Fabio Quartararo nyitóhétvégéje nem sikerült eredményesen. A francia versenyző arról beszélt, mivel akadnak gondjai.
Fabio Quartararo korántsem tekinthető eredményesnek, főleg ha azt nézzük, hogy vissza szeretné szerezni világbajnoki címét. A szombati sprintversenyen a 10., míg a vasárnapi főfutamon a 8. helyen ért célba. Utóbbi helyezéséhez az is hozzájárult, hogy a mezőnyben rengeteg bukás történt.
„A mai 25 körös verseny is nehéz volt, ez főleg a kvalifikációval függ össze. Két nap alatt kétszer is elrontottuk a rajtot. Tegnap a rajtvezérléssel volt gondunk, ma pedig egy olyan ívet választottam, ami nem jött be, így a rajtfázisban jócskán visszaestem. A tempó nem volt olyan rossz. De problémánk van azzal, ahogy a motort irányítjuk, lehetetlen harcolni az előttünk lévőkkel. Megoldást kell találnunk arra, hogy beleszólhassunk az előttünk zajló küzdelembe. Nem csak a Ducati ellen kell küzdenünk… Nekünk soros motorunk van, szóval teljesen más, mint az ellenfeleknek. Ők teljesen máshogy állítják be a motort, és teljesen más a tapadásuk, mint nekünk. Egyelőre fogalmunk sincs, hogyan javíthatnánk a helyzeten. Néhány helyen közelebb tudunk kerülni az elöl haladókhoz, de ez sosem elég az előzéshez. Minden egyenesben elhúznak tőlünk, aztán újra utolérjük őket, de a következő kanyar után máris újra elnyúlnak. De meg kell találnunk a módját, hogy újra előzni tudjunk.” – panaszkodott 2021 világbajnoka.
Tough… I gave everything but not the result we hoped for. Difficult moment for us but we are not giving up and we are motivated to make steps forward.
P8 pic.twitter.com/tUyhRMqeKw— Fabio Quartararo (@FabioQ20) March 26, 2023
A francia tudja, hogy ezek a problémák a későbbi szakaszban is gondot jelentenek majd.
„Igen, nos, Las Termasban a következő hétvégén egy simább pálya vár ránk. De a tapadás ott nagyon alacsony… Nehéz megmondani, hogy mit kellene tennünk. Ma egy Honda mögött voltam, és az összes többi gyártó mögött. A problémák ezekben a csatákban minden gyártónál azonosak voltak. Nagy potenciál van bennünk, gyorsak lehetünk. De nem tudjuk tartani a lépést az ellenfeleinkkel. Természetesen néhány gyárnak gyorsabb motorjai vannak, mint nekünk. Otthagynak minket, mi pedig nem tudunk védekezni. Tanácstalan vagyok, amikor azt kérdezik tőlem, hogy mit tehetünk. Ma legalább az első gumi jól működött, így a végsőkig ki tudtam tolni. De még a fékzónákban sem vagyunk a legjobbak.”