Egy sajtóértesülés szerint a Liberty Media érkezésével a Dorna nyitottá vált arra, hogy a Superbike-világbajnokság visszatérjen Laguna Secára. A legendás amerikai pálya legutóbb 2019-ben szerepelt a sorozat naptárában.
Ahogy beszámoltunk róla, június utolsó heteiben elhárult az utolsó akadály is a Dorna felvásárlása elől. Az Európai Unió megadta a szükséges engedélyeket a Liberty Mediának, hogy birtokába vegye a MotoGP és a Superbike-világbajnokság kereskedelmi jogaival is rendelkező céget. Az amerikai Liberty korábban már a Forma–1 irányítását is magához ragadta, majd jelentős átalakításként látványosan megnövelte az Amerikai Egyesült Államokban tartott versenyek számát.
Hivatalos: zöld utat adott az Európai Unió, hamarosan tényleg a Liberty Mediáé lesz a MotoGP
Így könnyen elképzelhető, hogy a Liberty az új szerzeményei esetén is erre készül, hiszen az USA a motorgyártók számára is fontos piac. A MotoGP kapcsán már régóta beszélnek egy esetleges második amerikai fordulóról, míg a Superbike-vb esetén nemrég a SPEEDWEEK szellőztetett meg egy ilyen lehetőséget. A svájci lap szerint a Dorna ugyanis a mostani helyzetben abban reménykedik, hogy visszaviheti a szériát Laguna Secára.
A kaliforniai pálya az amerikai autósport egyik legendás helyszíne, ahogy egyben a nemzetközi motorsporté is. Elég csak Valentino Rossi hihetetlen előzésére gondolni, amelyet Casey Stoner ellen mutatott be a Corkscrew, azaz Dugóhúzó nevű kanyarkombinációban (amely cikkünk borítóképén is látható). Ám a MotoGP 2013 óta nem látogat el az aszfaltcsíkra, mivel az nem használható biztonságosan a prototípus motorokkal.
Still the best duels in MotoGP, between Rossi & Stoner, in Laguna Seca 2008. A sensational overtake i won’t forget. #MotoGP #IndonesianGP
📽️ @MotoGP YouTube pic.twitter.com/T40KFbz5Zn— Ariesty (@NoorAriesty) October 15, 2023
Viszont a Superbike-világbajnokság hosszú kihagyás után pont ekkor tért vissza Laguna Secára, és versenyzett ott biztonsági problémák nélkül egészen 2019-ig. A sorozat távozását végül az idézte elő, hogy a pálya akkori fenntartója, a SCRAMP nem volt jó gazdája, többek között a Dornával szemben is jelentős adósságot halmozott fel.
Viszont az üzemeltetés azóta már átkerült az A&D Narigi Consulting kezébe, amely ismét üzletileg is sikeressé tette a pályát, valamint az aszfaltot és a kiszolgáló létesítményeket is megújította. Ráadásul sikeresen vívott meg egy bírósági csatát helyi lakosok egy csoportja ellen, akik (új beköltözőként) akarták leállítani a működését a túlzott hangosságra hivatkozva. 2023 óta már az amerikai csúcsszéria, a MotoAmerica naptárában is állandó szereplő Laguna Seca, amelyben lényegében ugyanolyan gépek futnak, mint a Superbike-világbajnokságon, így annak egyfajta főpróbájaként is értelmezhető.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.