back to top
2024. november 21. 21:27
KezdőlapSupersportRazgatlıoğlu védence első futamgyőzelmét szerezte a szeszélyes indonéziai időjárásban

Razgatlıoğlu védence első futamgyőzelmét szerezte a szeszélyes indonéziai időjárásban

Sötét felhők gyülekeztek a pálya felett a Supersport-kategória első futamán, de végül nem csapott le a vihar. Can Öncü magabiztos motorozással húzta be a versenyt, megszerezve első futamgyőzelmét. 

Időmérő edzés

Pénteken a világbajnokságot vezető Nicoló Bulega volt a leggyorsabb, csak kevéssel maradt le mögötte Can Öncü, Niki Tuuli és Marcel Schrötter.

A korábbi évekkel ellentétben, amikor a Yamaha dominálta a Supersport kategóriát, 5 gyártót láthattunk a top5-ben a kvalifikáción: a Ducati, a Kawasaki, a Triumph, az MV Agusta és a Yamaha is képviseltette magát az élmezőnyben.

Az időmérő száraz körülmények között zajlott, de a a páratartalom nagyon magas volt. Öncü érte el az első említésre méltó időt, ami több, mint 7 tizedmásodperccel gyorsabb Bulega pénteki idejénél. Az igazán gyors köröket az utolsó nyolc percben láthattuk, először Tuuli állt az élre. Ezután érkezett Bulega, aki 0,003 másodperccel volt gyorsabb, mint Federico Caricasulo. Öncü a harmadik helyre kvalifikálta magát. Tuuli, Schrötter és De Rosa alkották a második rajtsort.

A Team MTM Kawasaki Timothy Albertóval állt rajthoz Indonéziában a Phillip Islanden megsérült Adrian Huertas (csigolya- és több bordatörés) helyett; a Barni Ducati nem pótolta a kulcscsonttörést szenvedett Yari Montellát.

1 N. BULEGA Aruba Racing Ducati 1’35.520
2 F. CARICASULO Althea Racing Team Ducati 1’35.523 0.003
3 C. ONCU Kawasaki Puccetti Kawasaki 1’35.612 0.092
4 N. TUULI Dynavolt Triumph Triumph 1’35.915 0.395
5 M. SCHROETTER MV Agusta Reparto MV Agusta 1’35.927 0.407
6 R. DE ROSA Orelac Racing  Ducati 1’36.031 0.511
7 G. VAN STRAALEN EAB Racing Team Yamaha 1’36.065 0.545
8 N. SPINELLI VFT Racing Yamaha Yamaha 1’36.127 0.607
9 J. NAVARRO Ten Kate Racing Yamaha 1’36.196 0.676
10 S. MANZI Ten Kate Racing Yamaha 1’36.421 0.901
11 J. MCPHEE Vince64 by Puccetti Kawasaki 1’36.952 1.432
12 V. DEBISE GMT94 Yamaha Yamaha 1’37.113 1.593
13 B. SOFUOGLU MV Agusta Reparto  MV Agusta 1’37.153 1.633
14 A. MANTOVANI Evan Bros. Yamaha Yamaha 1’37.339 1.819
15 O. BAYLISS D34G Racing Ducati 1’37.579 2.059
16 T. MACKENZIE PETRONAS MIE MS Honda 1’37.892 2.372
17 A. WONGTHANANON Yamaha Thailand  Yamaha 1’38.094 2.574
18 A. SARMOON Yamaha Thailand  Yamaha 1’38.194 2.674
19 H. TRUELOVE Dynavolt Triumph Triumph 1’38.536 3.016
20 A. NORRODIN PETRONAS MIE MS Honda 1’39.199 3.679
Nem kvalifikálta magát
NQ T. ALBERTO MTM Kawasaki Kawasaki

Futam

A futam előtt sötét felhők gyülekeztek a pálya felett, ami erős szél kíséretében érkezett a mandalikai pálya felé. A felvezető körön eleredt az eső, így nagy izgalmakra számíthattunk a középső géposztályban. A dráma azonban elmaradt, az esőfelhők eltűntek a pálya fölül, de így is izgalmas futamot teljesített a mezőny.

Bulega jól kapta el a rajtot, de az első kanyarból már Caricasulo ért ki az első helyen, majd Öncü vette át a vezetést.

Bulega óvatosan kezdett, folyamatosan esett vissza a mezőnyben a nyitókörben – Tuuli, Spinelli és De Rosa is maga mögé utasította. Öncünek sikerült előnyt kimotoroznia a futam korai szakaszában, őt követte Tuuli, aki mögött olasz házicsata alakult ki Spinelli és Caricasulo között a harmadik helyért. A 10. pozícióból rajtoló Stefano Manzi szépen lépkedett előre, a 4. körben már az ötödik pozícióban motorozott és üldözőbe vette honfitársát, Spinellit. A Ten Kate versenyzője azonban hibázott és a 8. helyig esett vissza a következő körben.

A Supersport-világbajnoksághoz méltóan rengeteg előzést láthattunk a mezőny minden részén. 12 körrel a leintés előtt Öncü megnyugtató előnnyel vezette a futamot. A török mögött azonban egy csata volt kialakulóban, Carsicasulo érte utol a második helyen haladó Tuulit. Az olasz nem várt sokáig az előzésre, átvette a második helyet finn riválisától.

10 körrel a leintés előtt két bukást is láthattunk, Mantovani Phillip Islandhez hasonlóan ismét elesett. Honfitársa, Spinelli pedig a negyedik helyről bukott.

Marcel Schrötter nagy felzárkózást követően a negyedik helyre lépett fel De Rosa előzésével. Az olasz mellett el tudott menni Bulega és Van Straalen is. Az olasz és a holland versenyző azonban összeért, ami Van Straalen bukásához vezetett. De Rosa pedig az utolsó körben defekt miatt kiállni kényszerült.

Can Öncü magabiztos motorozással behúzta a futamgyőzelmet, orvosolva a Phillip Islanden bemutatott óriási hibáját, amikor a felvezető körön esett ki a versenyből. Niki Tuuli végül nem próbálkozott több előzéssel, így Caricasulo húzta be a második helyet a finn pilóta előtt. Schrötter végül a negyedik helyen látta meg a kockás zászlót, megelőzve Bulegát, Debise-t, Manzit, Baylisst, Sofuoğlut és McPhee-t az első tízben.

Toprak Razgatlıoğlu honfitársa és védence, Can Öncü első győzelmét aratta a kategóriában.

A futam végeredménye: 
1 C. ONCU Kawasaki Puccetti Kawasaki
2 F. CARICASULO Althea Racing Team Ducati 3,305
3 N. TUULI Dynavolt Triumph Triumph 4,172
4 M. SCHROETTER MV Agusta Reparto MV Agusta 7,813
5 N. BULEGA Aruba Racing Ducati 11,558
6 V. DEBISE GMT94 Yamaha Yamaha 20,218
7 S. MANZI Ten Kate Racing Yamaha 35,418
8 O. BAYLISS D34G Racing Ducati 39,987
9 B. SOFUOGLU MV Agusta Reparto Corse MV Agusta 41,431
10 J. MCPHEE Vince64 by Puccetti Kawasaki 42,621
11 G. VAN STRAALEN EAB Racing Team Yamaha 46,092
12 J. NAVARRO Ten Kate Racing Yamaha 46,595
13 A. SARMOON Yamaha Thailand Racing Yamaha 54,197
14 T. MACKENZIE PETRONAS MIE MS Honda 56,861
15 A. NORRODIN PETRONAS MIE MS Honda 1’16.156
16 T. ALBERTO MTM Kawasaki Kawasaki 1’27.344
17 H. TRUELOVE Dynavolt Triumph Triumph 1’27.819
Nem ért célba:
RET R. DE ROSA Orelac Racing Verdnatura Ducati 1 kör
RET N. SPINELLI VFT Racing Yamaha Yamaha 10 kör
NS A. WONGTHANANON Yamaha Thailand Racing Yamaha
DSQ A. MANTOVANI Evan Bros. Yamaha Yamaha 10 kör