back to top
2024. november 22. 18:59
KezdőlapSuperbikeA Superbike-világbajnokok elmondták, hogyan kezelték az emberpróbáló körülményeket Ausztráliában

A Superbike-világbajnokok elmondták, hogyan kezelték az emberpróbáló körülményeket Ausztráliában

Esős körülmények fogadták a Superbike-világbajnokság mezőnyét Ausztráliában. A dobogós versenyzők elárulták, hogyan birkóztak meg a pálya és az időjárás viszontagságaival.

Álvaro Bautista a második rajtkockából indult, míg a pole pozíciót Toprak Razgatlıoğlu szerezte meg, a harmadik helyre pedig a géposztály meglepetés újonca, Domi Aegerter küzdötte fel magát. A Ducati sztárja azonnal az élre állt, de Jonathan Rea már az első körben megelőzte.

„Néhány kör után rájöttem, hogy hasonló a tempónk a többiekkel, de meglehetősen veszélyesek voltak a körülmények, mert szinte semmit nem láttam az előttem motorozó versenyző hátsó lámpáján kívül, így megpróbáltam az élre kerülni, de nem számítottam arra, hogy el tudok majd húzni. Igyekeztem úgy állni a dologhoz, hogy ha elöl vagyok, akkor elkerülöm az extra kockázatot. A verseny közepétől egyre csúszósabb és nehezebb lett a pálya, több ijesztő pillanatom is volt. Szerencsém volt, hogy nem buktam és célba értem.”

Bautista nem vett tudomást a Rea előtt egyre növekvő előnyéről és húzta a gázt folyamatosan.

„Néha, mikor vezetsz, lazítasz, és emiatt hibázol, de ilyen körülmények között nem engedheted meg magadnak ezt. Az utolsó öt körben nem tudtam teljes gázt adni a negyedik fokozatból. Amikor a pálya felszárad, az esőgumi futófelületének annyi, és a motor csak csúszik. Ilyen helyzetben nem lassíthatsz, mert csak rontasz a helyzeten.”

Míg sokak arcára feszültség volt írva a rajt előtt, Bautista maga volt a megtestesült kiegyensúlyozottság.

„A bokszban mindenki őrjöngött az időjárás miatt. Serafino Foti csapatfőnök beszélt a Supersport-győztes Bulegával, és elmondta, hogy a pálya teljesen vizes. Mondtam Serafinónak, hogy maradjon nyugodt, mert én is az vagyok. Mindenki más próbált változtatni ezen-azon, állandóan az időjárás-előrejelzést nézegették, hogy mikor esik jobban vagy kevésbé. Egy ilyen esetben az a fontos, hogy  nyugodt maradj, és próbáld meg kihozni magadból a legjobbat.”

Phillip Island – A regnáló bajnok a 2023-as szezon első győztese, a nagy hármas ismét összeállt

A Supersport futam után Jonathan Rea a parc fermé felé vette az irányt, nemcsak azért, hogy gratuláljon John McPhee-nek a harmadik helyhez, hanem azért is, hogy megnézze az esőgumik állapotát.

„Meglepően jó állapotban voltak, de kevés volt a tapadás, kevesebb, mint mikor novemberben itt voltunk, így a teljes esős beállítás volt a helyes döntés.”

Rea a rajt után azonnal jól érezte magát, és az élre állt.

„Aztán elkezdődtek a problémák a gyorsváltóval. Lefelé váltáskor a kuplungot kellett használnom, felfelé váltáskor pedig kipörgött a hátsó kerék. Ami még bonyolultabbá tette a dolgokat, hogy a motorfékre is szükségem volt, amikor visszaváltottam, így tulajdonképpen egyáltalán nem tudtam használni a kuplungot. Beletelt néhány körbe, mire újra megtanultam, hogyan kell motorozni.”

„A második hely a körülményekhez képest jó eredmény, de Álvaro Bautista nagyon erős. Egyértelműen ott lesz a világbajnoki küzdelemben, minden pályán és minden körülmények között!”

Mivel a száraz körülmények között megrendezett Superpole-on ő érte el a leggyorsabb időt, Toprak Razgatlıoğlu pozitívan várta a futamot, de az eső őt is megviccelte.

„Tavaly sokkal jobb volt a tapadás és az érzés vizes pályán. Most egyik sem volt 100%-os, főleg a jobb kanyarokban. Az egyes, négyes, nyolcas és tízes kanyarokban lassú voltam és sok időt vesztettem. Ezért próbáltam a lehető legjobb pozíciót megszerezni. Közben kicsit közelebb kerültem Johnny-hoz és Álvaróhoz. Ráadásul a vizor mögé folyt a víz, és összegyűlt az alján, ezért alig láttam. Nem vagyok különösebben boldog a harmadik hellyel, de a körülményekhez képest jól sikerült a napom. Az évek során sokat fejlődtem vizes pályán, de még mindig ez a gyenge pontom. Egy nap majd képes leszek esős futamokat nyerni.”

„Nem voltam olyan gyors, mint Álvaro, de jobban éreztem magam, mint pénteken, vagy mint a teszten. Nem csináltam versenyszimulációt, illetve itt az SC0-t használtam, amit korábban még soha.”