Sötét felhők gyülekeztek a pálya felett a Supersport-kategória első futamán, de végül nem csapott le a vihar. Can Öncü magabiztos motorozással húzta be a versenyt, megszerezve első futamgyőzelmét.
Időmérő edzés
Pénteken a világbajnokságot vezető Nicoló Bulega volt a leggyorsabb, csak kevéssel maradt le mögötte Can Öncü, Niki Tuuli és Marcel Schrötter.
A korábbi évekkel ellentétben, amikor a Yamaha dominálta a Supersport kategóriát, 5 gyártót láthattunk a top5-ben a kvalifikáción: a Ducati, a Kawasaki, a Triumph, az MV Agusta és a Yamaha is képviseltette magát az élmezőnyben.
Az időmérő száraz körülmények között zajlott, de a a páratartalom nagyon magas volt. Öncü érte el az első említésre méltó időt, ami több, mint 7 tizedmásodperccel gyorsabb Bulega pénteki idejénél. Az igazán gyors köröket az utolsó nyolc percben láthattuk, először Tuuli állt az élre. Ezután érkezett Bulega, aki 0,003 másodperccel volt gyorsabb, mint Federico Caricasulo. Öncü a harmadik helyre kvalifikálta magát. Tuuli, Schrötter és De Rosa alkották a második rajtsort.
A Team MTM Kawasaki Timothy Albertóval állt rajthoz Indonéziában a Phillip Islanden megsérült Adrian Huertas (csigolya- és több bordatörés) helyett; a Barni Ducati nem pótolta a kulcscsonttörést szenvedett Yari Montellát.
1 | N. BULEGA | Aruba Racing | Ducati | 1’35.520 | |
2 | F. CARICASULO | Althea Racing Team | Ducati | 1’35.523 | 0.003 |
3 | C. ONCU | Kawasaki Puccetti | Kawasaki | 1’35.612 | 0.092 |
4 | N. TUULI | Dynavolt Triumph | Triumph | 1’35.915 | 0.395 |
5 | M. SCHROETTER | MV Agusta Reparto | MV Agusta | 1’35.927 | 0.407 |
6 | R. DE ROSA | Orelac Racing | Ducati | 1’36.031 | 0.511 |
7 | G. VAN STRAALEN | EAB Racing Team | Yamaha | 1’36.065 | 0.545 |
8 | N. SPINELLI | VFT Racing Yamaha | Yamaha | 1’36.127 | 0.607 |
9 | J. NAVARRO | Ten Kate Racing | Yamaha | 1’36.196 | 0.676 |
10 | S. MANZI | Ten Kate Racing | Yamaha | 1’36.421 | 0.901 |
11 | J. MCPHEE | Vince64 by Puccetti | Kawasaki | 1’36.952 | 1.432 |
12 | V. DEBISE | GMT94 Yamaha | Yamaha | 1’37.113 | 1.593 |
13 | B. SOFUOGLU | MV Agusta Reparto | MV Agusta | 1’37.153 | 1.633 |
14 | A. MANTOVANI | Evan Bros. Yamaha | Yamaha | 1’37.339 | 1.819 |
15 | O. BAYLISS | D34G Racing | Ducati | 1’37.579 | 2.059 |
16 | T. MACKENZIE | PETRONAS MIE MS | Honda | 1’37.892 | 2.372 |
17 | A. WONGTHANANON | Yamaha Thailand | Yamaha | 1’38.094 | 2.574 |
18 | A. SARMOON | Yamaha Thailand | Yamaha | 1’38.194 | 2.674 |
19 | H. TRUELOVE | Dynavolt Triumph | Triumph | 1’38.536 | 3.016 |
20 | A. NORRODIN | PETRONAS MIE MS | Honda | 1’39.199 | 3.679 |
Nem kvalifikálta magát | |||||
NQ | T. ALBERTO | MTM Kawasaki | Kawasaki |
Futam
A futam előtt sötét felhők gyülekeztek a pálya felett, ami erős szél kíséretében érkezett a mandalikai pálya felé. A felvezető körön eleredt az eső, így nagy izgalmakra számíthattunk a középső géposztályban. A dráma azonban elmaradt, az esőfelhők eltűntek a pálya fölül, de így is izgalmas futamot teljesített a mezőny.
As the #WorldSSP riders get ready to start Race 1 they are all on slicks but rain appears to be coming 🌧#IDNWorldSBK 🇮🇩 pic.twitter.com/0qHe025ppc
— WorldSBK (@WorldSBK) March 4, 2023
Bulega jól kapta el a rajtot, de az első kanyarból már Caricasulo ért ki az első helyen, majd Öncü vette át a vezetést.
Early lead for @canoncu61 as the battle for 2nd rages behind him 🔥#IDNWorldSBK 🇮🇩 pic.twitter.com/40naRNcd3r
— WorldSBK (@WorldSBK) March 4, 2023
Bulega óvatosan kezdett, folyamatosan esett vissza a mezőnyben a nyitókörben – Tuuli, Spinelli és De Rosa is maga mögé utasította. Öncünek sikerült előnyt kimotoroznia a futam korai szakaszában, őt követte Tuuli, aki mögött olasz házicsata alakult ki Spinelli és Caricasulo között a harmadik helyért. A 10. pozícióból rajtoló Stefano Manzi szépen lépkedett előre, a 4. körben már az ötödik pozícióban motorozott és üldözőbe vette honfitársát, Spinellit. A Ten Kate versenyzője azonban hibázott és a 8. helyig esett vissza a következő körben.
A Supersport-világbajnoksághoz méltóan rengeteg előzést láthattunk a mezőny minden részén. 12 körrel a leintés előtt Öncü megnyugtató előnnyel vezette a futamot. A török mögött azonban egy csata volt kialakulóban, Carsicasulo érte utol a második helyen haladó Tuulit. Az olasz nem várt sokáig az előzésre, átvette a második helyet finn riválisától.
That's great work from Federico Caricasulo 👏#IDNWorldSBK 🇮🇩 pic.twitter.com/N4n7eD1QTC
— WorldSBK (@WorldSBK) March 4, 2023
10 körrel a leintés előtt két bukást is láthattunk, Mantovani Phillip Islandhez hasonlóan ismét elesett. Honfitársa, Spinelli pedig a negyedik helyről bukott.
A crash at Turn 5 ends the race for Nicholas Spinelli 🔥#IDNWorldSBK 🇮🇩 pic.twitter.com/szeucAEGjU
— WorldSBK (@WorldSBK) March 4, 2023
Marcel Schrötter nagy felzárkózást követően a negyedik helyre lépett fel De Rosa előzésével. Az olasz mellett el tudott menni Bulega és Van Straalen is. Az olasz és a holland versenyző azonban összeért, ami Van Straalen bukásához vezetett. De Rosa pedig az utolsó körben defekt miatt kiállni kényszerült.
Glenn van Straalen crashes on the penultimate lap 💥#IDNWorldSBK 🇮🇩 pic.twitter.com/2gN6MBzylS
— WorldSBK (@WorldSBK) March 4, 2023
Can Öncü magabiztos motorozással behúzta a futamgyőzelmet, orvosolva a Phillip Islanden bemutatott óriási hibáját, amikor a felvezető körön esett ki a versenyből. Niki Tuuli végül nem próbálkozott több előzéssel, így Caricasulo húzta be a második helyet a finn pilóta előtt. Schrötter végül a negyedik helyen látta meg a kockás zászlót, megelőzve Bulegát, Debise-t, Manzit, Baylisst, Sofuoğlut és McPhee-t az első tízben.
Toprak Razgatlıoğlu honfitársa és védence, Can Öncü első győzelmét aratta a kategóriában.
A STUNNING RIDE from @canoncu61 for #WorldSSP VICTORY at Mandalika ⚡️⚡️⚡️#IDNWorldSBK 🇮🇩 pic.twitter.com/yqVCx7Xrik
— WorldSBK (@WorldSBK) March 4, 2023
A futam végeredménye:
1 | C. ONCU | Kawasaki Puccetti | Kawasaki | |
2 | F. CARICASULO | Althea Racing Team | Ducati | 3,305 |
3 | N. TUULI | Dynavolt Triumph | Triumph | 4,172 |
4 | M. SCHROETTER | MV Agusta Reparto | MV Agusta | 7,813 |
5 | N. BULEGA | Aruba Racing | Ducati | 11,558 |
6 | V. DEBISE | GMT94 Yamaha | Yamaha | 20,218 |
7 | S. MANZI | Ten Kate Racing | Yamaha | 35,418 |
8 | O. BAYLISS | D34G Racing | Ducati | 39,987 |
9 | B. SOFUOGLU | MV Agusta Reparto Corse | MV Agusta | 41,431 |
10 | J. MCPHEE | Vince64 by Puccetti | Kawasaki | 42,621 |
11 | G. VAN STRAALEN | EAB Racing Team | Yamaha | 46,092 |
12 | J. NAVARRO | Ten Kate Racing | Yamaha | 46,595 |
13 | A. SARMOON | Yamaha Thailand Racing | Yamaha | 54,197 |
14 | T. MACKENZIE | PETRONAS MIE MS | Honda | 56,861 |
15 | A. NORRODIN | PETRONAS MIE MS | Honda | 1’16.156 |
16 | T. ALBERTO | MTM Kawasaki | Kawasaki | 1’27.344 |
17 | H. TRUELOVE | Dynavolt Triumph | Triumph | 1’27.819 |
Nem ért célba: | ||||
RET | R. DE ROSA | Orelac Racing Verdnatura | Ducati | 1 kör |
RET | N. SPINELLI | VFT Racing Yamaha | Yamaha | 10 kör |
NS | A. WONGTHANANON | Yamaha Thailand Racing | Yamaha | |
DSQ | A. MANTOVANI | Evan Bros. Yamaha | Yamaha | 10 kör |