt is eredményezheti, hogy a második legnagyobb indiai motorgyártó a jövőben az eddiginél is nagyobb befolyással fog bírni a cég életében.
Hogy ezek a folyamatok milyen hatással lesznek a versenyrészlegre, különös tekintettel a MotoGP-re, az továbbra sem egyértelmű. A csődvédelmi eljárás kezdetén felmerült, hogy a KTM legkésőbb 2026-ban kiszállhat a királykategóriából, ám a márka ezt kategorikusan cáfolta. Az viszont tény, hogy számos szakágban csökkentették a gyári támogatású versenyzők számát.
Belső harcok a KTM-nél: az ex-vezér pereli a felügyelőbizottság elnökét, aki úgy látja, őt verték át