back to top
2025. november 21. 18:40
További
    KezdőlapSuperbikeHivatalos: mégis marad a Superbike-vb-n a Ducati-ügyfél, a „helyettes” pilótájával folytatja

    Hivatalos: mégis marad a Superbike-vb-n a Ducati-ügyfél, a „helyettes” pilótájával folytatja

    Hiába jelentette be korábban a kiszállását, marad a Superbike-vb mezőnyében az MGM Ducati. A német istálló pilótája jövőre is Tarran Mackenzie lesz, aki az idei szezon közben érkezett Scott Redding helyére.

    Látványosan megváltozik a következő szezonra a Superbike-világbajnokság mezőnye, elég csak Toprak Razgatlıoğlu és Jonathan Rea búcsújára, Miguel Oliveira és Somkiat Chantra érkezésére, vagy Álvaro Bautista és Iker Lecuona átigazolására gondolni. Sokáig úgy tűnt, hogy ennek a felfordulásnak a részeként az MGM Bonovo Racing teljesen eltűnik a rajtrácsról, azonban csütörtökön hivatalossá vált, hogy a német istálló mégis marad a sorozatban; a csapat egyetlen motorját pedig továbbra is Tarran Mackenzie fogja vezetni. Az MGM maradása azért kifejezetten nagy szó, mert az alakulat az elmúlt közel másfél évben már kétszer is bejelentette a távozását.

    Bulega nagy fölénnyel az élen, a Ducati és a Yamaha szerzeménye is jól kezdett a Superbike-vb tesztjén

    Az MGM a korábbi német motorversenyző Michael Galinski csapata – innen a név: Michael Galinski Motorradsport –, amely először a német bajnokságban szerepelt, majd 2021-ben megérkezett a nagyobb színpadra, a Superbike-világbajnokságra is. Az MGM ekkor állt össze Jürgen Röder cégével, a Bonovo Actionnal, amely mind a mai napig névadó szponzorként támogatja a csapatot, bár mostanra már jóval kisebb összeggel.

    A motort a BMW-től szerezték be, ahogy korábban az IDM-ben is, ráadásul 2022-re a bajor márka még magasabb szintre emelte velük az együttműködést. Az MGM Bonovo ekkor lényegében a BMW második gyári csapatává vált, már két gépet indítva. Ez azonban túl nagy anyagi terhet rótt Galinskire és Röderre. Tavaly ezért bejelentették, hogy távoznak a sorozatból, ám végül maradtak – immár csak egyetlen motorral, és a Ducati partnereként. Ebben nagy szerepe volt Scott Reddingnek, aki az idei szezon első felében ült fel a Panigaléra: a brit pilóta nem kért fizetést, sőt saját szponzoraival is beszállt a finanszírozásba.

    Viszont Redding nem tudta hozni a tőle várt eredményeket, ráadásul megromlott a viszonya a csapattal, aminek féltávnál csúnya szakítás lett a vége. Eközben az MGM ismét bejelentette, hogy az idény végén távozik a sorozatból, és addig is Redding helyére a Petronas Hondától kitett Tarran Mackenzie-t ültették fel a motorjukra. Azonban a 2021-es Brit Superbike-bajnok, akinek ez volt a második éve a világbajnokságon, egyre jobban szerepelt, egy hetedik hellyel elérte eddigi legjobb eredményét a szériában, és új szponzorokat is hozott a csapathoz. Végül így Galinskiék úgy döntöttek, mégis maradnak 2026-ban is a mezőnyben a Ducati ügyfeleként (pedig mások már bejelentkeztek a helyükre). Így a jövő évi rajtrácsról már csak a Petronas duója és a szintén Ducati-ügyfél Motocorsa Racing versenyzője nem ismert.

    Volt főnöke állítja, Redding szó nélkül lépett le a brit Superbike-bajnokságba

    „Hihetetlenül izgatott vagyok, hogy 2026-ban ismét az MGM Racing versenyzője lehetek – mondta Mackenzie. – Óriási élmény volt Michaellel és a csapatával dolgozni a hungaroringi hétvégétől kezdve; visszaadták a versenyzésben való örömömet, amit korábban elveszítettem. Az önbizalmam is visszatért, és a szezon végére végre újra önmagamnak érezhettem magam. Sose gondoltam volna, hogy az ülés nélküli helyzetből eljuthatok oda, hogy életem legjobb Superbike-vb-eredményeit érjem el. A jerezi szezonzáró pedig tökéletes kezdete volt a holtszezonnak. A Superbike-vb eddig nem volt könnyű utam, de ebben a csapatban tényleg otthon érzem magam, és izgatottan várom, mit hoz 2026.”

    A bejelentés kapcsán a 66 éves csapatvezető is megszólalt. „Egy nehéz, sok csalódással teli év után most újra van bátorságunk előre tekinteni. Még mindig vannak jó emberek, és a Mackenzie család kétségtelenül közéjük tartozik! Velük, az ő barátságos és profi hozzáállásukkal újra visszatért az öröm a csapatba – magyarázta Galinski. – Számomra a versenyzés rengeteg munkát, stresszt és elköltött pénzt jelent, de a legfontosabb, hogy a csapaton belül legyen jó hangulat, és mindenki egy irányba húzzon.”

    „Tarran kiváló eredményei és az eredményes tárgyalások oda vezettek, hogy arra a döntésre jutottunk: Taz 2026-ban is a Superbike-világbajnokságban fog versenyezni. A legtöbb szponzorunk marad velünk, és újakkal is tárgyalunk. Ez azt jelenti, hogy az egyetlen német csapat továbbra is ott lesz a Superbike-vb paddockjában. Nagyon várjuk, hogy Tarrannel és a Ducatival együtt tovább fejlődjünk. Ha stabilan meg tudjuk vetni a lábunkat a legjobb tízben, az óriási siker lenne számunkra.”