back to top
2025. november 16. 11:48
További
    KezdőlapMotoGP„Itt aztán k*rvára nincs semmilyen következetesség” – Miller keményen bírálta a sportfelügyelőket

    „Itt aztán k*rvára nincs semmilyen következetesség” – Miller keményen bírálta a sportfelügyelőket

    Jack Miller kissé nevetségesnek tartotta az első büntetést, majd megértette, hogy ha nem tölti le, akkor az a vasárnapi versenyét is befolyásolhatja. Részletesen elmesélte, mi történt, majd versenytársai felé is megfogalmazott egy kritikát. A sportfelügyelőkbe is beleállt, miután kijelentette, semmilyen következetességet nem lehet felfedezni az ítéletek között.

    Nem telt el eseménytelenül a Valenciai Nagydíj sprintversenyének 3. köre. Jack Miller előzési kísérletet hajtott végre Fermín Aldeguerrel szemben. A két versenyző később össze is ért, aminek következtében a Gresiniről lehullott némi alkatrész, a spanyol motoros pedig több pozíciót is vesztett. A sportfelügyelők a Pramac pilótáját büntették meg, először három hely visszaadására kötelezték. Ezt azonban Miller nem töltötte le, amiért később hosszú köröst kapott. Ennek pedig prózai oka volt.

    Álex Márquez könnyedén húzta be a sprintet, Bezzecchi a pocsék rajtja ellenére is megszerezte a bajnoki bronzot

    „Sajnos volt egy kis problémám Fermínnel – kezdte értékelését Miller. – Láttam a műszerfalon [a büntetést], de, hogy veszítsek három helyet, úgy, hogy kettő másodpercre vannak mögöttem, kissé nevetségesnek tartom. Úgyhogy nem teljesítettem. Amikor megkaptam a hosszú köröst, akkor megértettem, hogy ha nem töltöm le, az befolyásolhatja a vasárnapi versenyt.”

    Miller emlékeztetett arra, hogy így is három pozíciót vesztett, viszont rosszabbul járt, hiszen a gumit tisztítania kellett. Majd részletesen elmesélte, mi történt. „Együtt mentünk a célegyenesben az 1. körben. Persze, a Ducati egy rakéta, úgyhogy megelőzött. A következő másfél kört [mögötte] töltöttem, és azt mértem fel, hol tudnék visszatámadni. Az első és a második kanyarban volt a legjobb ívem. Mindent kontroll alatt tartottam. Amint mellé értem, elkezdte felengedni a féket, nekem pedig keményebben kellett nyomni. Egy ponton összeértünk, mert mindketten felengedtük a fékkart. Ha úgy gondolta, hogy meg fog előzni, akkor az lett a volna a legokosabb dolog, hogy fékez és levágja a kanyart. De ha így motorozol, akkor kontakt lesz, és ez nincs rendjén.”

    „Nem találkoztam a sportfelügyelőkkel, mert jobb, ha ez most nem történik meg – jelentette ki. – Biztos vagyok benne, hogy később meg fogom beszélni Simon Crafarral [a Sportfelügyelői Bizottság elnöke – a szerk.]. Ez jobb mindkettőnknek. Ahogyan említetted, a legjobbamat próbáltam nyújtani egy olyan motoron, amelynek semmi ereje nem volt. Nem tudsz előzni. Amikor egy tiszta manővert hajtasz végre, a többiek megnehezítik a dolgodat, hogy felengedik a féket, és megpróbálnak az első kereked mellé kerülni. Ez nem versenyzés, ez csak motorok kerülgetése.”

    Miller itt azonban messze nem állt meg, hiszen a sportfelügyelőkbe is belerúgott egyet. Szerinte nem következetesek a büntetések, ezt pedig két saját példával illusztrálta. A szombati incidenst Aldeguer portimãói manőverével hozta párhuzamba, de Francesco Bagnaia motegi és a saját, spielbergi esetére is utalt az ausztrál.

    Az asztalra csaphattak a gyártók, azonnali válaszokat várnak Bagnaia esete után

    „Nézd csak meg a konzisztenciát. Mi történt [Brad] Binderrel a múlt héten? Nem volt büntetés. Mi történt velem a múlt héten? Nincs szankció. Úgyhogy sem akkor, sem most nem lehet erről beszélni. Tízperces büntetéssel sújtottak azért, mert füstölt a motorom, majd egy másik így lefuthatta a versenye felét, majd később megnyerte. Én ugyanazért 3 ezer eurós büntetést kaptam. Itt aztán k*rvára nincs semmilyen következetesség. Ez világos.”