Az érdeklődők egyrészt nyilván kíváncsiak voltak arra, ki lesz a leggyorsabb. Ez az első tesztnap végén Bagnaia lett. De mindenki figyelte Marc Márquez teljesítményét is.
A MotoGP mezőnye a San Marinó-i Nagydíj hétvégéje után is maradt Misano Adriaticóban, hogy egy kétnapos teszttel készüljön fel a szezon hajrájára. Ennek az eseménynek az első napján volt több érdekes szereplő is a pályán. Ilyven volt egyrészt a négy hónap után visszatérő Marc Márquez, másrészt a Suzuki ajándékát kiélvező Dominique Aegerter is. Ezen sok-sok technikai érdekességet is láthattunk a gyártóktól.
Honda
Márquez fekete Hondája új légbeömlőt, új oldalidomokat és több egyéb aeroelemeket is magára vett, hasonlóan, ahogy a Ducati is kinéz jelenleg. A Honda célja a változtatásokkal az, hogy nagyobb stabilitást és nagyobb tapadást adjon kanyarodás közben a motornak. A nyolcszoros világbajnok nem elsősorban a gyors körökre koncentrált, el is maradt a legjobb időtől több mint egy másodperccel.
Az ismét tesztpilótává visszavedlő Stefan Bradl egy, a Kalex által gyártott lengőkart tesztelt, ami egy érdekes szemléletváltás ahhoz képest, hogy ebből évekig saját gyártású karbonelemet használtak. A Honda nagyon dolgozik azon, hogy kikecmeregjen a gödörből, amit ásott magának, ez ennek az egyik leglátványosabb megnyilvánulása.
Dolgozott a Honda másik motorosa, Takaaki Nakagami is, akinek a motorja egy olyan légbeömlőt kapott, amit eddig a japánoknál soha nem láthattunk.
Yamaha
Az iwatai gyártó korábban már bejelentette, hogy Misanóban egy új motorblokkot próbálgat majd. Fabio Quartararo tulajdonképpen egész évben a meg nem lévő végsebesség miatt panaszkodik, reményeik szerint erre a problémára az új blokk lehet a megoldás. A vb-címvédő és idén is éllovas francia 80 kört tett meg az első nap során.
80 laps in the first day of test. Positive step ! Let's see tomorrow 🔥🤞 pic.twitter.com/H8gqeL9Uua
— Fabio Quartararo (@FabioQ20) September 6, 2022
Quartararo csapattársával, Franco Morbidellivel megjáratott egy új vázat is, valamint itt is feltűnt egy új kialakítású légbeömlő nyílás a motoron. Ez könnyen elképzelhető, hogy már a 2023-as felkészülés része.
Szintén Morbidelli motorjára kerültek fel olyan szárnyelemek, amik nagyobbak, mint amiket a Yamaha eddig használt.
Aprilia
Az olaszok a Yamahához hasonlóan ugyancsak szárnyelemeket próbálgattak, a tesztpilóta Lorenzo Savadori például két külön motorral is. Ismét felkerült a motorra az a hátsó szárnyacska, amelyet idén néhányszor már láthattunk.
Az első tesztnap során Espargaró és Viñales is álltak a legjobb köridők élén, a két spanyol végül harmadik, illetve ötödik lett a nap végén.
A KTM-nél Dani Pedrosa ülhetett motorra, míg a Ducati továbbra is nagyon erős. Utóbbi versenyzői a legjobb 10 időből hatot birtokoltak az első nap végén. A leggyorsabb közülük Pecco Bagnaia volt, szűk két tizeddel márkatársa, Luca Marini előtt.
Joan Mir távollétében a Suzuki egyik motorját Dominique Aegerter kapta meg, aki első nekifutásra csak 2,3 másodperccel maradt el Bagnaia legjobb körétől. A boksz másik oldalán Álex Rins jóval inkább „rendes” tesztnapot teljesített, végül hat tized lemaradásban tizenkettedikként zárta a napot.
Az első tesztnap legjobb köridejei – az élmezőny
1. Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team) – 1:31.292
2. Luca Marini (Mooney VR46 Racing Team) + 0.181
3. Aleix Espargaro (Aprilia Racing) + 0.239
4. Jorge Martin (Prima Pramac Racing) + 0.262
5. Maverick Viñales (Aprilia Racing) + 0.265
6. Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP™) + 0.296
7. Marco Bezzecchi (Mooney VR46 Racing Team) + 0.299
8. Johann Zarco (Prima Pramac Racing) + 0.314
9. Pol Espargaro (Repsol Honda Team) + 0.415
10. Enea Bastianini (Gresini Racing MotoGP™) + 0.449